پرداخت یارانه عامل اصلی افزایش قیمت کالای اساسی | روش پرداخت یارانه کالاهای اساسی

به مدت ۲ ماه به عنوان کمک معیشتی دهک اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان. نسبت به دهک چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان. در رابطه با نان و دارو همه مردم برخودار می‌شوند.
پرداخت یارانه عامل اصلی افزایش قیمت کالای اساسی | روش پرداخت یارانه کالاهای اساسی

به گزارش روابط گستر؛ یارانه چندین سال است که به حساب سرپرستان خانوارهای کم درآمد واریز می شود. یارانه در این چند سال به شکل هل و عنائین مختلف و با مبالغ گوناگون واریز می شد. چند روزی بود که اعلام شد رئیس جمهور قرار است در برنامه ویژه خبری حضور پیدا کند و درباره یارانه و اوضاع نابه سامان اقتصادی جامعه صحبت کند. شب گذشته این اتفاق افتاد و رئیس جمهور صحبت از یارانه کمک معیشتی جدیدی کرد که در بین صحبت های رئیس جمهور و با دستور ایشان این یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما قیمت کالاهای اساسی بر اساس یارانه واریزی چطور افزایش پیدا می کند؟ و روش پرداخت یارانه کالاهای اساسی چیست؟ در ادامه همراه ما باشید.

ابراهیم رئیسی شب گذشته در برنامه زنده تلویزیونی در سخنانی با مردم گفت: بر اساس پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه قرار است به سه دهک نخست مبلغ 400 هزار تومان به ازای هر نفر و از دهک چهارم به بعد مبلغ 300 هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت شود.

دیگران چه می خوانند:

وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم این طرح حذف ارز ترجیحی نیست بلکه نحوه تخصیص آن متفاوت می‌شود، افزود: بر این اساس سه دهک اول تقریباً هر نفر 400 هزار تومان دریافت می‌کنند. دهک های چهارم تا نهم نیز هر نفر 300 هزار تومان دریافت می‌کنند.

رئیس جمهوری تاکید کرد: قیمت نان و دارو و بنزین به هیچ وجه برای هیچکدام از مردم تغییر نمی‌کند و نان سنتی به دست همه مردم می‌رسد و بعد از اینکه زیرساخت‌ها را تکمیل کردیم، دارو نیز از مجرای بیمه‌ها به دست مردم می‌رسد و آن یارانه‌ای که واردکننده دریافت می‌کند به بیمه‌ها می‌رسد تا دارو با قیمتی که الان وجود دارد به مردم برسانند. نان و بنزین هم به این ترتیب هیچ افزایش قیمتی نخواهند داشت.
رئیسی یادآور شد: این کمک هزینه‌ای معیشتی برای دو ماه خواهد بود تا کالابرگ الکترونیکی آماده شود. ما دولتی صادق‌الوعد هستیم و این یارانه را پیش از اجرای طرح، برای مردم فراهم خواهیم کرد و به دست آنان خواهیم رساند.

وی همچنین گفت: البته آنچه به عنوان کمک معیشتی قرار است به نان تعلق گیرد با این کمک هزینه معیشتی 300 تا 400 هزار تومانی که قرار است به دهک‌های اقتصادی پرداخت شود، متفاوت است و در جای خودش پرداخت می‌شود و طبعا به این میزان یارانه 300 تا 400 هزار تومانی افزوده می‌شود.

روش پرداخت یارانه کالاهای اساسی چیست؟

ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی در سخنانی با مردم گفت: بر اساس پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه قرار است به سه دهک نخست مبلغ 400 هزار تومان به ازای هر نفر و از دهک چهارم به بعد مبلغ 300 هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت شود.

رئیسی عنوان کرد: در گذشته ارز به وارد کننده داده می‌شد که مشکل آفرین بود. الان به مصرف کننده پرداخت می‌شود. در قبل به حلقه اول داده می شد الان به حلقه آخر. که مردم خودشان تصمیم بگیرند. در قبل به حلقه اول داده می‌شد الان به حلقه آخر که مردم خودشان تصمیم بگیرند.

ما به صورت سرانه حساب کردیم که مصرف سرانه چقدر است. پیشنهاد سازمان برنامه این است که به 3 دهک اول 400 هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت شود. یعنی خانواده 4 نفره 2 میلیون تومان دریافت کنند. نسبت به دهک چهارم به بعد 300 هزار تومان هر نفر بگیرند.

یارانه نان و دارو را همه دهک ها دریافت می کنند. قیمت نان و دارو افزایش نمی یابد.

نان سنتی به همه‌ی مردم می رسد. دارو به شکل بیمه پرداخت می‌شود با همین قیمتی که الان وجود دارد. یعنی یارانه ای که وارد کننده دارو دریافت می کند، در شرایط جدید به بیمه پرداخت می‌شود.
در خصوص نان نیز وضعیت به همین شکل است؛ در خصوص بنزین نیز افزایش قیمتی وجود ندارد. این حمایت یک کمک معیشتی یک تا 2 ماه تا زیرساخت برای کالابرگ الکترونیک آماده شود.

به مدت 2 ماه به عنوان کمک معیشتی دهک اول تا سوم 400 هزار تومان. نسبت به دهک چهارم تا نهم 300 هزار تومان. در رابطه با نان و دارو همه مردم برخودار می‌شوند.

این حمایت معیشتی از مردم به این دلیل است که میخوایم تغییری ایجاد شود. بعد از 2 ماه به کالا برگ الکترونیک تبدیل می‌شود.

پرداخت یارانه عامل اصلی افزایش قیمت کالای اساسی | روش پرداخت یارانه کالاهای اساسی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟