افشای رازهای عصر جدید از زبان داور جنجالی این برنامه | واکنش ژاله صامتی به انتقادات مردم

در ویدئوی زیر ژاله صامتی از رازهای نگفته و پشت پرده عصر جدید می گوید. همچنین واکنش ژاله صامتی درباره انتقادات مردم نسبت به داوری او در عصر جدید را می بینیم.
افشای رازهای عصر جدید از زبان داور جنجالی این برنامه | واکنش ژاله صامتی به انتقادات مردم

عصر جدید یکی از پر مخاطب ترین برنامه های تاریخ کشور است. عصر جدید اولین برنامه استعدادیابی در ایران است. عصر جدید میزبان اتفاقات، شایعات، حوادث، و جنجال های گوناگون است. تأیید اجرا و استعداد شرکت کنندگان عصر جدید به عهده چهار داور این برنامه است. ژاله صامتی بازیگر محبوب کشور یکی از این داورهاست. در این مطلب ژاله صامتی از رازهای پنهان و پشت پرده عصر جدید می گوید.

واکنش ژاله صامتی به انتقاد مردم از داوری او در برنامه «عصر جدید»

دیگران چه می خوانند:

ژاله صامتی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که داور سومین فصلِ «عصر جدید» است، در مصاحبه‌ای که در پشت صحنه این برنامه انجام می‌شد، به سوالاتی درباره واکنش‌های مردم و سختی‌های داوری پاسخ داد.

صامتی در پاسخ به این سوال که چگونه داور برنامه «عصر جدید» شد، گفت: «داوری خیلی سخت است، ولی این‌جا خیلی سخت‌تر می‌شود، چون من قبلا در جاهای دیگر داور بودم اما خب هیچ‌وقت این حجم از بیننده را نداشته‌ام. خیلی تجربه‌ای شگفت‌انگیز و دوست‌داشتنی است، در عین حال که سخت هم است. درباره این‌که چه شد که به این‌جا آمدم، خب مردم دوست دارند، ما دیگر چه کاره‌ایم؟ ما هم کاری را می‌کنیم که مردم دوست دارند.»

داور برنامه «عصر جدید» در پاسخ به این سوال که چگونه با هجمه‌های مردم روبه رو می‌شود، گفت: «فکر می‌کنم عصر جدید مردم را بی پرواتر می‌کند، که چرا به این رای دادی، یا چرا به دیگری رای ندادی، خیلی اهل فضای مجازی نیستم، با این حال تلاشم را می‌کنم تمام نظرات مردم را بخوانم و جواب دهم، چون ما برای مردم کار می‌کنیم.»

ژاله صامتی در پاسخ به پرسشی درباره داوری گروه‌های ورزشی شرکت کننده در این مسابقه گفت: «نه قطعا اگر نسبت به چیزی شناخت نداشته باشم، قبل از شروع اجرا درباره آن جستجو می‌کنم و می‌پرسم، اگر کار گروهی باشد که نیت، همکاری و کار گروهی، که به‌نظرم باید در جوانان تقویت شود، برای من خیلی اهمیت دارد. کارهای فردی هم ویژگی‌های خودشان را دارند. با توجه به چیزی که روی صحنه می‌بینم، نظم، تمیز بودن کار، براساس همه این‌ها امتیاز می‌دهم. کارهای نمایشی که فاکتورهای خودشان را دارند و موسیقی هم خیلی به احوالات بستگی دارد، من خیلی نت‌ها و سبک‌ها را به آن شدت نمی‌دانم ولی خب ما به‌خاطر بازیگر بودن با ریتم و آوا آشنا هستیم.»

عصر جدید

عصر جدید یک مسابقه تلویزیونی استعدادیابی است که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته و پخش می‌شود. این برنامه با تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی ساخته شده، از شبکه سه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که پخش فصل اول آن از 27 بهمن 1397 آغاز شد. پخش فصل دوم این برنامه نیز از 6 اسفند 1398 آغاز شد و در 29 اسفند 1399 پایان یافت. همچنین فصل سوم عصرجدید از 1 فروردین 1401 مصادف با نوروز و آغاز قرن پانزدهم خورشیدی پخش خواهد شد.

در برنامه عصر جدید شرکت‌کنندگان به صورت انفرادی یا گروهی می‌توانند در رشته‌های مختلف هنری، علمی، ورزشی و سرگرمی از جمله خوانندگی، شعبده‌بازی، آکروباتیک، کمدی، ذهن‌خوانی، ریاضی، بیت باکسینگ، ژیمناستیک، دوبله و دابسمش، ورزش‌های رزمی، نمایش، پارکور، حرکات موزون و … شرکت کنند. این برنامه توانایی‌های مختلفی را از سراسر ایران جذب می‌کند. هر شرکت کننده تلاش می‌کند تا با نمایش زندهٔ استعداد خود، داوران حاضر را تحت تأثیر قرار دهد و از آن‌ها رای سفید یا آری بگیرد. داوران برنامه در فصل‌های اول و دوم امین حیایی، سید بشیر حسینی، آریا عظیمی‌نژاد و رؤیا نونهالی بودند. تهیه‌کنندگی و اجرای برنامه نیز برعهده احسان علیخانی است و در فصل سوم از داوران فصل قبل امین حیایی به همراه مجید اسماعیلی ، کارن همایونفر و ژاله صامتی داوران فصل سوم عصرجدید هستند و تهیه کنندگی و اجرای برنامه همانند فصل های قبل نیز بر عهده احسان علیخانی است.

نقدهای دیگران به برنامه عصر جدید
عصر جدید در حال این که یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های «صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» است، منتقدانی هم دارد. برخی منتقدان معتقدند که تیم داوری عصر جدید همگون نیستند و اکثراً در حوزه‌هایی داوری می‌کنند که در آن تخصصی ندارند.

درحالی که عصر جدید علاوه بر کشف استعدادها، آموزش به خانواده‌ها، کمک‌های خیریه‌ای مختلف و مواردی از این دست، خدمات زیادی را ارائه کرده‌است؛ برای مثال، با یک شب تبلیغ باعث شد ایران رکورد دریافت کارت اهدای عضو را در جهان بشکند، هنوز عده‌ای با آن مخالفت می‌کنند. آن‌ها از این برنامه به دلیل تلاش برای درآمدزایی از هر روشی انتقاد کرده‌اند.

عده‌ای دیگر هم به استفاده از واژه «استعدادیابی» برای عنوان این برنامه اعتراض کرده‌اند و گفته‌اند کاری را که شرکت کنندگان در این مسابقه می‌کنند، نمی‌توان استعداد نامید و این برنامه را سرکوب کننده دانش آموزان ممتاز دانسته‌اند. این در حالی است که افراد تحصیلکرده‌ای مانند بشیر حسینی، که از داوران فصل اول و دوم بود، بارها اعلام کرد که مگر هدف از حداقل دوازده سال تحصیل در مدارس، کشف استعدادها نیست؟ عصر جدید هم دقیقاً دارد همین کار را انجام می‌دهد.

عبدالله گیویان نویسنده و مترجم ایرانی، در مقاله‌ای تحت‌عنوان «عصر کدام جدید؟» در نقد این برنامه می‌نویسد:

شاید این «عصر جدید» به این معناست که بله «تلویزیون» و برنامه‌سازان آن تحت تدابیر داهیانه مدیران آن می‌تواند از غرب تقلید کنند و تنها کافی است غربی بودن و چرخش الگویی پس پرده آن تقلید، در هیاهو گم شود؟ شاید در «عصر» این مدیران می‌شود ادعا کرد که ما هم در «جدید» بودن چیزی کمتر از دیگران نداریم چون شبیه به آن‌ها برنامه می‌سازیم و می‌توانیم با صرف هزینه‌های زیاد مدعی شویم با دستکاری در «جلافت» ها بدعتی جدید به نام «سرگرمی» اسلامی خلق کرده‌ایم؟!

هشتگ عصر جدید

هشتگ عصر جدید برنامه‌ای با اجرای ایمان قیاسی برای پشت صحنه و حواشی برنامه عصر جدید است که به روایت اتفاقات پشت صحنه، گفت‌وگو و ماجراهای سرگرم‌کننده مسابقهٔ عصر جدید می‌پردازد.

هشتگ عصر جدید فصل اول برنامه‌ای 45 دقیقه‌ای است که پشت صحنهٔ عصر جدید را روایت می‌کند. این برنامه در عصر روزهای یکشنبه و دوشنبه (فردای روزهایی که برنامه پخش می‌شود)، از شبکه سه پخش می‌شود و در آن مجری پشت صحنه (ایمان قیاسی) با داوران، شرکت‌کننده‌ها، خانواده‌های آن‌ها و احسان علیخانی گپ و گفت می‌کند تا بینندگان برنامه عصر جدید شبکه سه در جریان حال و هوای آنچه در پشت صحنه می‌گذرد قرار بگیرند. قسمت اول این برنامه در 16 اسفند 1398 پخش شد.

بخش دوم فصل اول هشتگ عصر جدید در محرم و صفر 1399 پخش شد، یعنی بین مرحله دوم و مرحله نیمه‌نهایی این فصل. در این دو ماه، مسابقات عصر جدید پخش نشد، اما برای گرم ماندن تنور مسابقات و اطلاع‌رسانی به بینندگان تلویزیونی، هشتگ عصر جدید پخش شد. از دی تا بهمن 1399، قبل از شروع مرحله نیمه‌نهایی نیز بخش سوم فصل اول هشتگ عصر جدید پخش شد که هر قسمت شامل مصاحبه ایمان قیاسی با داوران و سازندگان برنامه و مصاحبه احسان علیخانی با افرادی مختلفی دربارهٔ دنیاگیری کووید 19 می‌شد.

 

افشای رازهای عصر جدید از زبان داور جنجالی این برنامه | واکنش ژاله صامتی به انتقادات مردم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟