ایلان ماسک متهم به تقلب شد

تأخیر ایلان ماسک در افشای خرید سهام توييتر باعث شد تا یک سهامدار دیگر توییتر از ایلان ماسک شکایت کند.
ایلان ماسک متهم به تقلب شد

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و بنیانگذار شرکت‌هایی همچون اسپس‌ایکس و بورینگ کمپانی است. ایلان ماسک بزرگ‌ترین و لاکچری ترین مهمانی روی کره زمین را ترتیب داد و مهمانان زیادی را برای جشن لاکچری کارخانه اش دعوت کرد. ایلان ماسک جزء باهوش‌ترین و ثروتمندترین افراد جهان است که ثروت او به بیش از 273 میلیارد دلار رسیده است. هیچ اطلاعات رسمی از سطح بهره هوشی یا آی کیو (IQ) ایلان ماسک در دست نیست اما متخصصان، IQ او را 155 برآورد می‌کنند. ایلان ماسک به تازگی 9.2 درصد از سهام توییتر را نیز خریداری کرده است. 

یک سهامدار شرکت توییتر از ایلان ماسک به دلیل تاخیر در افشای خرید بیش از پنج درصد سهام توییتر که باعث شد قیمت سهام این شرکت پایین بماند، شکایت کرد.

دیگران چه می خوانند:

مارک بین راسلا از ایلان ماسک برای تقلب در اوراق بهادار در دادگاه فدرال منهتن شکایت کرد. وی به دنبال آن است که نماینده گروهی از سرمایه گذاران باشد که سهام توییتر را از 24 مارس تا اول آوریل فروختند.

این سهامدار توییتر مدعی است تاخیر ایلان ماسک در افشای خرید سهام توییتر به سرمایه‌گذاران دیگر ضرر زده و حدود 143 میلیون دلار به نفع ایلان ماسک تمام شده است.

تحت قوانین سهام، ایلان ماسک باید ظرف مدت 10 روز بعد از خرید پنج درصد یا بیشتر از سهام توییتر، به کمیسیون بورس و اوراق بهادار اطلاع دهد. اما ایلان ماسک اسناد مربوط در کمیسیون بورس و اوراق بهادار را تا چهارم آوریل یا 11 روز پس از این خرید تنظیم نکرد و تا آن زمان ایلان ماسک بیش از 9 درصد سهام این شرکت رسانه اجتماعی را خریداری کرد و به بزرگترین سهامدار توییتر تبدیل شد.

مارک بین راسلا در شکایتش اعلام کرده که ماسک با عدم اطلاع به موقع خرید سهام به رگولاتورهای فدرال، موفق شده است سهام توییتر را به قیمت ارزانتری خریداری کند.

طبق این شکایت، ایلان ماسک اظهارنامه‌های گمراه کننده و نادرستی داشته و به سرمایه گذاران اعلام نکرده که پنج درصد سهام توییتر را خریداری کرده است.

بر اساس گزارش وب سایت ان پی آر، این شکایت جدیدترین حاشیه مربوط به توییتر و ایلان ماسک است که کمتر از یک هفته پس از علنی کردن خرید سهام توییتر، هفته جاری اعلام کرد وارد هیات مدیره این شرکت نخواهد شد.

بر اساس فهرست میلیاردرهای بلومبرگ که یک رتبه‌بندی جامع از 500 ثروتمندترین افراد جهان است، "ایلان ماسک" در ماه ژانویه با افزایش ارزش سهام "تسلا" با پشت سر گذاشتن "جف بزوس" مدیر عامل سابق شرکت "آمازون"، ثروتمندترین فرد جهان شد. دارایی خالص "ماسک" در آن زمان 188.5 میلیارد دلار بود که 1.5 میلیارد دلار بیشتر از "بزوس" بود که از ماه اکتبر 2018 تا آن زمان در رتبه اول جا خوش کرده بود.

با این حال در ماه فوریه، "بزوس" در این مسابقه عجیب، با کاهش ارزش سهام و دارایی "ماسک"، عنوان ثروتمندترین فرد جهان را با دارایی شخصی 186.3 میلیارد دلاری، جای "ماسک" را در رتبه نخست گرفت.

دارایی خالص 200 میلیارد دلاری
با این حال، اکنون دارایی خالص "ماسک" حدود 200 میلیارد دلار است که تا اواسط ژانویه 2022 به 263 میلیارد دلار افزایش یافت.

فهرست پایگاه "Tipalti Approve" همچنین میلیاردرهای دیگری مانند "گاوتام ادانی"(Gautam Adani) کارآفرین و سرمایه‌دار هندی و رئیس و موسس "گروه ادانی"، "بیل گیتس" بنیان‌گذار "مایکروسافت"، "ژانگ یمینگ"(Zhang Yiming) رئیس و بنیان‌گذار شرکت فناوری "بایت‌دنس"(ByteDance) و حتی رقیب دیرینه "ماسک" یعنی "جف بزوس" را شامل می‌شود.

"ایلان ماسک" از فعالیت‌های پیشگامانه خود در دو شرکت "تسلا" و "اسپیس‌ایکس" و افزایش چشمگیر سهام این شرکت‌ها به ثروت بسیار زیادی دست یافته است. اغلب گفته می‌شود که این میلیاردر عجیب و غریب زندگی معمولی و به دور از تجملی دارد و در عوض پول‌های خود را بیشتر در کسب و کارهای خود سرمایه‌گذاری می‌کند.

 

ایلان ماسک متهم به تقلب شد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟