فوری | جهت پیگیری عدم واریزی یارانه رمضان اینجا کلیک کنید

از شب گذشته واریز یارانه رمضان برای هر فرد به مبلغ 150هزارتومان آغاز شده است.
فوری | جهت پیگیری عدم واریزی یارانه رمضان اینجا کلیک کنید

پرداخت یارانه رمضان از ساعت 24 جمعه آغاز شده است ولی به دلیل تعطیلی جمعه بعضی از بانکها یارانه رمضان را واریز نکردند و این واریزی به امروز موکول شد. به هر حال تا الان واریز یارانه رمضان تکمیل شده است . اگر فردی یارانه رمضان را دریافت نکرده و می خواهد جهت دریافت یارانه رمضان موضوع را پیگیری کند می تواند تا انتها این خبر را بخوانند.

پرداخت یارانه مناسبتی ماه رمضان مانند دیگر اقدامات اقتصادی دولت بحث برانگیز شده است. برخی این یارانه را امروز دریافت کرده‌اند و برخی نه. مساله این است که وزارت کار می‌گوید بانک‌ها مکلف هستند که واریز یارانه امروز تمام می‌شود. اما برخی حتی نمی‌دانند مشمول یارانه هستند یا نه.

دیگران چه می خوانند:

**افراد برای اطلاع از واریز یارانه رمضان باید چه کنند و با چه شماره‌ای تماس بگیرند؟

بنابر اعلام این سازمان بانک ها از روز پنجشنبه 25 فروردین فهرست اسامی دریافت کنندگان این یارانه را در اختیار داشته و قرار است تمامی اعتبارات یارانه رمضان تا پایان امروز به حساب مشولان واریز شود.

**معترضان یارانه رمضان چه کار بکنند؟
سازمان هدفمندی یارانه ها از مردم خواسته است تا برای پیگری اعتراضات خود با وازت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با شماره تلفن 0216369 در تماس باشند.

بر این اساس افراد برای اطلاع از اینکه مشمول یارانه هستند یا نه و اینکه اگر هستند چرا هنوز یارانه به حساب آنها واریز نشده، باید با شماره 0216369تماس بگیرند.

با این حال همزمان با اعلام این خبر شماری از شهروندان در فضای مجازی اعتراض خود را نسبت به نحوه پرداخت این یارانه اعلام کردند.
اقدامی مشابه آنچه که در زمان واریز یارانه های مناسبتی بیست و دوم بهمن و عید نوروز اتفاق افتاد.

در آن ایام هم سازمان هدفمندی یارانه ها 100 و 150 هزار تومان به حساب عده ای از شهروندان واریز کرد.

هدفمندی یارانه ها، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را مسئول معرفی کردن دریافت کنندگان یارانه های مناسبتی اعلام می کند.

این سازمان خود را مجری دستور پرداخت سازمان برنامه و بودجه قلمداد می کند. دستوری که برمبنای داده های آماری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بدست آمده است.سازمان هدفمندی یارانه ها تاکید دارد که دریافت کنندگان یارانه 150 هزار تومانی ماه رمضان شبیه دریافت کنندگان یارانه 22 بهمن هستند.براساس این اطلاعات ملاک پرداخت این یارانه نداشتن سهام عدالت و داشتن درآمد ماهانه کمتر از 2٫7 میلیون تومان است.

**جزئیات واریز یارانه رمضان چیست؟

به دستور رئیس جمهور، در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ 150 هزارتومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به حساب سرپرستان 11 میلیون 38هزار520 سرپرست خانوار واریز می‌شود.بر اساس این گزارش قرار بود ساعت 24 جمعه 26 فروردین‌ماه 1401 این یارانه به‌حساب سرپرستان خانوارهای شناسایی‌شده واریز شود.این در حالیست که عده‌ای هنوز یارانه را دریافت نکرده‌اند و باید تا آخر امروز منتظر بمانند.

**یارانه رمضان مشمول چه کسانی می‌شود؟
این مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان به‌حساب سرپرستان شناسایی‌شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که غالباً از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کشور هستند .همچنین تمام کسانی که به هر دلیلی از دریافت سهام عدالت جا مانده‌اند مشمول این، واریز خواهند شد.

**کدام بانک‌ها واریز یارانه را شروع کردند؟
اما کدام بانک‌ها یارانه رمضان را واریز کردند؟ بر اساس پیام‌های مخاطبان، بانک صادرات، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه و ملت واریز یارانه را آغاز کرده‌اند و برخی از مشمولان یارانه رمضان را دریافت کرده‌اند. اما برخی از بانک‌ها هنوز واریز را آغاز نکرده‌اند، از جمله بانک سامان، پست بانک و بانک ملی.

فوری | جهت پیگیری عدم واریزی یارانه رمضان اینجا کلیک کنید

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟