ببینید | اقدام خدا پسندانه علی دایی | حضور علی دایی در یک مدرسه در منطقه محروم

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در اقدامی خیرخواهانه به مدرسه‌ای در یکی از روستاهای محروم خراسان رضوی سفر کرد.
ببینید | اقدام خدا پسندانه علی دایی | حضور علی دایی در یک مدرسه در منطقه محروم

به گزارش روابط گستر؛ علی دایی اسطوره فوتبال ایران وجهان است. علی دایی سال هاست که در اقدامات خیرخواهلنه فعالیت دارد. از حادثه بم گرفته تا حضور در مناطق محروم و... همه از شوق علی دایی برای کمک به مردم خبر می دهد. در یک خداپسندانه دیگر، علی دایی به یک روستا و مدرسه محروم می رود.

علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، بعد از بی‌مهری‌هایی که در این فوتبال دیده از مستطیل سبز دور شده، ولی ارتباطش با مردم را هرگز قطع نکرده است. اتفاقا دایی به واسطه کار‌های خیرخواهانه‌ای که انجام می‌دهد این روز‌ها بیش از هر زمان دیگری نزد مردم محبوب شده است.

دیگران چه می خوانند:

در تازه‌ترین اقدام پسندیده، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران، دیروز برای سرکشی به مدرسه‌ای در یکی از روستا‌های محروم خراسان رضوی به روستای آزاد ده در صالح آباد سفر کرد. علی دایی در بازدید از مدرسه خیرساز سید صبور معینی با اشاره به لزوم توسعه فضا‌های آموزشی مورد نیاز برای مناطق محروم کشور گفت: باید به امر آموزش در مناطق محروم کشور اهمیت بیشتری داده شود و دانش آموزان مناطق محروم نیازمند توجه و نگاه ویژه‌ای هستند.
او افزود: در مناطق محروم دانش آموزان مستعد زیادی وجود دارند و همین دانش آموزان آینده سازان جامعه هستند و انتظار می‌رود نهاد‌هایی همچون آستان قدس رضوی از دانش آموزان محروم شهرستان صالح آباد و شهرستان‌های دیگر حمایت بیشتری داشته باشند.

یاسر رسولی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان صالح آباد نیز در این بازدید گفت: از علی دایی، افتخار ورزش کشور و همچنین خانم صفاری خیر ارجمند مدرسه ساز تشکر می‌کنم که با سفر به صالح آباد ثابت کردند که دغدغه توسعه بیشتر فضا‌های آموزشی و رفع نیاز‌های دانش آموزان شهرستان صالح آباد را دارند و این موضوع برای ما بسیار ارزشمند است.
او افزود: آقای علی دایی و خانم صفاری خیر مدرسه ساز با حضور در صالح آباد و طی مسافت طولانی باعث دلگرمی فرزندان و مردم این آب و خاک شدند.

در سال‌های گذشته 3 فضای آموزشی و یک نمازخانه توسط خانم نازی صفاری، خیر مدرسه سازدر روستای آزادده و شهر صالح آباد ساخته شده است و خانم صفاری از این مدارس نیز حمایت و پشتیبانی مداوم داشته است.

بیشتر بخوانید: علی دایی و 10 فوتبالیستی که در تیم ملی بهتر از باشگاه بودند

علی دایی در فهرست بازیکنانی قرار گرفت که در رده ملی نسبت به دوران باشگاهی عملکرد بسیار بهتری داشت.

به نقل از سایت give me sport، فوتبال در رده ملی و برای تیم ملی نسبت به بازی در باشگاه کاملا متفاوت است. بازی در تیم ملی به سبب این که همه بازیکنان برای یک کشور هستند، شباهت کیفی بیش‌تری نسبت به فوتبال باشگاهی دارد که در آن بازیکنان از کشورهای مختلف هستند. شاید یکی از عجیب‌ترین چیزها در فوتبال، دیدن بازیکنی باشد که به طور مکرر در تیم ملی ستاره می‌شود، اما زمانی که فوتبال باشگاهی دوباره شروع می‌شود دچار افت می‌شود و چنین بازیکنانی در تیم‌های ملی کشورشان عملکرد بهتری نسبت به دوران باشگاهی داشتند. 

بازیکنانی که در تیم ملی عملکرد بهتری نسبت به دوران بازی خود داشتند:

میرسلاو کلوزه (آلمان)

آندره اسونسون (سوئد)

لوکاس پودولسکی (آلمان)

علی دایی (ایران)

بازیکنی که سال‌ها رکورد بیش‌ترین گل ملی را در اختیار داشت تا این که کریستیانو رونالدو توانست این رکورد را بشکند و مال خود کند. دایی بین سال‌های 1993 تا 2006، 109 گل برای ایران به ثمر رساند.

دوران باشگاهی او در آسیا شروع شد، اما پس از انتقال به آلمان در سال 1997 با آرمینیا بیله فیلد و سپس بایرن مونیخ بلافاصله در سطح بالاتری با مشکل مواجه شد. دایی تا سال 2002 در امارات بود و دیگر در اروپا سروصدا نکرد. شگفت‌آور است که او در رده ملی نسبت به دوران باشگاهی چقدر بازیکن متفاوتی بود.

آجلوس چاریستیاس (یونان)

کیسوکه هوندا (ژاپن)

خوان کاپدویا (اسپانیا)

ادواردو وارگاس (شیلی)

رابسون کانو (ولز)

آساموا ژیان (غنا)

سرخیو رومرو (آرژانتین)

منبع: فرارو/ایسنا

ببینید | اقدام خدا پسندانه علی دایی | حضور علی دایی در یک مدرسه در منطقه محروم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟