جایگزین یارانه مشخص شد | یارانه بگیران کالا برگ ثبت نام کنند | سایت ثبت نام کارت یارانه

از ابتدا و پیش از حذف یارانه نقدی و معیشتی هم اخباری که از بدنه اقتصادی دولت به گوش می‌رسید مبنی بر این بود که هنوز خود دولت هم برنامه‌ای برای نحوه پرداخت یارانه جدید ندارد.
جایگزین یارانه مشخص شد | یارانه بگیران کالا برگ ثبت نام کنند | سایت ثبت نام کارت یارانه

در حالی تقریبا 4 ماه از جراحی اقتصادی دولت و افزایش قیمت کالاها می‌گذرد که در این مدت تاکنون 4 مرحله نیز یارانه نقدی نیز برای سرپرستان خانوار واریز شده است. یارانه نوعی از کمک مالی است که از طرف دولت به یک تجارت یا بخش اقتصادی پرداخت می‌شود. یارانه به مردم داده می‌شود تا رفاه عمومی جامعه افزایش یابد. یارانه سود اقتصادی است که معمولاً دولت‌ها به تولیدکنندگان کالا برای تقویت بازار رقابتی کشور‌ها پرداخت می‌کنند و این یارانه‌ ممکن است مستقیم یا غیرمستقیم باشد.


جاماندگان یارانه نقدی مرداد ماه بخوانند


پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت امسال با رویه جدید و مبلغ 300 تا 400 هزار تومان به تناسب دهک‌بندی صورت گرفته برای 9 دهک پرداخت شده؛ به‌طوری که برای سه دهک اول به ازای هر نفر 400 هزار و مابقی دهک‌ها 300 هزار تومان است.
این در شرایطی است که برای دهک دهم درآمدی یارانه‌ای وجود نداشته، اما دسترسی آنها مانند دیگر شهروندان به یارانه نان، انرژی و دارو برابر خواهد بود.

دیگران چه می خوانند:

البته در این مدت، راه را برای اعتراض گروهی که یا یارانه دریافت نمی‌کردند و یا یارانه آنها حذف شده بود، باز گذاشته شده بود. بر همین اساس، یک گروه در تیرماه و یک گروه در مرداد ماه به جمع یارانه‌بگیران اضافه شدند و دولت اعلام کرده که یارانه‌های قبلی، یعنی از اردیبهشت‌ماه امسال را به آنها پرداخت خواهد کرد.

آن‌طور که در گزارش‌ها مشاهده می‌شود، این گروه که تازه به جمع یارانه‌بگیران افزوده شده‌اند، اگر در تیرماه وارد جمع یارانه‌بگیران شده باشند، معوقات یارانه‌ای دو برج قبل را همزمان با واریز یارانه مرداد ماه دریافت کرده‌اند.اما اگر در ماه مرداد به فهرست یارانه‌بگیران افزوده شده باشند، معوقات یارانه‌ای سه ماه گذشته را همزمان با واریز یارانه شهریور ماه دریافت خواهند کرد.

در این‌میان، اشکان میرمحمدی، بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفته است؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مبادی مختلف مبادرت به بررسی اعتراضات شهروندان کرده و اخیرا سامانه جدیدی را نیز تحت عنوان سامانه حمایتی فعال کرده تا افراد با مراجعه به این سامانه وضعیت خود را در ارتباط با شاخص‌های مختلف مورد ملاحظه و بررسی قرار دهند.

به گفته او، چنانچه در خصوص هرکدام از شاخص‌ها اعتراض داشته‌ باشند، با مراجعه به مبادی ذی‌ربط اعتراض خود را پیگیری و مشکل را مرتفع کنند تا با به‌روزرسانی وضعیت خود، زمینه اظهارنظر مجدد در دهک‌بندی را از طریق سامانه فراهم و در صورت استحقاق و برخورداری از شرایط و شاخص‌ها، امکان دریافت یارانه در ماه‌های آتی برای ایشان فراهم شود.

یارانه نقدی یا پرداخت کالابرگ؟


از ابتدا و پیش از حذف یارانه نقدی و معیشتی هم اخباری که از بدنه اقتصادی دولت به گوش می‌رسید مبنی بر این بود که هنوز خود دولت هم برنامه‌ای برای نحوه پرداخت یارانه جدید ندارد. چون هم مساله توزیع کالابرگ در اقتصاد ایران مطرح بود و هم مساله پرداخت نقدی یارانه‌ها.حذف یکباره ارز 4200 تومانی و افزایش ناگهانی قیمت کالاهای اساسی سبب شد که دولت ناگهانی تصمیم به پرداخت یارانه نقدی بگیرد. اما از همان ماه اول دولت تاکید کرد که احتمالا این شیوه واریز موقتی است و کالابرگ یا همان کوپن جایگزین این شیوه می‌شود.

اما اکنون یکی دو ماهی هست که دولت مساله تغییر شیوه پرداخت یارانه را دیگر مطرح نمی‌کند و تنها مجلس پیگیر پرداخت کالابرگ است. پیش از این هم یکی از نمایندگان مجلس به دولت انتقاد کرده بود که احتمالا قصد دارد به پرداخت یارانه نقدی ادامه دهد.حالا هم سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس به دولت اولتیماتوم داده که باید توزیع کالابرگ را شروع کند و به پرداخت یارانه نقدی خاتمه دهد. اگر قرار باشد این طرح اجرا شود، احتمالا یارانه مرداد آخرین یارانه نقدی است که دولت باید واریز کند و پس از آن باید به سراغ توزیع کوپن برود.

جایگزین یارانه مشخص شد | یارانه بگیران کالا برگ ثبت نام کنند | سایت ثبت نام کارت یارانه

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟