سهام عدالت داراها بخوانند l سیگنال جدید برای بورس

بورس دیروز در حدود نیم درصد افت کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس معاملات امروز خود را با روند نوسانی روبه پایین دنبال می‌کند.
سهام عدالت داراها بخوانند l  سیگنال جدید برای بورس

سهام عدالت بخوانند">سهام عدالت گونه‌ای یارانه است. سهام عدالت چقدر شد l جزییات جدید سهام عدالت">سهام عدالت بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌است.بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود. 

شاخص کل بورس روز گذشته افت هفت هزار و 503 واحدی را تجربه کرد و در نهایت روی سطح یک میلیون و 504 هزار واحد ایستاد. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که بورس روند نوسانی و رو به پایینی را تجربه می‌کند. مجید عشقی، رئیس سازمان بورس می‌گوید: عرضه‌های اولیه زیادی در مسیر ورود به بازار قرار دارند و اکنون نزدیک به 25 شرکت آماده عرضه در بازار هستند. فاجعه‌ای که در بازار سرمایه در سال 99 رخ داد، ناشی از اقداماتی بود که توسط دولت دوازدهم انجام شد. در آن زمان مسئولان با کاهش نرخ بهره، ورود سیل نقدینگی به بازاری که زیرساخت آن آماده نبود و سمت تقاضای آن با لغزش همراه بود باعث ایجاد آن فاجعه‌ در بازار شدند. (ایرنا)

دیگران چه می خوانند:

عرضه اولیه شرکت‌های متنوع، نقدینگی جدید به بورس وارد می‌کند.

نرخ بهره بازار بین بانکی، 20٫36 درصد اعلام شد. (بانک مرکزی)
افزایش ادامه‌دار نرخ بهره بازار بین بانکی می‌تواند نقدینگی را از بورس خارج و وارد بازارهای موازی می‌کند.

افزایش سرمایه استقلال ثبت شد. (شهربورس)

پیش‌بینی می‌شود که افزایش سرمایه باشگاه پرسپولیس نیز طی روزهای آینده در سبد دارایی سهامداران اعمال شود.

رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: مجلس این اختیار را به دولت داده با دو شرط فراهم کردن زیرساخت‌ها و ثابت نگه‌ داشتن قیمت‌ها ارز ترجیحی را حذف کند. عرضه و توزیع باید به‌گونه‌ای باشد که مردم احساس کمبود در بازار نداشته باشند و از این مهم‌تر نظارت‌های جدی بر بازار وجود داشته باشد. (تسنیم)

حذف نشدن ارز 4200 تومانی می‌تواند سودآوری شرکت‌های صادرات‌محور را در بلند مدت صعودی کند.

شرط رشد بورس چیست؟
احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: بورس فردا روند متعادل روبه‌ پایینی را پشت سر می‌گذارد.
وی توضیح می‌دهد: شاخص کل بورس تا شروع سال 1401 رشد 15 درصدی را تجربه کرد و به محدوده یک میلیون و 500 هزار واحدی رسید. در فصل مجامع هستیم و با توجه به گزارش‌های 12 ماهه و یک ماهه فروردین احتمالا نقدینگی جدید وارد بازار شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: گزارش‌های 12 و یک ماهه به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا سهم بهتر و مطمئن‌تری خریداری کنند.

اشتیاقی با اشاره به برجام می‌گوید: اخبار مذاکرات برجام روی معاملات بازار سرمایه تاثیر بسزایی دارد. اگر برجام احیا شود بورس روند افزایشی خود را ادامه می‌دهد و همچنان نقدینگی جدید وارد بازار سهام می‌شود. اما اگر برجام احیا نشود تالار شیشه‌ای روند صعودی ملایمی را تجربه می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید می‌کند با احیای برجام، نقدینگی از بازارهای موازی نیز وارد بازار سرمایه می‌شود. همچنین میزان انتشار اوراق توسط دولت کاهش می‌یابد و به طور کلی در اغلب فرضیه‌ها می‌توان انتظار صعود و رشد بازار سرمایه را داشت.

سهام عدالت داراها بخوانند l سیگنال جدید برای بورس

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟