اخبار حوادث | گروگان گیری به سبک جدید!

نقشه عجیب و باور نکردنی پسر جوان برای پول گرفتن از پدرش سوژه شد. یک گروگان گیری با سبکی جدید در کار است.
اخبار حوادث | گروگان گیری به سبک جدید!

اخبار حوادث هرروز به حوادث و اتفاقات پیرامون ما می پردازد. اخبار حوادث بسیار گسترده ست و در هر جایی از این کره خاکی اتفاق می افتد. اخبار حوادث انواع و اقسام متفاوتی دارد. دیروز در اخبار حوادث از مرگ، قتل، دزدی، آتش سوزی و درگیری گفتیم و در هر بخش به صورت مجزا این اخبار را در اختیار شما قرار دادیم. امروز نیز اخبار حوادث از گروگان گیری به شیوه ای جدید خبر دارد.! در ادامه خبر با ما همراه باشید.

 چند روز قبل مرد میانسالی به پلیس مراجعه کرد و از ربوده شدن پسر جوانش خبر داد

دیگران چه می خوانند:

او گفت: پسرم اشکان برای کار از خانه خارج شد، اما دیگر برنگشت. نگرانش شده و با تلفن همراهش تماس گرفتم، اما گوشی او خاموش بود. چند ساعتی از ناپدید شدن پسرم گذشته بود که شخص ناشناسی از تلفن همراه پسرم تماس گرفت و گفت پسرم را گروگان گرفته و اگر می‌خواهیم که زنده بماند، باید 50 میلیون تومان به او پول بدهیم.
مرد میانسال ادامه داد: ابتدا باور نکردم، اما دقایقی بعد فیلمی به گوشی تلفن من ارسال شد که دو مرد نقابدار در حال شکنجه پسرم بودند و یک نفر هم از آن‌ها فیلمبرداری می‌کرد. پسرم هم با خواهش و التماس از من می‌خواست که هر چه آدم‌ربایان می‌گویند، گوش دهم. من که خیلی ترسیده بودم، بلافاصله برای نجات جان پسرم 50 میلیونی را که می‌خواستند، به کارت پسرم واریز کردم تا آدم ربایان آن را برداشت کنند. پس از واریز پول نیز ساعتی بعد پسرم آزاد شد.

با شکایت مرد میانسال و به دستور بازپرس محمدامین تقویان، تحقیقات برای دستگیری سه آدم‌ربا آغاز شد و در ادامه بررسی‌ها سه مرد جوان بازداشت شدند، اما پس از دستگیری متهمان در تحقیقات اولیه منکر آدم‌ربایی شده و ادعای عجیبی را مطرح کردند: ما آدم‌ربایی نکرده‌ایم و فیلمی هم که ارسال کردیم، ساختگی بود. اشکان از دوستان ماست او می‌خواست در یک شرکت هرمی عضو شود، اما پولی برای عضویت نداشت و پدر و مادرش با اینکه وضع مالی خوبی داشتند، راضی نبودند که این پول را به او بدهند. به همین دلیل او نقشه آدم‌ربایی را کشید و از ما خواست تا با او همدست شویم و برای اجرای این نقشه پولی هم به ما داد.

آن‌ها ادامه دادند: به درخواست اشکان، فیلمی از او گرفتیم که انگار او را شکنجه می‌کردیم. اما شکنجه‌ای در کار نبود و تمام آن ساختگی بود. فیلم را برای خانواده‌اش فرستادیم و آن‌ها هم پول را واریز کردند. مبلغی از پول را اشکان به ما داد و باقی آن را هم در شرکت سرمایه‌گذاری کرد.

با ادعای آدم‌ربایان؛ تیم تحقیق به سراغ پسر جوان رفتند که وی به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: می‌خواستم عضو شرکت هرمی شوم تا از این طریق پول خوبی به دست بیاورم. اما خانواده‌ام راضی نبودند و همین موضوع باعث شد که به فکر نقشه‌ای بیفتم تا پول را از خانواده‌ام بگیرم.

گروگان گیری

گروگان گیری جرمی است که با هدف واداشتن شخص ثالثی به انجام یا انجام ندادن کاری از دیرباز مورد توجه مجرمان بوده است. باید با این جرم مقابله کرد زیرا اثار و تبعات داخلی و بین المللی زیادی دارد. جرم انگاری این موضوع در اساسنامه ی دیوان کیفری بین المللی (1998)، به عنوان یکی از مصادیق جنایات جنگی نشانگر عمق نگرانی جامعه ی بین الملل نسبت به این جرم است. کنوانسیون مقابله با گروگان گیری (1979)، به عنوان مهم ترین سند اختصاصی تدوین شده در خصوص این جرم، کشورهای عضو را موظف به وضع ضمانت اجرای کیفری برای مرتکبین این جرم نموده است.

درحقوق ایران ،هنوز ضمانت اجرای کیفری خاصی برای مرتکبان گروگان گیری پیش بینی نشده است. ازاین رو در موارد ارتکاب این جرم، رویه ی یکسانی در جهت تعیین مجازات برای متهمان به ارتکاب جرم مذکور وجود ندارد.

تفاوت گروگان گیری و ادم ربایی
گروگان گیری یک کار غیرانسانی است که  در بیشتر موارد به دلیل دریافت پول بدون زحمت و كار كردن انجام می پذیرد و عموما با انگیزه های شخصی انجام می گیرد، اما در مواردی نیز به صورت برنامه های فرقه ای و حزبی و حتی حكومتی و مذهبی است.

ادم ربایی به این معناست که به انتقال یك شخص بدون رضایت او از محلی به محل دیگر بوسیله زور ، تهدید یا فریفتن آدم ربایی گفته می شود و تاریخچه آن به قانون «حمورابی» اولین قانون مدونی كه وجود دارد بر می گردد.

نکته ی قابل توجه این است که در قانون جمهوری اسلامی ایران هیچ تمایزی میان گروگان گیری و ادم ربایی قائل نشده است ،اما واقعیت موضوع این است که این دو موضوع با هم تفاوت بسیاری دارد.

اخبار حوادث | گروگان گیری به سبک جدید!

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟