حقوق بازنشستگان l حقوق بازنشستگان افزایش یافت

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی از افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
حقوق بازنشستگان l حقوق بازنشستگان افزایش یافت

حقوق بازنشستگان در سال 1401" حقوق بازنشستگان یکی از مسائل مهم برای بازنشستگان است . مبلغ دقیق حقوق بازنشستگان | زمان واریز حقوق بازنشستگان و چند خبر خوش"> حقوق بازنشستگان هنوزمشخص نشده است و جلسات فراوانی برای افزایش حقوق بازنشستگان در حال برگزاری است. و میزان افزایش حقوق بازنشستگان  سازمان تامین اجتماعی مشخص شد و به گفته مدیرعامل این سازمان، افزایش حقوق‌بازنشستگان در اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد. و 10 درصد به حقوق بازنشستگان اضافه می گردد.
افزایش 57 درصدی حقوق بازنشستگان حداقلی‌بگیر
رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی از افزایش 57 درصدی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال 1401 خبر داد.

 نقل از تسنیم، علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در ارتباط با میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، اظهار کرد: در این زمینه جلسات متعددی برگزار شد و نهایتاً با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت شد.

دیگران چه می خوانند:

وی افزود: بر این اساس علاوه بر افزایش 57٫4 درصد حداقل‌بگیران، سایر سطوح 38 درصد به‌علاوه 515 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد و ان‌شاءالله از اردیبهشت‌ماه این افزایش اعمال خواهد شد.

چهارشنبه هفته گذشته، موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق مستمری بگیران و به عبارتی اعمال ماده 96 و 111 قانون سازمان تأمین اجتماعی در افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: افزایش مستمری بازنشستگان حداقلی‌بگیر بر اساس ماده 111 قطعی شده و درباره میزان افزایش سایر سطوح نیز جلسات ادامه دارد.

به گفته وی،  رویکرد راهبردی تامین اجتماعی این است که با همفکری شرکا و نمایندگان بازنشستگان و براساس الزامات قانونی و مقدورات سازمان، بهترین تصمیم در زمینه تحقق عدالت و صیانت از حقوق ذینفعان اتخاذ شود.

اخیرا محمدحسن زدا، سرپرست اسبق سازمان تامین اجتماعی در صفحه اینستاگرامی خویش، درباره چگونگی افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: تعیین حداقل حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تابعی از ماده 111 قانون تامین اجتماعی است که بر اساس آن شورای عالی کار هرسال حداقل حقوق را تعیین می‌کند و سازمان تامین اجتماعی مکلف است که همان را برای حداقلی‌بگیران اعمال کند.

وی افزود: بر این اساس برای سال جاری، کسانی که در سال گذشته حقوق پایه‌شان دومیلیون و 650 هزار تومان بوده با مصوبه شورای عالی کار افزایش یافته و به چهار میلیون و 179 هزار تومان رسیده است.

این کارشناس حوزه تامین اجتماعی گفت: برای سایر سطوح درآمدی نیز ماده 96 قانون تامین اجتماعی حاکم است که حقوق باید بر اساس هزینه زندگی تعیین شود. اکنون منتظر هستیم تا سازمان تامین اجتماعی سایر سطوح را مشخص کند، زیرا مانند شورای عالی کار نیست و باید سازمان درباره آن تصمیم بگیرد.

زدا ادامه داد: خاطرم هست که سال 98 برای اولین بار جلسه تعیین مزد سایر سطوح درآمدی از طریق ایسنتاگرام و به صورت زنده برای همه بازنشستگان پخش شد تا در جریان تصمیم‌گیری قرار بگیرند. نمایندگان کانون عالی و کارشناسان سازمان حضور داشتند و هردو گروه نظرات خود را اعلام و در نهایت تصمیم نهایی اخذ شد.  از معدود سال‌هایی بود که بعد از تصمیم‌گیری، اعتراضات کمی داشتیم و نشان داد اگر به مردم اعتماد داشته باشیم و آنها را در جریان تصمیم‌گیری قرار دهیم، هماهنگی بیشتری خواهند داشت.

وی افزود: اکنون در شرایطی هستیم که سازمان قصد دارد این تصمیم را بگیرد. از مدیران فعلی می‌خواهم که اگر صلاح دانستند یک بار دیگر تجربه مفید سال 98 را تکرار کنند. در جریان جزئیات گذاشتن مردم، حق آنها است.

حقوق بازنشستگان l حقوق بازنشستگان افزایش یافت

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟