اخبار حوادث | سرقت کابل برق عامل قتل 6 نفر در سیستان و بلوچستان شد

معاون سیاسی فرماندار دلگان گفت: اختلافات طایفه ای ناشی از سرقت کابل برق در این شهرستان از صبح امروز (جمعه) تاکنون ۶ کشته؛ سه زخمی و ۲ گروگان برجا گذاشته است.
اخبار حوادث | سرقت کابل برق عامل قتل 6 نفر در سیستان و بلوچستان شد

اخبار حوادث هرروز در سراسر دنیا اتفاق می افتد. اخبار حوادث هم برای آگاهی مردم از محیط پیرامون خود و هم برای عبرت گرفتن از سرنوشت دیگران منتشر می شود. در اخبار حوادث سراغ هر سوژه ای می رویم، گاه موضوع حادثه است گاه قتل و جنایت و گاه عجز و خیانت و... . اخبار حوادث حد و مرز ندارد زیرا در جهانی پر از اتفاق و بلا و ناهنجاری زندگ می کنیم. اخبار حوادث امروز از قتل طایفه ای خبر می دهد. با جزئیات خبر همراه ما باشید.

خدابخش فقیرشاهی اظهار داشت: در ادامه درگیری ناشی از سرقت کابل برق در روستای کلانظهور که منجر به اختلاف طایفه ای شده است سه نفر از اهالی دلگان ساکن شهر محمدان بمپور کشته و 2 نفر زخمی شدند.

دیگران چه می خوانند:

معاون سیاسی فرمانداری دلگان گفت: بامداد امروز چند سارق مسلح هنگام سرقت کابل های برق با ممانعت اهالی روستای کلانظهور مواجه شدند که به سمت اهالی تیراندازی کرده و باعث قتل 2 نفر و زخمی شدن 2 نفر دیگر شده و فرار کرده اند.

وی بیان کرد: لحظاتی پیش در ادامه این درگیری های طایفه ای یک نفر در روستای حسین آباد دلگان کشته و 2 نفر گروگان گرفته شدند.

فقیرشاهی گفت: موضوع از طریق نیروی انتظامی در حال پیگیری و اقدامات لازم به منظور دستگیری عوامل این حوادث در حال انجام است.

معاون فرماندار دلگان افزود: با تلاش های انجام شده 2 گروگان آزاد شدند.

یکی از اهالی محل که نامش را ذکر نکرد، گفت: این درگیریها بین طایفه سرحدی و عبدالهی به وقوع پیوسته است.

سیستان و بلوچستان

استان سیستان و بلوچستان استانی در جنوب شرقی ایران است که دارای جمعیت 2٬775٬014 نفر می‌باشد و پس از کرمان، دومین استان پهناور ایران به‌شمار می‌رود. این استان بیشتر آب و هوای گرم و خشک دارد اما در عین حال از گوناگونی آب‌وهوایی و اقلیمی ویژه‌ای برخوردار است و مناطق کوهستانی، جنگلی و باتلاقی نیز در این استان پهناور به چشم می‌خورد.[2]

زاهدان مرکز این استان از طریق راه‌آهن با میرجاوه و پاکستان ارتباط دارد و از سوی کرمان هم به راه‌آهن سراسری ایران متصل است.

استان سیستان و بلوچستان با داشتن موقعیت راهبردی بازرگانی و ترانزیتی و دارا بودن کشاورزی و باغبانی (به ویژه میوه‌های استوایی و گرمسیری) و همچنین جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی و نیز صنعت در حال رشد از توانایی و ظرفیت بالایی برای توسعه و آبادانی برخوردار است. اگرچه در دهه‌های اخیر، کشف منابع طبیعی و معدن‌های بزرگ در استان رخ داد اما ایجاد صنایع در آن، با مشکل روبرو بوده و فقر در این استان گسترش یافته‌است. آموزش در این استان نیز با مشکل روبرو شده‌است و رسانه‌ها از «آمار تکان‌دهندهٔ محرومیت تحصیلی در سیستان‌وبلوچستان» و «نبود امکانات اولیه برای تحصیل در مدارس این استان» نوشته‌اند. مردم این استان از دید امکانات ورزشی و سرگرمی نیز محروم هستند. کمبودهای بهداشت و درمان در این استان، بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته‌است. در تیر 1400، استاندار سیستان و بلوچستان گفت که با «کمترین امکانات در حال مقابله با موج جدید کرونا هستیم» و اعلام کرد که 10 شهر این استان، بیمارستان ندارند. زنان این استان از نظر سواد، درمانی، اجتماعی و رسانه‌ای دچار مشکلات جدی هستند.

در برخی نقاط استان افراد برای دستیابی به آب باید حدود 4 کیلومتر راه طی کنند تا بتوانند از آب آشامیدنی استفاده کنند

شهرستان دلگان

شهرستان دَلگان یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان ایران است. مرکز این شهرستان، شهر گلمورتی است.

این شهرستان تا سال 1386 به عنوان بخش دلگان شهرستان ایرانشهر شناخته می‌شد که در این تاریخ به شهرستان ارتقا یافت

منبع: ایرنا

اخبار حوادث | سرقت کابل برق عامل قتل 6 نفر در سیستان و بلوچستان شد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟