چرا یارانه پرداختی برخی افراد کمتر از مبلغ اعلامی است؟ | برای من کم ریختن

ظاهراً مبلغ یارانه کمک معیشتی رئیس جمهور برای برخی افراد کمتر از مبلغ اعلامی واریز شده است. ماجرا از چه قرار است؟
چرا یارانه پرداختی برخی افراد کمتر از مبلغ اعلامی است؟ | برای من کم ریختن

به گزارش روابط گستر؛ یارانه چندین سال است که به حساب سرپرستان خانوارهای کم درآمد واریز می شود. یارانه در این چند سال به شکل هل و عنائین مختلف و با مبالغ گوناگون واریز می شد. چند روزی بود که اعلام شد رئیس جمهور قرار است در برنامه ویژه خبری حضور پیدا کند و درباره یارانه و اوضاع نابه سامان اقتصادی جامعه صحبت کند. شب گذشته این اتفاق افتاد و رئیس جمهور صحبت از یارانه کمک معیشتی جدیدی کرد که در بین صحبت های رئیس جمهور و با دستور ایشان این یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما ظاهراً مبلغ یارانه کمک معیشتی رئیس جمهور برای برخی افراد کمتر از مبلغ اعلامی واریز شده است. ماجرا از چه قرار است؟

با آغاز واریز مبالغ یارانه پس از گفتگوی رئیس جمهور با مردم، برخی گزارش‌ها حاکی از اختلاف جزئی این مبلغ با رقم اعلام شده توسط آیت‌الله رئیسی در برخی خانوارها است که به علت کسر اقساط وام یک میلیون تومانی پرداختی در دولت قبل است.

دیگران چه می خوانند:

بررسی‌ها نشان می‌دهد این مابه‌التفاوت ناشی از کسر مبلغ قسط وام یک میلیون تومانی کمک معیشتی کرونای اعطا شده در دولت قبل است که توسط بانک ها کسر شده است.

در سال 1399 دولت قبل پس از شیوع کرونا تصمیم گرفت، به صورت وام به حساب یارانه بگیران که 23 میلیون خانوار هستند، مبلغ یک میلیون تومان وام واریز کند.

مدت بازپرداخت این تسهیلات 30 ماه است و بر این اساس مقرر شد ماهیانه 35 هزار تومان از رقم یارانه واریزی به حساب سرپرستان خانوار دریافت کنندگان وام کسر گردد که بر همین اساس، در جریان مبالغ واریزی جدید نیز این رقم 35 هزار تومانی از دریافت‌کنندگان وام مذکور، کسر شده است.

* یارانه خانوارهای متوسط 3 برابر شد

به گزارش فارس خانوارهای تک‌نفره اقشار متوسط جامعه پیش از این ماهانه حدود 100 هزار تومان یارانه (نقدی و معیشتی) دریافت می‌کردند که با رقم پرداختی توسط دولت سیزدهم (300 هزار تومان) رقم دریافتی آنها 3 برابر خواهد شد.

‌یارانه خانوارهای دونفره اقشار متوسط پیش از این ماهانه حدود 194 هزار تومان بود که هم‌اکنون به 600 هزار تومان افزایش خواهد یافت و بیش از 3 برابر خواهد شد.

‌یارانه دریافتی خانوارهای سه نفره نیز حدود 274 هزار تومان بود که هم‌اکنون به 900 هزار تومان افزایش یافت و 3.3 برابر شده است.

‌همچنین یارانه خانوارهای چهارنفره که پیش از این 354 هزار تومان بود به یک میلیون و 200 هزار تومان رسیده و 3.4 برابر شده است.

یارانه خانوارهای پنج‌نفره به بالا نیز بیش از 3.5 برابر شده است.

چرا یارانه پرداختی برخی افراد کمتر از مبلغ اعلامی است؟ | برای من کم ریختن

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟