اخبار حوادث | لاستیک بولدوزر جان دو نفر را گرفت | فیلم

دو کارگر مشغول باد کردن یک لاستیک بولدوزر بودند که ناگهان لاستیک ترکیده و جان هردوی آنها را می گیرد.
اخبار حوادث | لاستیک بولدوزر جان دو نفر را گرفت | فیلم

به گزارش روابط گستر؛ در اخبار حوادث گاه پیش می آید که خبر در مورد حوادث متفرقه باشد حالا به هر شکل و شمایلی. موضوع حوادث متفرقه در اخبار حوادث ممکن است کمتر دیده شود ولی هر از چند گاهی این اتفاق رخ می دهد. حوادث منتشر شده در اخبار حوادث همیشه پر بازدید بوده و مردم دنبال می کنند زیرا مردم دوست دارند از محیط پیرامون خود با خبر شوند. پس نیت اصلی انتشار اخبار حوادث نیز باخبر کردن مردم از اتفاقات و حوادث جامعه و درس گرفتن است.

بر اثر انفجار لاستیک یک بولدوزر در منطقه رایپور چتیسگر هند، دو نفر کشته شدند.

دیگران چه می خوانند:

این حادثه که در 3 می‌ در کارگاهی در منطقه صنعتی سیلتارا رایپور رخ داد، با دوربین مدار بسته ضبط شده است.
فیلم ویدئویی نشان می‌دهد که کارگری در حال پر کردن هوا در لاستیک بزرگ است. سپس مرد دیگری می‌آید و لاستیک را چند بار فشار می‌دهد تا فشار هوا را بررسی کند که منجر به انفجار می‌شود. این دو مرد بر اثر انفجار مهیب پرتاب می‌شوند.

مقامات پلیس گفتند که هر دو کارگر که اهل منطقه ریوا در ایالت مادیا پرادش بودند در حادثه ترکیدگی لاستیک کشته شدند.

طبق اعلام منابع محلی یکی از کارگرها بر اثر شدت انفجار تکه تکه شده و دیگری در بیمارستان جان باخته است.

لحظاتی پیش از این حادثه سه نفر و یک سگ از محل وقوع خارج شدند. به گفته پلیس تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است.

درفیلم زیر صحنه ترکیدن لاستیک بولدوزر را ببینید. 

توجه: دیدن این فیلم ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد. پس اگر دلش را ندارید بهتر است فیلم را نبینید.

جلوگیری از ترکیدن لاستیک
از سالم بودن لاستیک، شکل و وضعیت آن مطمئن شوید. با تایرهای کم باد رانندگی نکنید. متأسفانه علت 75درصد ترکیدگی‌های لاستیک به‌خاطر رانندگی با تایرهای کم باد است. باد لاستیک‌های خودرو قبل از رانندگی و صبح اول وقت هنگامی‌که لاستیک‌ها خنک هستند، چک کنید.
روی هر تایر اطلاعات لاستیک و عمر مفید آن نوشته شده است. در حالت ایده‌آل عمق آج‌های روی لاستیک باید 1٫5 میلی‌متر باشد. در صورت استهلاک لاستیک این مقدار کاهش می‌یابد و در چنین شرایطی هرچه زودتر باید لاستیک را عوض کنید. تا زمانی که این لاستیک بر روی اتومبیل شما قرار دارد، ترجیحاً با سرعت کمتری رانندگی کنید.
مراقب شرایط آب‌وهوایی و نوسانات دما باشید. فشار لاستیک خودرو با افزایش گرما افزایش و با کاهش دما کاهش می‌یابد. فشار ایده‌آل لاستیک در دفترچه راهنمای خودرو نوشته شده است، برطبق آن از لاستیک محافظت کنید.
همیشه با سرعت مطمئن حرکت کنید. هرچه سرعت شما کمتر باشد، در زمان ترکیدگی لاستیک احتمال سالم ماندن بیش‌تر است. اگر ترکیدگی لاستیک در سرعت 80 الی 90 کیلومتر بر سرعت رخ دهد، به‌اندازه زمانی که سرعت شما 130 الی 150 کیلومتر بر ساعت است، خطرآفرین نخواهد بود.


از لاستیک‌های تیوبلس استفاده کنید. در تایرهای قدیمی به‌خاطر استفاده از تیوب احتمال ترکیدگی لاستیک بیش‌تر وجود دارد. تایرهای تیوبلس این روزها به‌وفور در بازار پیدا می‌شود. زیرا در تولید و ساخت خودروهای جدید از آن‌ها استفاده می‌شود.
اگر خودروی شما دچار پنچری می‌شود، حتماً به متخصص مکانیک مراجعه کنید و سرسری آن را پنچرگیری نکنید. چون همین بی‌توجهی در آینده‌ای نه‌چندان دور دردسرساز می‌شود.
رانندگی دمای لاستیک‌ها را بالا می‌برد. به همین دلیل توصیه می‌شود: که بعد از 90 الی 120 دقیقه رانندگی در جاده، کنار بزنید و استراحت کنید. در طی این استراحت لاستیک‌های خودرو را چک کنید. همچنین در این فرصت لاستیک‌ها، ترمز و کلاچ و موتور خودرو خنک می‌شود.
لاستیک‌های خودرو هر هفته و یا هر دوهفته یک‌بار چک کنید و اگر دچار مشکلی (پنچری، بریدگی، پارگی) شده است، آن را تعمیر کنید.
ترجیحاً تایرهای دست‌دوم نخرید و یا تایرهای قدیمی را تعمیر و استفاده نکنید. این کار ریسک زیادی دارد و باعث به خطر انداختن سلامتی خانواده به هنگام سفر می‌شود.
هم‌تراز بودن چرخ‌های خودرو را بررسی کنید. گاهی به دلیل افتادن در حفره یا چاله و یا ضربه ناگهانی به خودرو هم‌ترازی چرخ‌های خودرو برهم می‌خورد. هم‌تراز نبودن چرخ‌های خودرو می‌تواند آسیب زیادی به خودرو وارد کند، حتماً آن‌ها را چک کنید. همچنین می‌توانید از دفترچه راهنمای خودرو کمک بگیرید و آن را بررسی کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم به نمایندگی مجاز خودرو برای چک کردن آن مراجعه کنید.

اخبار حوادث | لاستیک بولدوزر جان دو نفر را گرفت | فیلم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟