تصادف وحشتناک در مسیر سبزوار

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از جان باختن یک نفر و مصدومیت هفت تن در پی تصادف پژو و نیسان خبر داد.
تصادف وحشتناک در مسیر سبزوار

اخبار حوادث هرروز در سراسر دنیا اتفاق می افتد. اخبار حوادث هم برای آگاهی مردم از محیط پیرامون خود و هم برای عبرت گرفتن از سرنوشت دیگران منتشر می شود. در اخبار حوادث سراغ هر سوژه ای می رویم، گاه موضوع حادثه است گاه قتل و جنایت و گاه عجز و خیانت و... . اخبار حوادث حد و مرز ندارد زیرا در جهانی پر از اتفاق و بلا و ناهنجاری زندگ می کنیم. اخبار حوادث امروز از تصادف دو خودرو در محور سبزوار خبر می دهد. جزئیات خبر را در ادامه مطلب ببینید.

مجتبی خالدی، درباره جزییات این حادثه اظهار کرد: ساعت 12:50 روز جاری یک مورد حادثه تصادف در مسیر داورزن به سمت سبزوار، 35 کیلومتر پیش از سبزه‌وار به سامانه 115 اورژانس اطلاع داده شد. 

دیگران چه می خوانند:

وی ادامه داد: پس از مطلع شدن اورژانس از این حادثه بلافاصله تکنسین‌های اورژانس به همراه سه دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند. 
سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تکنسین‌های اورژانس پس از حضور در محل مشاهده کردند که دو خودروی پژو 405 و نیسان به دلایلی که باید از سوی پلیس راهور بررسی شود، برخورد کردند، گفت: نیروهای اورژانس به سرعت بر بالین حادثه دیدگان رفتند و وضعیت آن‌ها را بررسی و اقدامات اولیه لازم را انجام دادند. 

به گفته وی، بر اساس گزارش‌های اورژانس در این حادثه یک تن جان خود را از دست داده و هفت نفر دچار مصدومیت شدند. 

خالدی در پایان افزود: از میان مصدومان 6 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و یک نفر از مصدومان در محل درمان شد. 

تصادف

تصادف رانندگی و به زبان فارسی دری «حادثه ترافیکی» به حادثهٔ ترافیک خیابانی یا جاده‌ای می‌گویند که در آن دست کم یک وسیلهٔ نقلیهٔ خیابانی با یک وسیلهٔ نقلیهٔ دیگر، یا با یک کاربر (استفاده‌کننده) راه دیگر، یا یک جسم ثابت در کنار جاده، ویا با خودرو دیگر که معمولاً آسیب مالی یا جانی در پی دارد، برخورد کرده باشد. تصادفات یکی از عوامل اصلی مرگ در کشورهای جهان می‌باشد.

استاندارد های ایمنی خودرو
متاسفانه خودرو ها دچار تصادف می شوند و مهندسین باید تلاش کنند تاثیرات آن را به حداقل برسانند. نصب کمربند ایمنی، یکی از گام هایی بود که برای کمتر کردن آسیب های ناشی از برخورد های شدید برداشته شده است. قسمت های مچاله یا جمع شونده جلو و عقب خودرو برای جذب انرژی های مرگباری طراحی شده اند که در یک تصادف ایجاد می شوند. تست تصادف برای برسی عملکرد تجهیزات و طراحی خودرو به کار می روند.

عوامل مؤثر 
عواملی چون نوشیدنی الکلی مصرف داروهای خواب‌آور دخانیات و خواب آلود بودن خوردن و آشامیدن در حین رانندگی همین‌طور دید چشم می‌توانند همیشه مشکل ساز باشند. تصادف‌های رانندگی همواره می‌تواند علتهای گوناگون دیگری چون خرابی سیستم ترمز، فرسوده بودن خودرو، کم نور بودن چراغها و.. داشته باشند. گاهی هم عوامل محیطی مثل آب و هوا یا خرابی جاده زمینه‌ساز حادثه می‌شود؛ ولی در بسیاری از زمینه‌ها همواره اشتباه‌های انسانی از نخستین علل تصادفات بشمار می‌آیند.

سالانه 800 هزار تصادف در ایران روی می‌دهد که از حیث آمار مرگبارترین حوادث جاده‌ای، ایران رتبه اول را در جهان دارد. رعایت قوانین و مقررات رانندگی که اصطلاحاً فرهنگ رانندگی گفته می‌شود، باعث کاهش آمار تصادفات است.

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سهم تصادفات راکبین موتورسیکلت در راه‌های کشور به 18٫5 درصداست. بر پایه آمار سالانه 19 هزار نفر در حوادث رانندگی در راه‌های کشور جان خود را از دست می‌دهند و بیش از 300 هزار نفر مصدوم می‌شوند.

تصادف وحشتناک در مسیر سبزوار

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟