خبر خوش برای بازنشستگان فولاد

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد گفت: به رغم تمامی سختی‌ها مصمم به اجرای قانون همسان‌سازی هستیم که بر این اساس، پرداخت قسط اول مطالبات بازنشستگان از همین ماه شروع می‌شود.
خبر خوش برای بازنشستگان فولاد

حسین عامریان عصر امروز در اجتماع بزرگ بازنشستگان صندوق بازنشتگی فولاد اظهار داشت: اصفهان شهر مردان بزرگ بوده و در عرصه‌های مختلف همواره پیشتاز بوده است. شهدایی همچون همت، خرازی، کاظمی و حججی از این دیار بوده‌اند. از سوی دیگر اصفهان در عرصه تولید و جهاد اقتصادی نیز با تلاش فرزندان این خطه از قطب‌های مهم کشور است.

وی در تشریح اقدامات صندوق بازنشستگی فولاد در 3 موضوع حقوق، درمان و رفاهیات بازنشستگان، افزود: لازم است بازنشستگان عزیز ما بدانند که ما در همان ابتدای کارمان با مشکلات فراوانی مواجه شدیم که برداشت به ناحق 350 میلیارد تومانی سازمان مالیاتی از حساب صندوق بازنشستگی فولاد بابت پرونده‌ای در سالهای گذشته فشار زیادی را بر ما وارد کرد.

دیگران چه می خوانند:

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با بیان آنکه بازنشستگان در موضوع همسان‌سازی احساس بی‌عدالتی داشتند و معتقد بودند همسان‌سازی به صورت ناقص انجام شده، بیان کرد: ما پس از بررسی کارشناسانه موضوع تصمیم بر آن داشتیم تا قانون همسان‌سازی را بر مبنای قانون اصلاح کنیم. البته از آنجایی که منابع مالی این کار را باید از منابع داخلی صندوق و نه با اتکا به بودجه دولت تامین کنیم کار سختی را پیش داریم.

وی تصریح کرد: به رغم تمامی سختی‌ها مصمم به اجرای این قانون هستیم و بر این اساس، پرداخت قسط اول مطالبات بازنشستگان از همین ماه شروع می‌شود. پیرامون درمان بازنشستگانی که بیمه تکمیلی آنها را از طریق قرارداد با شرکت بیمه‌گر مکلف هستیم تا تلاش بر پرداخت مبلغ فرانشیز به منظور آسایش بازنشستگان داشته باشیم.

عامریان با بیان آنکه امیدواریم شرکت‌هایی که بیمه درمان بازنشستگان بر عهده آنها است حمایت بیشتری صورت گیرد، با تاکید بر اهمیت موضوع تکریم و رفاهیات بازنشستگان گفت: این عزیزان بعد از عمری کار کردن در شرایط سخت، انتظار قدرشناسی و تکریم دارند. که در این راستا برای تکریم بازنشستگان برنامه‌هایی را در نظر داریم که همایش تجلیل از بازنشستگان جانباز صندوق از جمله آنها بود و برای سایر اقشار نخبه بازنشسته نیز همایش‌هایی را در فواصل زمانی چندماهه برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: برای نخستین بار سرفصل جداگانه‌ای برای بودجه رفاهیات بازنشستگان در نظر گرفته‌ایم و برای اشتغالزایی فرزندان آنها نیز زمینه‌سازی و بسترسازی لازم را انجام خواهیم داد. تمام دستاوردهای اخیر صندوق بدون حمایت مقام عالی وزارت میسر نبود. ایشان هیچ وقت فردی را برای مناصب مدیریتی به من سفارش نکرد بلکه همواره بر به کارگیری مدیران توانمند، دلسوز و جهادی تاکید داشته است.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با بیان آنکه اکنون دکتر عبدالملکی به خاطر باج ندادن‌ها تحت فشار است و ما قدردان حمایت‌های ایشان هستیم پیرامون وضعیت نابسامان شرکت‌های صندوق در ابتدای دوره مدیریتی جدید صندوق اظهار داشت: به وزیر محترم کار قول داده‌ام که شرکت‌های صندوق را به سوددهی برسانم و به لطف خدا در این مسیر مصمم هستیم.

وی با تقدیر از همراهی فولاد مبارکه با صندوق برای حل مشکلات بازنشستگان گفت: متاسفأنه ذوب آهن اصفهان در سال‌های گذشته پرونده‌ای به ناحق علیه صندوق اقامه کرده و به رغم درخواست وزیر سابق کار برای آن اجرائیه هم گرفته است. البته مقامات سابق وزارتخانه در این باره بی‌تدبیری نشان دادند و اکنون بابت این پرونده نیمی از دارایی های صندوق قفل شده است.

عامریان با بیان آنکه خوشبختانه مقام عالی وزارت دستور رسیدگی داده و ما همچنین از طریق ریاست محترم قوه قضاییه موضوع را با درخواست ماده 477 پیگیری کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب  تاکید داشته‌اند ترک فعل جرم بزرگی است وما همه توان خود را برای مولدسازی دارایی‌ها به کار می‌گیریم تا در پایان مسئولیت خود حق‌الناسی بر گردن ما نباشد

خبر خوش برای بازنشستگان فولاد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟