اخبار حوادث | برادرکشی به خاطر زمین های پدری

اختلاف ملکی در گاوداری واقع در ورامین منجر به قتل یک جوان توسط دو برادرش شد.
اخبار حوادث | برادرکشی به خاطر زمین های پدری

اخبار حوادث هرروز در سراسر دنیا اتفاق می افتد. اخبار حوادث هم برای آگاهی مردم از محیط پیرامون خود و هم برای عبرت گرفتن از سرنوشت دیگران منتشر می شود. در اخبار حوادث سراغ هر سوژه ای می رویم، گاه موضوع حادثه است گاه قتل و جنایت و گاه عجز و خیانت و... . اخبار حوادث حد و مرز ندارد زیرا در جهانی پر از اتفاق و بلا و ناهنجاری زندگ می کنیم. اخبار حوادث امروز از برادرکشی بر سر زمین های پدری خبر می دهد.

30 شهریور ماه سال 99 رسیدگی به پرونده قتل جوانی به نام حمید در دستور کار پلیس ورامین قرار گرفت.

دیگران چه می خوانند:

در بررسی های اولیه مشخص شد که حمید از مدتی قبل با برادران خود به خاطر مسائل مالی اختلاف داشته و برادرانش تحت بازجویی قرار گرفته و به قتل برادر اعتراف کردند.
در حالی که پدر متهمان ، تنها ولی دم پرونده نیز بود از فرزندان خود اعلام گذشت کرد و متهمان به لحاظ جنبه عمومی جرم در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفتند.

قتل برادر در ورامین برای اختلاف ملکی گاوداری
در ابتدای جلسه رسیدگی کیفرخواست صادر شده از سوی دادسرای جنایی ورامین در دادگاه قرائت شد و سپس یکی از متهمان برای دفاع از خود در جایگاه قرار گرفت.

بعد از اینکه اتهام مباشرت در قتل عمدی به وی تحمیل شد او در دفاع از خود گفت:«قبول دارم که برادرم را به قتل رساندم اما قصدم این نبود که به عمد او را بکشم.»

متهم در توضیح گفت:«از مدتی قبل با حمید اختلاف پیدا کرده بودیم.اختلافات ما به خاطر مسائل مالی بر سر زمین های کشاورزی و  گاوداری  پدرم بود.پدرم به من می گفت که حمید تهدید کرده بود که فرزند من را می کشد و همین موضوع را من را تحریک کرد و تصمیم گرفتم با کمک برادرم حمید را گوشمالی دهیم. برای همین روز حادثه سر راه او قرار گرفتیم و با چاقو چند ضربه به او زدم.اما فکرش را هم نمی کردم که عمق ضربات به حدی زیاد باشد که سبب مرگ برادرم شود.»

قضات دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهم ردیف اول از برادر او که به عنوان متهم به معاونت در قتل عمدی در دادگاه حاضر بود دعوت کردند که برای دفاع از اتهام خود در جایگاه حاضر شود.

متهم در دفاع از خود در برابر اتهام معاونت در قتل عمدی برادرش گفت:«برادرم به من گفت که قصد دارد برادر دیگرمان به نام حمید را تنبیه کند.من نمی دانستم که در این درگیری حمید کشته می شود و تنها با تحریک برادرم پا به این درگیری گذاشتم.»

قضات دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهمان برای صدور رای وارد شور شدند.

برادرکشی

برادرکشی برگرفته از کلمه‌های لاتین برادر و قاتل و عملی است که طی آن، یک فرد، به صورت مستقیم یا باواسطه، برادر خود را به قتل می‌رساند. این مفهوم، با مفاهیمی چون خواهرکشی (کشتن خواهر)، کودک‌کشی (کشتن کودکی غیرفامیل)، نوزادکشی (کشتن کودکی زیر یک سال)، فرزندکشی (کشتن فرزند خود)، پدرکشی (کشتن پدر خود)، مادرکشی (کشتن مادر خود)، شوهرکشی (کشتن شوهر خود)، زن‌کشی، (کشتن زن خود) مرتبط است و تمام این‌ها، ذیل خانواده‌کشی قرار می‌گیرند.

 

اخبار حوادث | برادرکشی به خاطر زمین های پدری

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟