وضعیت بورس یکشنبه ۲۸ فروردین

شاخص کل بورس که در ساعات ابتدایی معاملات بازار سرمایه روندی کاهشی به خود گرفته بود در ساعات میانی و پایانی توانست صعود کند و بیش از ۷۰۰۰ واحد افزایش یافت.
وضعیت بورس یکشنبه ۲۸ فروردین

شاخص کل بورس که در ساعات ابتدایی معاملات بازار سرمایه روندی کاهشی به خود گرفته بود بورس در ساعات میانی و پایانی توانست صعود کند و بیش از 7000 واحد افزایش یافت. شاخص کل بورس امروز با 7410 واحد افزایش تا رقم یک میلیون و 475 هزار واحد صعود کرد. شاخص بورس کل با معیار هم وزن هم 3346 واحد افزایش یافت  بورس و در رقم 390 هزار و 992 واحد ایستاد.

معامله گران این بازار 544 هزار معامله به ارزش 59 هزار و 15 میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی نوری، سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و شرکت ارتباطات سیار ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل ایران خودرو و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

دیگران چه می خوانند:

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با 147 واحد افزایش به رقم 20 هزار و 390 واحد رسید. معامله گران این بازار با انجام 256 هزار معامله ارزش معاملات را به 54 هزار و 81 میلیارد ریال رساندند. پلیمر آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی مارون، گروه توسعه مالی مهر آیندگان، فرابورس ایران و صنایع پتروشیمی تخت جمشید نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

بورس رشد می‌کند؟
ایمان رئیسی، دیگر کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی معاملات فردا می‌گوید:  بازار سهام 14 روز کاری را در سال 1401 پشت سر گذاشت. در این دوره زمانی ارزش معاملات خرد به 77979 میلیارد تومان رسید. اگر دولت در بورس دستکاری نکند می‌توان گفت که نقدینگی وارد بورس شده است.
وی توضیح می‌دهد: در این میان با رشد قیمت کامودیتی‌ها و افزایش نرخ های جهانی، شاهد رشد قیمت در گروه فلزات اساسی بودیم. با بخشنامه وزارت صمت جلوی این رشد گرفته و سهام کوچک و متوسط حرکت کردند. اما بازار برای ورود نیازمند دید بلند مدت است تا از گزند این نوع بخشنامه‌ها در امان باشیم. به نظر می‌رسد بازار باید به سهم های کوچک رشد نکرده هم توجه کند.
پیش‌بینی قیمت دلار
علی چشمی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درخصوص روند بازار دلار گفت: پیش‌بینی معامله‌گران و فعالان اقتصادی در این بازار این بود که برجام انجام می‌شود. من فکر می‌کنم باتوجه به بودجه 1401 پیش‌بینی دولت نیز همین بوده است، به‌همین دلیل دولت وارد مباحثی مثل حذف ارز ترجیحی شد که آثار تورمی دارد.

او درمورد احیای برجام ادامه داد: هنوز هم تحلیل من این است که ایران یک بازگشت به برجام ضعیف خواهد داشت و از نظر ارزی شرایط بهبود پیدا می‌کند.

چشمی بیان کرد: شواهد در مدت اخیر نشان داده که دولت دلار 25 هزار را تومان را نمی‌تواند نگه دارد. همچنین تورم این سال‌ها و انتظاراتی که برای احیای برجام وجود داشت باعث خواهد شد که دلار را در  این قیمت‌ها نتواند مدیرت کند، به‌همین دلیل اگر یک احیای برجام ضعیف اتفاق بیفتد دلار زیر 30 هزار تومان قابل مدیریت است و درصورتیکه این پیش‌بینی عملی نشود شرایطی همانند بهار 1390 و خروج ترامپ از برجام خواهیم داشت.

وضعیت بورس یکشنبه ۲۸ فروردین

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟