حسن یزدانی همانند شیری در جنگل

علیرضا حیدری قهرمان و پیشکسوت کشتی ایران گفت:خدا شیر رو تو جنگل فرستاده که همه حیوانات رو پاره کنه
حسن یزدانی همانند شیری در جنگل

توصیف علیرضا حیدری از حسن یزدانی و حمید سوریان همانند شیری در جنگل هستنند که همه ی حریف های خود را قلع و قمع میکنند . حسن یزدانی چراتی  کشتی‌گیر ایرانی است که در دستهٔ 86 کیلوگرم کشتی آزاد به رقابت می‌پردازد. او برنده مدال طلای المپیک 2016 ریو در دستهٔ 74 کیلوگرم و مدال نقرهٔ المپیک 2020 توکیو در دستهٔ 86 کیلوگرم است.

یزدانی قهرمان کشتی جهان در سال‌های 2017، 2019 و 2021، و دارندهٔ یک مدال نقره و یک برنز قهرمانی جهان در سال‌های 2015 و 2018 است.

دیگران چه می خوانند:

کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی 2018 و دو عنوان قهرمانی کشتی آسیا از دیگر افتخارات او است. او در سال 2017 از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان بهترین کشتی‌گیر سال جهان در تمام اوزان انتخاب شد.

حسن یزدانی از کشتی گیران و قهرمانان ایران بوده که سالهای زیادی است توانسته برای ایران افتخار آفرینی کند او را به عنوان تختی جدید کشتی میشناسند که از افتخار آفرینی و اخلاق مداری از بهترین ها بوده که از محبوبیت بسیاری در بین مردم برخوردار میباشد.بدون شک حتی کسانی که کشتی را دنبال نمیکنند حسن یزدانی را میشناسد به دلیل اخلاق خوب و پهلوانانه ای که دارد او را نسبت به سایر ورزشکاران کشورمان متمایز کرده است. 

بیوگرافی حسن یزدانی و همسرش

حسن یزدانی کشتی‌ گیر آزاد کار ایرانی با نام کامل حسن یزدانی چراتی در 5 دی 1373 در جویبار مازندران به دنیا آمده و فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی می باشد.

وی تاکنون جوایز و مدال های رنگارنگی در کشتی‌ آزاد در میادین جهانی و بین المللی کسب کرده است.
یزدانی با یک مدال طلای المپیک و یک مدال طلای جهان و یک مدال نقره جهان در رده‌بندی بهترین کشتی‌ گیران ایران در رشته کشتی آزاد در رتبه هفتم قرار دارد.

سوابق و مدال های یزدانی

مدال نقره قهرمانی جهان در سال 2015 در وزن 70 کیلوگرم
مدال طلای المپیک 2016 ریو در وزن 74 کیلوگرم مدال طلای قهرمانی جهان 2017 در وزن 86 کیلوگرم
قهرمانی همراه تیم ملی کشتی آزاد ایران در سال‌ های 2015 و 2016 و 2017
بهترین ورزشکار مرد سال ایران از نگاه مردم
لقب نازنین پهلوان کشتی
مدال طلای بازی های آسیایی جاکارتا
مدال طلای باکو در بازی‌ های همبستگی کشورهای اسلامی در سال 2017

حسن یزدانی همانند شیری در جنگل

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟