ببینید | می خواهم به ایران برگردم

امید سلطانی، با نام هنری امید در اینستاگرام خب پستی منتشر کرده و در آن می گوید که دوست دارم به ایران برگردم.
ببینید | می خواهم به ایران برگردم

امید خواننده معروف ایرانی در لس آنجلس است. امید صدایی بسیار دلنشین دارد. از امید آهنگ های زیادی تا حالا منتشر شده است. امید متولد شعر الیگودرز در استان لرستان است. بعد از شهاب تیام دیگر خواننده محبوب ایراتی که چندی پیش با یک پست اینستاگرام خبر از بازگشتش به ایران داده بود، حالا امید نیز در اینستاگرام خود پستی منتشر کرده و گفته می خواهم به ایران برگردم.

با وجود اعلام مقامات مسئول درباره بلامانع بودن بازگشت هنرمندان ایرانی به کشور، آنها نگرانی‌هایی درباره احتمال برخورد در ایران دارند.

دیگران چه می خوانند:

بیوگرافی امید

نام اصلی: امید سلطانی

نام مستعار: امید

تولد: 6 مرداد 1345 الیگودرز

ملیت: ایران

سبک‌(ها) : موسیقی پاپ فارسی

سال‌های فعالیت : اوایل دهه 1370 تاکنون

امید سلطانی متولد 6 مرداد 1345 ، بچه چهار محال بختیاری ، پل چوبی ،ولی بزرگ شده تهران محله نواب مي باشد. امید دارای چهار خواهر و  4 برادر است، پدر وي حاج حسین نام دارد ولی ایشون در قید حیات نیستند .امید بزرگ خانواده سلطانی هست.هنگامی امید فهمید صدا دارد كه 9 سال بيشتر نداشت . در نقاشي كشيدن مهارت بسياز خاصي دارد  همان طور كه اين مهارت به دخترش ياسمين نيز رسيده است. در 18 سالگی در جبهه جنگ ایران و عراق حضور یافت (به عنوان سرباز وظیفه). وی بعدا برای تحصیل به ترکیه مهاجرت کرد و در رشته مهندسی معماری مشغول به تحصیل شد. در آنجا برای تأمین نیاز مالی در کاباره‌ها به خواندن پرداخت.

شروع خوانندگی

اولین آلبوم امید باران نام دارد که در ترکیه ضبط شد و به وسیله شرکت ترانه به مدیریت وارطان آوانسیان و جهانگیر طبریائی در سال 1992 میلادی در سراسر آمریکا و اروپا پخش شد.

بعد از موفقیت این آلبوم، امید راهی آمریکا شد. ثمرهٔ آن سال‌ها چهار آلبوم دیگر به نام‌های «هر دو عاشق» (1994)، «سربلند» (1995)، «حضرت عشق» (1997) و «پرسه‌های عاشقانه» (1998) بود.

آلبوم «پیروزی» در سال 2002 شروع فعالیت‌های هنری امید پس از سال‌های دوری بود. بعد از این، امید هر ماه کنسرت‌هایی را در شهرهای مختلف برگزار کرد. آلبوم کنسرت‌های امید آلبومی بود که در اکتبر 2004 توسط کمپانی آونگ عرضه شد.

آلبوم‌ها:

باران (1372)

هر دو عاشق (1373)

سربلند (1374)

حضرت عشق (1376)

پرسه‌های عاشقانه (1377)

پیروزی (1381)

کنسرت زنده (1383)

انتظار (پاییز 1385)

شب میلاد (1388)

هوای آزادی (1395)

تک‌ آهنگ‌ها:

سرزمین مادری

نوروز

رؤیا (اجرای مشترک با محمد مقدم)

ایران (اجرای مشترک با لیلا فروهر)

یا علی

من و خود من

نگاه اول

قرمز

خانه بی سقف

ما یکی هستیم

خوش قدم

عاشقتم

برگ ریزان

لطیفه

عشق و تمنا 1395

ببینید | می خواهم به ایران برگردم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟