وضعیت بازار دلار، طلا و سکه | کاهش قیمت دلار و طلا

قیمت‌ دلار، طلا، امروز یکشنبه، پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.
وضعیت بازار دلار، طلا و سکه | کاهش قیمت دلار و طلا

نرخ قیمت دلار در بازار امروز بسیار امر مهمی ست. در ایران موضوع واردات از اهمیت بالایی برخوردار است و قیمت دلار نقش بسیار مهمی بر قیمت محصولات وارداتی دارد. اما قیمت دلار هیچ ثباتی ندارد و مدام در حال نوسان است. مردم ایران هرروز اخبار مربوط به دلار و قیمت دلار را رصد می کنند. 

بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار همچنان در کانال 27 هزار تومانی است و در مجموع تا این لحظه ثبات دارد. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را حدود 27,720 معامله تا 27,820 تومان اعلام کرده‌اند که در طول روز اندکی رو به کاهش بوده است.

دیگران چه می خوانند:

دلار فردایی نیز در این کانال‌ها، همین روند را دارد و به 27,850 تومان هم رسیده است. روز گذشته، آغاز معاملات دلار در کانال‌های تلگرامی با قیمت 27,900 تومان بود. کف قیمت، 27,790 و سقف آن 27,920 تومان ثبت شد. آخرین معامله فردایی نیز با نرخ 27,790 تومان انجام شد. این در حالی است که معامله فردایی دلار، طبق قانون ممنوع است.

امروز قیمت دلار در صرافی ملی نیز با کاهش نسبت به روز گذشته، 25331 تومان ثبت شده است.
نوسانات قیمت طلا و سکه
علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و به یک میلیون و 285 هزار و 372 تومان رسیده است.

اما قیمت سکه طرح جدید اکنون روند افزایشی دارد و 13 میلیون تومان ثبت شده است. این قیمت از روز گذشته کمتر است.

از سوی دیگر، قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و با نرخ 12 میلیون و 700 هزار تومان معامله می‌شود.

نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و به قیمت 1917 دلار معامله می‌شود.
آخرین اخبار از مذاکرات وین
یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی در بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است.

سخنگوی وزارت خارجه کشور در خصوص مذاکرات وین گفته که طولانی شدن تنفس بین مذاکرات به نفع مذاکرات نیست. اما به گفته او دور پنجم مذاکرات با عربستان مثبت بود.

سعید خطیب‌زاده افزود: در گفت‌وگوها آنچه که مربوط به ایران، اتحادیه اروپا روسیه و چین بوده تمام شده است. هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها آنچه که باقی مانده بین ایران و ایالات متحده را از طریق خود در حال پیش بردن است.

براساس اظهارات سخنگوی وزارت خارجه، هر دو طرف ایران و اتحادیه اروپا یعنی امیرعبداللهیان و بورل، در این امر مشترک بودند که این تنفس طولانی شدن تنفس به نفع گفت‌وگوها نیست و مناسب است که هرچه زودتر این تنفس با یک دیدار حضوری تازه شود.

منبع: تجارت نیوز

وضعیت بازار دلار، طلا و سکه | کاهش قیمت دلار و طلا

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟