نقره داغ شدن سرمايه گذاران | بیت کوئین ۲۰ درصد سقوط داشته است

ضرر یه ماه سرمایه گذاران ارز دبجیتال موضوع جالبی نیست. بیت کوئین ۲۰ درصد ضرر در طول یک سال ضرر داشته است.
نقره داغ شدن سرمايه گذاران | بیت کوئین ۲۰ درصد سقوط داشته است

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) شکل خاصی از پول ارز دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است. بیشتر ارزهای دیجیتال برای بهره‌مند شدن از ویژگی‌های اساسی مانند غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیر بودن از بلاک چین استفاده می‌کنند. ماهیت غیرمتمرکز ارز دیجیتال به این معنی است که هیچ نهاد، ارز دیجیتال گروه یا سازمانی آن‌ها را کنترل نمی‌کند.

 قیمت اتریوم امروز همین وضعیت را در کف کانال سه‌هزار دلار خواهد داشت. اتریوم را به‌عنوان نقره بازار ارز‌های دیجیتال می‌شناسند و اگرچه بازدهی یک‌ساله آن هفت، هشت برابر بیت‌کوین بوده، اما این اواخر چندان باب میل سرمایه‌گذاران رفتار نکرده است. اگر وضعیت کلی بازار ارز دیجیتال را در نظر بگیریم، باید گفت در یک‌ماه اخیر هیچ‌کس خوشحال و راضی صبح را به شب نرسانده، چون ارزش تمام سکه‌های معروف بین 18 تا 45 درصد آب رفته است. وضع برای پرچمدار بازار به مراتب بدتر است. بازدهی بیت‌کوین ظرف یک‌سال گذشته به 12 درصد می‌رسد و این یعنی اگر ایرانی‌ها پول و سرمایه‌شان را به بانک برده بودند و سپرده‌گذاری که معمولا پست‌ترین و حقیرترین مدل سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود را انتخاب می‌کردند، الان سود بیشتری نصیب‌شان می‌شد. در ادامه این گزارش، وضعیت کلی بازار ارز‌های دیجیتال را در بازه‌های مختلف بررسی می‌کنیم و با تمرکز روی بازه 30 روز گذشته، نشان می‌دهیم چرا شانس از بیت‌کوین، اتریوم و... رو برگردانده است.
بیت‌کوین؛ بیش از 20 درصد ضرر
قیمت بیت‌کوین امروز شنبه 28 فروردین تلاش می‌کند طلسم را بکشند و بالاخره از کف کانال 40 هزار دلار عبور کند. قیمت بیت‌کوین چند روز متوالی در این وضعیت گرفتار شده و فعلا شلوغ‌کاری هم نتوانسته تب هیجان را در بازار زنده کند. پیش‌بینی‌هایی که درباره احتمال 100 هزار دلاری شدن بیت‌کوین می‌شنوید از جمله همین اخبار به‌حساب می‌آید و شاید نتیجه‌ معکوس داشته باشد، چون آن‌هایی که بخشی از سرمایه‌شان را به بیت‌کوین تبدیل کرده‌اند در هفت روز گذشته متحل حدود پنج درصد زیان شده‌اند و در بازه یک‌ماهه سرمایه‌شان بیش از 20 درصد آب رفته است. تداوم این روند، فشار فروش رو افزایش می‌دهد. بازدهی بیت‌کوین در شش‌ماه گذشته منفی یک درصد بوده و تنها در بازه یک‌ساله شاهد بازدهی مثبت 12 درصدی هستیم. سرمایه‌گذاران محافظه‌کار، محتاط و ترسو که پول‌هایشان را در سپرده‌های یک‌ساله بانکی خوابانده بودند، بیشتر از این عدد سود برده‌اند.

دیگران چه می خوانند:

اتریوم؛ بیش از 30 درصد ضرر
بیت‌کوین را طلای بازار ارز دیجیتال می‌خوانند و اتریوم را به‌چشم نقره بازار ارز‌های دیجیتال می‌شناسند. قیمت اتریوم مدتی است در محدوده سه هزار دلار گرفتار شده و در بازه هفت روزه، شش درصد ضرر به سرمایه‌گذاران خود وارد کرده است. این گروه وقتی بیشتر عصبانی می‌شوند که عمر سرمایه‌گذاریشان به یک‌ماه برسد. در این صورت ارزش اتریوم ذخیره شده در کیف پول آن‌ها بیش از 30 درصد کاهش پیدا کرده است. بازدهی اتریوم البته در بازه شش‌ماهه معادل مثبت چهار و در بازه یک‌ساله مثبت 94 درصد برآورد می‌شود. تقریبا هفت، هشت برابر میزان بازدهی بیت‌کوین. هرچند بعید است کسی در بازار ارز دیجیتال، بتواند‌یک سال دندان روی جگر بگذارد.

ریپل؛ بیش از 25 درصد ضرر
قیمت ریپل امروز یکشنبه 28 فروردین به 0.78 دلار رسید که تقربیا معادل 21 هزار و 800 تومان ایران می‌شود. ریپل جزو معدود سکه‌های بازار ارز دیجیتال است که در بازه هفت روزه، متحمل زیان نشده، اما اگر ملاک را بازدهی یک‌ماهه در نظر بگیریم به عدد منفی 27 درصد برخورد می‌کنیم. اگر هنوز ریپل را در کیف پول خود نگه داشته‌اید، احتمالا دلیل شما می‌تواند بازدهی یک‌ساله 107 درصدی باشد. دقت کنید که هر روزی بگذرد از میزان سرمایه و به‌طور طبیعی از میزان سود شما کاسته خواهد شد.

نقره داغ شدن سرمايه گذاران | بیت کوئین ۲۰ درصد سقوط داشته است

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟