برای اولین بارببینید | اقامه نماز عید فطر در ورزشگاه اختصاصی در انگلیس

در یک ویدئوی تحسین برنگیز یکی از باشگاه های لیگ 1 انگلیس با برگزاری نماز عید فطر در ورزشگاه اختصاصی خود، حماسه سازی کرد.
برای اولین بارببینید | اقامه نماز عید فطر در ورزشگاه اختصاصی در انگلیس

عید فطر از اعیاد تمامی مسلمانان جهان بویژه ایرانیان است. عید فطر آخرین روز ماه رمضان و اولین روز از ماه شوال است. روزه گرفتن در روز عید فطر حرام است. روز عید فطر تعطیل رسمی ست. عید فطر یک نماز خاص دارد که شامل دو رکعت است که به‌طور کلی در یک زمین باز یا سالن بزرگ انجام می‌شود. تعطیلات عید فطر در ایران 2 روز است. در اولین ساعات روز عید فطر مردم مسلمان جهان با برگزاری نماز عید فطر بندگی خالصانه خود را نشان می دهند. در ویدئوی زیر نماز عید فطر در یک ورزشگاه در انگلیس برگزار می شود. جزئیات را در ادامه ببینید.

در یک اقدام تاریخی، باشگاه فوتبال بلکبرن روورز یکی از باشگاههای لیگ یک انگلیس(چمپیونشیپ) نماز عید سعید فطر را صبح روز دوشنبه در ورزشگاه اختصاصی خود اقامه کرد.

دیگران چه می خوانند:

این باشگاه اعلام کرد که نماز عید سعید فطر در ورزشگاه خانگی خود تحت عنوان ایوود پارک برگزار و چمن این ورزشگاه برای اقامه نماز به مردان و زنان اختصاص داده شد.

این باشگاه همچنین اعلام کرد که در روز عید فطر فریاد الله اکبر از بلندگوهای این ورزشگاه طنین انداز شد.

بلکبرن در حساب توییتری خود نوشت: عید سعید فطر مبارک باد. امروز صبح روورز اولین باشگاه فوتبال در انگلیس میزبان نماز عید سعید فطر در ورزشگاه خانگی خود بود.

باشگاه مذکور کلیپی از اقامه نماز عید فطر در این ورزشگاه را نیز در حساب کاربری خود منتشر کرد.

این اولین بار در انگلیس است که یک باشگاه بزرگ میزبان برگزاری نماز عید سعید فطر برای مسلمانان می شود.

گفته شده است حدود دو هزار نمازگزار در این مراسم شرکت کردند.

بلکبرن روورز از باشگاههای قدیمی انگلیس است که در حال حاضر  در چمپیونشیپ( معتبرترین لیگ انگستان بعد از لیگ برتر) برای رسیدن به لیگ برتر رقابت می کند.

این باشگاه هم اکنون در رده نهم جدول رده بندی قرار دارد و برای رسیدن به جایگاه ششم و صعود به لیگ برتر تلاش می کند.

بلکبرن در سال 1994- 1995 موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس شده است.

آداب نماز عید فطر به شرح زیر است:

خداوند متعال در فرازی از آیه 31 سوره اعراف  ‌می‌فرماید: «خذوا زینتکم عند کل مسجد...» یعنی هنگام رفتن به مسجد زینت‌های خود را بردارید. این خطاب به همه فرزندان آدم به عنوان یک قانون همیشگی که شامل اعصار قرون می‌شود که زینت خود را به هنگام رفتن به مسجد با خود داشته باشید.


این جمله می‌تواند هم اشاره به زینت‌های جسمانی باشد که شامل پوشیدن لباس‌های مرتب و پاک و تمیز و شانه زدن موها، و به کاربردن عطر و مانند آن می‌شود، و هم شامل زینت‌های معنوی، یعنی صفات انسانی و ملکات اخلاقی و پاکی نیت و اخلاص؛ و اگر می‌بینیم در بعضی از روایات اسلامی تنها اشاره به لباس خوب یا شانه کردن مو‌ها شده و اگر می‌بینیم تنها سخن از مراسم نماز عید و نماز جمعه به میان آمده است، دلیل بر انحصار نیست بلکه هدف بیان مصداق‌های روشن است و همچنین اگر می‌بینیم که در بعضی دیگر از روایات، زینت به معنی رهبران و پیشوایان شایسته تفسیر شده دلیل بر وسعت مفهوم آیه است که همه زینت‌های ظاهری و باطنی را در بر می‌گیرد.
در کتاب المقنع گفته است: سنت در افطار عید قربان این است که بعداز نماز انجام شود و درعید فطر قبل از نماز.
از امام صادق (علیه‌السلام) نقل شده که فرمود: اگر در روز عید فطر برای رسول خدا (ص) عطر می‌آوردند اول به زنان خود می‌داد.

برای اولین بارببینید | اقامه نماز عید فطر در ورزشگاه اختصاصی در انگلیس

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟