ریزش مجدد بازار رمزارزها | بین کویین سقوط کرد

در ساعت ۱۴:۰۰ امروز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ بازار رمزارزها شاهد ریزش قابل توجهی بوده و اکثر کوین‌ها در محدوده قرمز قرار دارند.
ریزش مجدد بازار رمزارزها | بین کویین سقوط کرد

در سال 2018، ایران استخراج رمزارز را به عنوان یک صنعت قانونی به رسمیت شناخت تا روی مزارع ماینینگ که قبلاً در حال فعالیت بودند نظارت کند. در ژوئیه 2018، دولت حسن روحانی قصد خود برای راه‌اندازی یک رمزارز ملی را اعلام کرد. رمزارز می‌تواند به ایرانیان اجازه دهد تا در شرایط تحریم تجاری، تراکنش‌های بین‌المللی انجام دهند. از دسامبر 2020، ایرانیان هر روز بین 16 تا 20 میلیون دلار در 12 رمزارز مختلف مبادله کردند. میزان استخراج بیت کوین در ایران نزدیک به یک میلیارد دلار در سال است. اما امروز نیز مانند روزهای پیش بازار رمزارزها با ریزش همراه بوده است.

رهبر جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 17 دی 1400 در فتوایی بیان کرد: «به‌طور کلی حکم خرید و فروش و تولید رمزارز تابع قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران است.»

دیگران چه می خوانند:

ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر 1.81 تریلیون دلار است که 3.93 درصد افت را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

حجم کل معاملات در طول 24ساعت گذشته 50.8 درصد افزایش یافته و به 74 میلیارد دلار رسیده است.

بیت‌کوین به قیمت 38 هزار و 912 دلار و اتریوم به قیمت 2 هزار و 897 دلار معامله می‌شوند.

آلتکوین ها وارد دریای خون شده اند

چند روز گذشته وضعیت در بازار آلتکوین ها آرام بود و حرکات قیمتی بسیار کمی را در میان آنها شاهد بودیم. اما امروز، وضعیت به کلی تغییر کرد. اتریوم با کاهش 5 درصدی خود در این روند نامطلوب پیشرو است. در نتیجه این تغییر، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار برای سومین بار در این ماه به زیر 3000 دلار سقوط کرد.

بایننس کوین پس از کاهش 3.5 درصدی در تایم فریم روزانه، با قیمتی در حدود 400 دلار معامله می شود. تا همین دیروز، BNB نزدیک به 420 دلار قیمت داشت.

افت شدیدتر قیمت در بازه روزانه در میان آلتکوین هایی مثل ریپل (6-%)، سولانا (5.5-%)، کاردانو (7-%)، ترا (5.5-%)، آوالانچ (6-%)، پولکادات (7-%)، دوج کوین (6-%) و شیبااینو (6-%) مشهود است. این درحالی است که آلتکوین های کوچکتر نوسانات منفی بیشتری را تجربه می کنند. از آن جمله می توان به KNC (-11%), Filecoin (-11%), Waves (-10%), Zilliqa (-10%), EOS (-10%) و STEPN (-10%) اشاره کرد.

در این میان، لئو (LEO) با رشد ناچیز 0.64 درصدی توانسته است از منطقه قرمز خارج شود و به حدود 5.83 دلار برسد.

در نهایت، ارزش بازار ارزهای دیجیتال 80 میلیارد دلار کاهش یافته و اکنون به 1.8 تریلیون دلار رسیده است. سهم بیت کوین از این رقم اکنون 41.1 درصد می باشد.

رمزارز یکی از گونه‌های دارایی دیجیتال است که از فناوری رمزنگاری در طراحی آن استفاده شده و معمولاً به صورت نامتمرکز اداره می‌شود.

رمزارزها معمولاً به صورت غیر متمرکز کنترل می‌شوند (مثال: بیت کوین غیر متمرکز و ریپل متمرکز) و از این رو در بسیاری موارد مقابل نظام‌های بانکداری متمرکز قرار می‌گیرند. نامتمرکزسازی در رمزارزها از طریق فناوری زنجیره بستکی امکان‌پذیر شده‌است که خود گونه‌ای دفتر کل توزیع‌شده است. تاریخچهٔ شکل‌گیری رمزارزها به دههٔ 1980 میلادی می‌رسد. نخستین رمزارز نامتمرکز بیت‌کوین است که در سال 2009 توسط شخص یا اشخاصی به نام مستعار یا حقیقی ساتوشی ناکاموتو ایجاد و عرضه شد. از آن زمان تاکنون رمزارزهای متعددی ایجاد شده‌اند که به آن‌ها آلت‌کوین یا آلتکوین (به انگلیسی: Altcoin) مخفف عبارت (به انگلیسی: alternative coin) (به معنی کوین‌های جایگزین) می‌گویند

برخورد با استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: در ایام گرم سال هم استفاده از برق در مراکز مجاز و هم غیرمجاز ممنوع است و برای آنها که غیرمجاز استفاده می‌کنند جرایم سخت تری دیده شده و هم پاداش برای افرادی که این مراکز را معرفی کنند پیش‌بینی شده است.

ریزش مجدد بازار رمزارزها | بین کویین سقوط کرد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟