اخبار حوادث | آزار گروهی به یک دختر | شیطان صفتان به دام پلیس افتادند

در پی آزار گروهی 4 پسر به یک دختر به نام نازنین در یک انبار شهری دستگیر و محاکمه شدند.
اخبار حوادث | آزار گروهی به یک دختر | شیطان صفتان به دام پلیس افتادند

به گزارش روابط گستر؛ اخبار حوادث موضوعات، حوادث و ناهنجاری های روز جامعه را به تصویر می کشد. اخبار حوادث در مورد تجاوز که این روزها بسیار زیاد شده است خبر می دهد. تجاوز یک ناهنجاری اجتماعی است و جرمش قابل بخشش نیست. اخبار حوادث امروز از تجاوز گروهی به یک دختر در انبار گاز شهری توسط 4 شیطان صفت خبر می دهد. اخبار حوادث امروز را دنبال کنید شاد برای آگاهی شما از محیط پیرامون خود مفید باشد. زیرا نیت اصلی انتشار اخبار حوادث نیز به همین موضوع اشاره دارد. 

رسیدگی به شکایت دختر 15 ساله چندی قبل در شعبه 12 دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد. این دختر با مراجعه به مراجع قضایی از 4 پسر جوان به اتهام آدم ربایی و تجاوز گروهی شکایت کرد.

دیگران چه می خوانند:


روز گذشته متهمان در جلسه محاکمه از خود دفاع کردند.در ابتدای جلسه رسیدگی دختر نوجوان به نام نازنین در طرح شکایت خود گفت:«مدتی قبل در اینستاگرام به پسری آشنا شدم که خود را شایان معرفی کرد.او از من درخواست دیدار کرد و من به همراه دختر عمه ام با او و دوستش در پارکی واقع در شهرری قرار گذاشتیم.وقتی به محل قرار رسیدیم شایان گفت ممکن است یک آشنا در محل ما را ببیند و برای همین ماشین گرفته تا به جایی دورتر برویم.من و دخترعمه ام قبول کردیم و سوار خودرو شدیم.کمی جلوتر یک جوان دیگر هم سوار ماشین شد و ما متوجه شدیم هر 4 پسر با هم دوست هستند.بعد ما را به مکانی نامعلوم بردند که بعدا متوجه شدم انبار گاز شهری بود.آنجا دو نفر از پسرها به من و دخترعمه ام تجاوز کردند و بعد پا به فرار گذاشتند.من بلافاصله اقدام به شکایت کردم اما دخترعمه ام چون می ترسد موضوع را به خانواده اش بگوید اقدام به شکایت نکرد.»

انکار تجاوز به دختر نوجوان
سپس شایان در دفاع از خود گفت:«سابقه کیفری متعدد از جمله سرقت و حمل قاچاق مواد مخدر دارم.اما هرگز به ناموس مردم چشم نداشته ام و این اتهام راقبول ندارم.آن روز با نازنین ملاقات داشتم و بعد او از من جدا شد و گفت به سمت خانه شان می رود.دیگر نمی دانم چه اتفاقی برای او افتاد.»

متهمان دیگر نیز اتهام خود را انکار کردند و اظهار داشتند که روز حادثه تنها با نازنین و دخترعمه اش در خیابان گشت زدند.این در حالی است که پزشکی قانونی تجاوز به نازنین را تائید کرده است.

بنا بر این گزارش، قضات دادگاه بعد از رسیدگی به پرونده برای صدور رای وارد شور شدند.

فرهنگ سازی خانواده ها
دکتر اعظم موحدی دکتری تخصصی  مشاوره، عضو هیئت علمی دانشگاه ساری و کارشناس صدا و سیما در گفت و گو با رکنا در پی این حادثه گفت: آگاهی خانواده و فرهنگ سازی وسایل خطرساز توسط آن ها برای فرزندان بسیار اهمیت دارد. مشکل اساسی در این حادثه دوری فرزند از خانواده و عدم وجود ارتباط عاطفی است و این موارد از خلاهای عاطفی نشات میگیرند.

موحدی ادامه داد: در بعضی خانواده ها این فرهنگ سازی انجام شده و فرزندان فریب نمیخورند با اینکه دسترسی کامل به شبکه ها دارند. این موارد از مشکلات حاد عاطفی در خانواده نشات میگیرد که در پی آن فرد می خواهد احساس آرامش و امنیت خود را از محیط بیرون خانواده بگیرد.

وی افزود: من مخالف اجازه دسترسی به فرزندان در این سن هستم ولی با توجه به شرایط امروزه نمی توان محدودیت ایجاد کرد پس بهتر است فرهنگ سازی انجام شود زیرا اگر کنترل بیش از حد نیز اعمال شود همان نتیجه منفی را دارد.

ایجاد امنیت روانی
موحدی گفت: اینکه این خانم دختر عمه خود را با خود برده به دلیل ایجاد امنیت روانی برای خود بوده. در این شرایط برخورد خانواده نیز بسیار مهم است، نازنین نمی تواند به طور کامل  این اتفاق را از ذهن خود پاک کند، در شرایطی تنها می تواند آن را کمرنگ کند  زیرا در ضمیر ناخودآگاهش هاله ای بوجود آمده  که  پاک نمی شود.

وی در پایان افزود: بعضی از خانواده ها فرزند خود را توبیخ، تنبیه و یا مسخره می کنند، در این شرایط  فرد فشار زیادی را تحمل می کند و توانایی تحمل فشار از سمت خانواده را ندارد به همین دلیل دست به خودکشی می زند البته که این خانواده ها  برای آرام کردن خود فرزند را مقصر می دانند راهکار  برای نجات فرد از این شرایط و فشار روانی مراجعه به مشاور و حمایت خانواده هاست تا بتواند مجددا به زندگی و روال عادی زندگی خود برگردد. 

مجازات تجاوز جنسی در قانون مجازات اسلامی
تجاوز جنسی در اصطلاح حقوقی آن تجاوز به عنف خوانده می شود. در حقیقت کلمه ی عنف در پرونده های مربوط به مجازات تجاوز جنسی بسیار دیده می‌شود و به معنای استفاده از زور و فشار برای ایجاد رابطه ی نزدیکی می‌باشد و این اتفاق در حالی می افتد که طرف دیگر برای داشتن رابطه ی جنسی رضایت ندارد و وادار به ارتکاب این رابطه می‌شود و حکم آن طبق قانون مجازات اسلامی، اعدام است.

در تبصره دوم ماده 225 قانون مجازات اسلامی به مجازات تجاوز جنسی که اعدام است اشاره شده است، دایره تعریف تجاوز جنسی تا بصورت گسترده بیان شده است. در این ماده بیان شده است: (هرگاه کسی با زنی که راضی به زنای با او نباشد، در حال بیهوشی، خواب یا مستی زنا کند، رفتار او در حکم زنای به عنف است. در زنا از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا از طریق ربایش، تهدید و یا ترساندن زن، اگرچه موجب تسلیم شدن او شود، نیز حکم فوق”همان اعدام” جاری است.)

ارش البکاره و مهرالمثل در مجازات تجاوز جنسی
علاوه بر کیفر اعدام متجاوز مقرر در بند ت ماده 224 قانون مجازات  اسلامی 1392، قانونگذار در ماده 231 این قانون، پرداخت ارش البکاره و مهرالمثل را نیز بعنوان ضمانت اجرای مدنی تجاوز و راهکاری برای حمایت از بزه دیدگان زن تجاوز جنسی پیش بینی نموده است که در موارد زنای به عنف در صورتی که زن باکره باشد، مرتکب علاوه بر مجازات مقرر، به پرداخت ارش البکاره و مهرالمثل نیز محکوم می شود و در صورتی که باکره نباشد، فقط به مجازات و پرداخت مهرالمثل محکوم می گردد.

یکی دیگر از نکاتی که در رابطه با تحقق مجازات تجاوز جنسی باید به آن اشاره کرد آن است که در زمان ارتکاب جرم و بعد از آن باید حتما شاکی خصوصی وجود داشته باشد تا به صورت قانونی به این موضوع رسیدگی شود.

در تبصره‌ی 1 ماده ی 102 قانون آیین دادرسی کیفری آمده است که در جرایم زنا و لواط و سایر جرایم منافی عفت اگر شاکی وجود نداشته باشد و متهم قصد اقرار داشته باشد، قاضی وی را توصیه به پوشاندن جرم و عدم اقرار می‌کند. در این جرایم اگر بزه دیده محجور (صغیر یا مجنون) باشد، ولی یا سرپرست قانونی او حق طرح شکایت دارد. بر این اساس، پیگیری جرایم منافی عفت نیاز به شکایت شاکی خصوصی دارد و تا زمانی که شاکی طرح شکایت نکند، این جرایم قابل پیگیری نیست.

اخبار حوادث | آزار گروهی به یک دختر | شیطان صفتان به دام پلیس افتادند

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟