ایلان ماسک ول کن معامله نیست | می خواهم کوکاکولا و مک دونالد را بخرم

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد دنیا بعد از خرید توییتر به مبلغ ۴۳ میلیارد دلار، حالا به فکر خرید کوکاکولا و مک دونالد افتاده است.
ایلان ماسک ول کن معامله نیست | می خواهم کوکاکولا و مک دونالد را بخرم

ایلان ماسک را می توان حاکم بی جون و چرای دنیای اقتصاد و تجارت امروزی دانست. ایلان ماسک در همه کارهایش بسیار بلند پروازانه حرکت می کند. ایلان ماسک ثروتمندترین فرد دنیاست و با این ثروت زیاد به دنبال ثبات بیشتر جایگاه خود در دنیای سرمایه داران است. چند وقتی بود که ایلان ماسک به دنبال خرید توییتر بود و پس از کش و قوس های زیاد در آخر توانست این شبکه اجتماعی را با مبلغ 43 میلیارد دلار از آن خود کند. ایلان ماسک حالا به فکر خردی کوکاکولا و مک دونالد افتاده است

دیگران چه می خوانند:

هنوز 48 ساعت از خرید وب سایت توئیتر توسط میلیارد آمریکایی نگذشته، وی چهارشنبه شب به وقت محلی در توئیتی به تمایلش برای خرید شرکت نوشابه سازی کوکا کولا اشاره کرده است. مشخص نیست وی این ادعا را به شوخی بیان کرده یا جدی.

پس از آنکه اوایل این ماه، ماسک اعلام کرد که 9 درصد از سهام توییتر را به دست آورده است، چند روز بعد، او پیشنهاد خرید این پلتفرم اجتماعی را به قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم ارائه کرد.

شرکت توئیتر سرانجام روز دوشنبه پیشنهاد تقریبا 43 میلیارد دلاری ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و موسس اسپیس ایکس را برای خرید این پلتفرم رسانه اجتماعی پذیرفت.

 
هشدار اروپایی‌ها؛ ایلان ماسک یا از قوانین تبعیت می‌کند یا تحریم می‌شود

دو روز پس از آن‌که اعلام شد ایلان ماسک با شرکت توییتر بر سر خرید کل سهام آن به ارزش 44 میلیارد دلار به توافق رسیده است، بریتانیا و اتحادیه اروپا هشدار دادند که توییتر باید از قوانین جدید تولید محتوا تبعیت کند، وگرنه مشمول تحریم خواهد شد.

به گفته مقام‌های اروپایی، این تحریم‌ها طیف وسیعی از مجازات‌های تنبیهی از جمله جریمه‌های نقدی سنگین و حتی ممنوعیت کامل را شامل می‌شود.

روزنامه گاردین به نقل از یک سخنگوی دولت بریتانیا گزارش داد که کمپانی‌ها باید از لایحه امنیت آنلاین که به زودی تصویب خواهد شد، تبعیت کنند. بر اساس این لایحه، پلتفرم‌های آنلاین ملزم هستند که از کاربران در برابر محتوای مضر محافظت کنند.

تی‌یری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا، نیز روز سه‌شنبه در توییتی به مالک شرکت تسلا و ثروتمندترین مرد دنیا یادآوری کرد که او همچنین موظف است از قانون خدمات دیجیتال که به تازگی در پارلمان اتحادیه اروپا به تصویب رسیده و از سال 2024 اجرایی خواهد شد، تبعیت کند.

گزارش‌ها حاکی است که با خریداری سهام توییتر با 217 میلیون کاربر توسط ایلان ماسک که خود را هوادار آزادی بیان «مطلق و کامل» می‌داند، نگرانی‌ها از تشدید نفرت‌پراکنی در این شبکه اجتماعی رو به افزایش گذاشته است.

ایلان ماسک ول کن معامله نیست | می خواهم کوکاکولا و مک دونالد را بخرم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟