یارانه کمک معیشتی جدید مال چند درصد مردم است | به کدام دهک های درآمدی تعلق می گیرد

وزیر اقتصاد گفت: ۳۰ درصد جمعیت کشور یارانه ۴۰۰ هزار تومانی را دریافت می‌کنند. ۶۰ درصد جمعیت نیز یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند. ۱۰ درصد نیز بی نیاز از دریافت یارانه هستند.
یارانه کمک معیشتی جدید مال چند درصد مردم است | به کدام دهک های درآمدی تعلق می گیرد

به گزارش روابط گستر؛ یارانه چندین سال است که به حساب سرپرستان خانوارهای کم درآمد واریز می شود. یارانه در این چند سال به شکل هل و عنائین مختلف و با مبالغ گوناگون واریز می شد. چند روزی بود که اعلام شد رئیس جمهور قرار است در برنامه ویژه خبری حضور پیدا کند و درباره یارانه و اوضاع نابه سامان اقتصادی جامعه صحبت کند. شب گذشته این اتفاق افتاد و رئیس جمهور صحبت از یارانه کمک معیشتی جدیدی کرد که در بین صحبت های رئیس جمهور و با دستور ایشان این یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما فعلاً نمی توان این مبلغ یارانه را برداشت کرد.  اما یارانه کمک معیشتی به چند درصد از مردم تعلق خواهد گرفت؟

خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: 30 درصد جمعیت کشور یارانه 400 هزار تومانی را دریافت می‌کنند. 60 درصد جمعیت نیز یارانه 300 هزار تومانی دریافت می‌کنند. 10 درصد نیز بی نیاز از دریافت یارانه هستند.

دیگران چه می خوانند:

کدام دهک‌ها یارانه نقدی می‌گیرند؟

ابراهیم رئیسی در گفتگوی دیشب جزئیات مربوط به تشریح پرداخت یارانه نقدی جدید و اصلاح ارز ترجیحی را توضیح داد.

وی گفت: یارانه نان سنتی، بنزین و دارو برای همه مردم در نظر گرفته شده است. بهای این کالاها تغییری نخواهد داشت و افراد صرف نظر از دهک درآمدی که در آن جای دارند می توانند این کالاها را به قیمت سابق خریداری کنند.

رئیس جمهور افزود: به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه این است که سه دهک درآمدی اول هر نفر 400 هزار تومان یارانه بگیرند. از دهک چهارم تا نهم به هر نفر 300 هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود.


بر این اساس از 10 دهک درآمدی، 9 دهک یارانه نقدی دریافت می‌کنند و تنها دهک دهم که بالاترین درآمد را دارند، مشمول یارانه جدید نمی‌شوند. اما دهک‌های اول، دوم و سوم مشمول یارانه 400 هزار تومانی می‌شوند.

دهک چهارم،‌ پنجم، ششم،‌هفتم، هشتم و نهم شامل یارانه 300 هزار تومانی می‌شوند.

اما پرداخت یارانه نقدی دائمی است یا موقتی؟
به گفته رئیسی یارانه نقدی جدید از طریق سامانه جدیدی به صورت هوشمند توزیع می‌شود. قرار است این یارانه نقدی تنها دو ماه پرداخت شود تا زیرساخت‌های پرداخت کالا برگ آماده شود اما بعد از این دو ماه، یارانه نقدی حذف می‌شود و تنها کالابرگ پرداخت می‌شود.

یارانه کمک معیشتی جدید مال چند درصد مردم است | به کدام دهک های درآمدی تعلق می گیرد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟