پیرترین انسان جهان در سن 119 سالگی درگذشت

کانه تاناکا یک خانم ژاپنی ست که سن رکورد پیرترین انسان جهان را در دست داشت. اما سرانجام حضرت عذرائیل جان پیرترین انسان جهان را هم گرفت.
پیرترین انسان جهان در سن 119 سالگی درگذشت

کانه تاناکا، پیرترین انسان جهان، در سن 119 سالگی در ژاپن گذشت. رسانه‌ها این خبر را به نقل از وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن گزارش کردند.

خانم تاناکا متولد 2 ژانویه 1903 بود و در روز 19 آوریل 2022 درگذشت. سازمان رکورد‌های جهانی گینس از درگذشت تاناکا ابراز تاسف کرد و گفت این خبر به تایید رابرت یانگ، مشاور ارشد پیری‌شناسی، رسیده است. یانگ پیش از این در سال 2019 تایید کرده بود که تاناکا پیرترین انسان جهان است.
سازمان گینس در توییتی در مورد درگذشت این شهروند ژاپنی نوشت: او در ژانویه 2019 با 116 سال و 28 روز سن، به پیرترین انسان زنده جهان تبدیل شد. او در ضمن دومین انسان پیر جهان است که تاکنون نام او ثبت شده است. جایگاه اول متعلق به جین کالمنت است که تا 122 سالگی زندگی کرد.

دیگران چه می خوانند:

خانواده تاناکا چند هفته پیش در توییتی از بیماری‌های اخیر او و رفت و‌آمدش به بیمارستان خبر دادند.

تاناکا در سال 1903 به دنیا آمد و در سن 19 سالگی با مردی ازدواج کرد که صاحب یک مغازه برنج‌فروشی بود. او تا سن 103 سالگی در مغازه خانوادگی خود کار می‌کرد.

این زن دو بار از سرطان جان سالم به در برد و رویداد‌های جهانی بسیاری را به چشم دیده بود: از دو جنگ جهانی در قرن بیستم تا دو همه‌گیری بزرگ 100 سال اخیر؛ آنفلوانزای اسپانیایی سال 1918 و دنیاگیری کوید-19.

نام تاناکا سال گذشته زمانی مطرح شد که از احتمال حضور او در مراسم دست به دست کردن مشعل المپیک توکیو سخن به‌میان آمد که در تابستان گذشته با یک سال تاخیر برگزار شد.

قرار بود زمانی که مشعل از استان فوکوئوکا، محل زندگی خانم تاناکا، عبور می‌کند، او هم آن را دقایقی در دست گیرد. اما در‌نهایت نگرانی‌های مربوط به کرونا باعث شد این کار انجام نشود.

تاناکا مدتی بود در یک خانه سالمندان در فوکوئوکا زندگی می‌کرد. به گفته خانواده‌اش، او برای فعال نگاه داشتن ذهن خود تمرین‌های ریاضی انجام می‌داد و حس کنجکاوی خود را حفظ کرده بود.

جونکو تاناکا، نتیجه این زن کهن‌سال، در ژانویه 2020 در توییتر صفحه‌ای برای بزرگداشت زندگی او ایجاد کرد. در این صفحه تصاویری از زندگی روزمره تاناکا دیده می‌شود؛ از جمله خوردن کیک و نوشابه و دید و بازدید اقوام.

ژاپن به طولانی بودن عمر مردمش معروف است. در سال 2020 یک نفر از هر 1565 انسان ساکن این کشور بالای 100 سال داشتند که 88 درصدشان هم زن بودند.

کانه تاناکا

کانه تاناکا زاده 2 ژانویه 1903 – درگذشته 19 آوریل 2022) ابرصدساله ژاپنی بود.

او در سال 2019 (با 119 سال، 114 روز سن) به عنوان پیرترین انسان زنده در جهان شناخته شد.

وی قرار بود در می ٢٠٢١ مشعل المپیک ژاپن را حمل کند، اما به ‌دلیل فراگیری بیماری کرونا از این تصمیم کناره‌گیری کرد.
زندگی‌نامه
تاناکا در 2 ژانویه 1903 در روستای کازوکی (بخشی از فوکوئوکا) ژاپن، در جزیره کیوشو متولد شد.[4] تاناکا زودرس به دنیا آمد و پس از فوت مادرش از شیر پرستاران تغذیه کرد. در طول جنگ جهانی دوم، او به همراه همسر و پسرش مشغول به کار در یک فروشگاه کیک برنج فروشی بودند، او تا قبل از بازنشستگی کار خود را تا سن 63 سالگی در فروشگاه ادامه می‌داد. در دهه 1970 برای ملاقات برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌هایش به ایالات متحده رفت.

وی در 19 سالگی با یک مغازه‌دار ثروتمند برنج ازدواج کرد و تا 103 سالگی در مغازه مشغول کار بود.

وی دو بار از بیماری سرطان جان سالم به در برده بود و شاهد هر دو جنگ جهانی همراه با همه‌گیری ویروس آنفولانزای اسپانیایی در سال 1918 و کرونا در سال 2020 بوده است.

در سن 103 سالگی، تاناکا به سرطان روده مبتلا شد، امّا نجات پیدا کرد. وقتی که به سن 107 سالگی رسید، پسرش کتابی در رابطه با طول عمر او نوشت، نام کتاب او "در اوقات خوب و بد 107 سالگی " عنوان شد. پس از درگذشت چیوماکو، او در خانه سالمندان زندگی می‌کرد، او در سال 2018 گفت که دوست داشت تا 5 سال دیگر یعنی تا 120 سالگی زندگی کند.

تاناکا دارای اشتهای قوی بود و شیرینی را دوست داشت. خواهرزادهٔ بزرگ او می‌گفت که او ماندگاری خود را از ایمان نسبت به خدا به دست می‌آورد.

رویداد 9 مارس 2019 و ثبت در گینس
او در تاریخ 9 مارس 2019 به عنوان پیرترین انسان زنده جهان توسط رکوردهای جهانی گینس شناخته شد.

درگذشت
تاکانا در روز 19 آوریل 2022 در سن 119 سالگی درگذشت.

پیرترین انسان جهان در سن 119 سالگی درگذشت

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟