دارندگان سهام عدالت بخوانند | رشد بیش از 2 درصدی بازار بورس

ارزش سهام عدالت به طور مستقیم مبتنی و وابسته به بازار بورس است. در هفته ای گذشته بورس بیش از دو درصد رشد داشته است و طبیعتاً سهام عدالت نیز رشد کرده است.
دارندگان سهام عدالت بخوانند | رشد بیش از 2 درصدی بازار بورس

به گزارش روابط گستر؛ سهام عدالت در چند هفته اخیر افت و خیز داشته است. سهام عدالت گاه صعود می کند و گاه نزول. ارزش سود سهام عدالت وابسته به بازار بورس است. در هفته گذشته بازار بورس با رشدی بیش از دو درصد همراه بوده است. سهام عدالت نیز سود کرده است. با جزئیات خبر همراه ما باشید.

بورس روز دوشنبه هفته اخیر از محدوده یک میلیون و 529 هزار واحدی و روز دوشنبه آخرین روز کاری هفته به سطح یک میلیون و 564 هزار واحد رسید. شاخص کل بورس در این هفته 2٫2 درصد رشد کرد.

دیگران چه می خوانند:

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که بورس روند صعودی را تجربه می‌کند.

بهمن دانایی، دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر گفت: با تعیین قیمت شکر به قیمت هر کیلوگرم 18 هزار تومان درب کارخانه توزیع گسترده آن از شنبه آغاز می‌شود. قیمت شکر پیش از این 13 هزار و 200 تومان بود. (تسنیم)

با افزایش قیمت شکر سودآوری کارنجات افزایش پیدا می‌کند. اما اگر میزان تقاضا شکر کاهشی شود این صنعت زیان‌ده می‌شود.

*نقدینگی جدید در راه بورس
امیرمهدی صبائی، رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه اظهار کرد: صندوق توسعه ملی مقرر است معادل ریالی 510 میلیون دلار را به حساب صندوق تثبیت واریز کند. تاکنون 3984 میلیارد تومان معادل حدود 168 میلیون دلار به حساب صندوق تثبیت واریز شده است.(ایسنا)

با واریز این پول میزان گردش نقدینگی در بورس افزایش پیدا می‌کند.

محمد جواد حاجی حسینی، معاون پارلمانی انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر این‌که واردات خودرو با دو شرط آزاد شده: سقف قیمت خودرو 7 هزار دلار و حجم موتور 1000 سی‌سی باشد، معاون پارلمانی وزیر صمت این محدودیت را شایعه خواند و آن را تکذیب کرد.(صداوسیما)
این موضوع می‌تواند روی صنایع خودرویی در بورس اثرگذار باشد.

درپی اصلاح سیاست ارز ترجیحی، قیمت هر کیلوگرم جو و ذرت دامی 12 هزار تومان و قیمت کنجاله سویا 17 هزار تومان تحویل در بنادر کشور تعیین شد. (ایرنا)

با تعیین این قیمت صنایه مربوط در بورس صعودی می‌شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مثبت توصیف کردن سفر «انریکه مورا» به تهران، گفت مذاکرات با ایران به‌زودی از سر گرفته می‌شود.(فارس)

اگر مذاکرات به توافق برسد بازار سرمایه در بلند مدت سود خوبی به سهامداران می‌دهد.

سود سهام عدالت جاماندگان تا پایان ماه واریز خواهد شد. (فارس)

این واریز سود سهام عدالت اعتماد سهامداران نسبت به بازار سهام افزایش می‌دهد.

* سود سهام عدالت جاماندگان پایان هر ماه واریز می شود

پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق ‌بهادار پیرامون موضوع سود سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت افراد حقیقی اسفند‌ماه سال ‌گذشته پرداخت شد. از اسفند‌ماه سال‌ گذشته تاکنون حدود 100‌هزار نفر از سهامداران حقیقی که پیش از این در سامانه سجام ثبت ‌نام نکرده و شماره حساب خود را اعلام نکرده بودند، در سایت سجام اقدام به ثبت‌نام کردند؛ سود سهام عدالت این افراد نیز در پایان ‌ماه جاری واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که با شرکت سپرده ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری مرکزی (سمات) انجام شده است، در پایان هر‌ماه سهامداران سهام عدالت که به تازگی در سایت سجام ثبت‌نام کنند و سود خود را نگرفته باشند، در پایان‌ماه ثبت‌نام خود، سود سهام عدالتشان را دریافت خواهند کرد.

* مراقب کلاهبرداران باشید

سازمان خصوصی ‌سازی در اطلاعیه‌ای نسبت به سوء استفاده افراد سودجو از متقاضیان ثبت‌ نام سهام عدالت هشدار داد. این سازمان در این اطلاعیه آورده است: اخیرا برخی از افراد سودجو از طرق مختلف مانند پیامک یا کافی ‌نت تحت ‌عنوان ثبت ‌نام سهام عدالت اقدام به اخذ وجه از متقاضیان کرده ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند، به این وسیله اعلام می ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دارد همه این فراخوان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها جعلی و کلاهبرداری است و هرگونه اقدام درخصوص تخصیص و توزیع سهام عدالت توسط سازمان خصوصی‌سازی و از طریق رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ های گروهی اطلاع‌ رسانی خواهد شد.

 

منبع: تجارت نیوز

دارندگان سهام عدالت بخوانند | رشد بیش از 2 درصدی بازار بورس

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟