افزایش ابتلا کودکان به ویروس کرونا | تاکید بر واکسیناسیون کرونا

میزان مراجعه کودکان ابتلا به ویروس کرونا در کشور بالا رفته است. والدین محترم واکسیناسیون ویروس کرونا را برای کودکان خود انجام دهند.
افزایش ابتلا کودکان به ویروس کرونا | تاکید بر واکسیناسیون کرونا

سازمان جهانی بهداشت در سرتاسر دنیا به دنبال شناسایی، ردیابی و محدود کرد ویروس کرونا است. ویروس کرونا هنوز در حال مبتلا کردن افراد زیادی در دنیاست است. این نوع ویروس کرونا در ایران هم مدام در حال انتشار است. علائم ویروس کرونا در اکثر مبتلایان به این ویروس خفیف است و درمان می‌شود، اما ممکن است میزان ابتلا کودکان به ویروس کرونا در حال افزایش است

دکتر رضا شروین رئیس مرکز طبی کودکان درباره مراجعه کودکان مبتلا به ویروس کرونا به مرکز طبی کودکان،‌ گفت: تعدادی بیماران سرپایی وجود دارد اما خوشبختانه موارد بستری افزایش نیافته است. هنوز یک بخش را برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم ولی تعداد زیادی مراجعه سرپایی داریم که آنها را بستری نمی‌کنیم و سرپایی درمان می‌شوند.

دیگران چه می خوانند:

وی افزود: اوژانس بیمارستان ما روزانه حدود  400 مراجعه کننده کلی دارد که تعدادی از مراجعات علائم تنفسی و گوارشی هم دارند. ما از این گروه تست کرونا می‌گیریم اما این به معنای آن نیست که همه مراجعات کرونایی هستند.

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان، درباره علائم فعلی ویروس کرونا در کودکان،‌ اظهار کرد: در حال حاضر علائم گوارشی و تنفسی در بچه‌ها مشاهده می‌شود که البته علائم گوارشی بیشتر شایع است. به ندرت بچه‌ها مشکل تنفسی جدی دارند که نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشند. علائم گوارشی در کودکان از ابتدا هم وجود داشت و به نظر نمی‌رسد این موضوع ناشی از تغییر رفتار جدید ویروس باشد.

او درباره بازگشایی مدارس و همچنین روند فعلی ویروس کرونا در کودکان، تصریح کرد: هنوز اظهار نظر در زمینه تاثیر بازگشایی مدارس بر روند بروز بیماری در کودکان زود است؛ چراکه از بازگشایی مدارس زمان زیادی نگذشته است. احتمال افزایش ابتلای کودکان وجود دارد؛ اما نمی‌توان مدارس را هم با روال قبل مجازی برگزار کرد.

وی تاکید کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق و تکمیل واکسیناسیون ان‌شاءالله این خطر کاهش می‌یابد. در حال حاضر عاملی که با آن مواجه هستیم مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی است و فعلا زود است که بخواهیم به تاثیرات بازگشایی مدارس بپردازیم. اما ما در حال آماده کردن بیمارستان برای اوایل اردیبهشت‌ ماه هستیم تا در صورت افزایش بار مراجعات غافلگیر نشویم.

وی افزود: توصیه ما به والدین این است که سلامت کودک خود را بررسی کنند و در صورت وجود هرگونه علائم این موضوع را با مدرسه در میان بگذارند و تا زمانی که کودک بهبود نیافته است او را به مدرسه نفرستند. آموزش صحیح شست‌وشوی دست‌ها و استفاده از ماسک برای کودک ضروی است و والدین نباید از این موضوع غافل شوند.

سویه های اومیکرون باعث افزایش ابتلای مجدد به ویروس کرونا شده است

ابتلا به ویروس کرونا برای بار دوم زمانی یک امر نادر محسوب می‌شد, اما کارشناسان ایمونولوژی و بیماری‌های عفونی می‌گویند که اکنون، با گسترش زیرمتغیر BA.2 از سویه اومیکرون، عفونت‌های مجدد در افراد مبتلاشده رایج‌تر شده است.

"سی‌بی‌سی" در این باره نوشت, "جنیفر گومرمن"، پروفسور ایمونولوژی در دانشگاه تورنتو و مرکز تحقیقات کانادا، گفت: تحقیقات کمی در حال انجام است و اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد آزمایش‌های آنتی‌ژن سریع به‌اندازه‌ای که ما مقابل اومیکرون امیدوار بودیم دقیق نیستند و افراد مجدداً به‌سرعت به این سویه مبتلا می‌شوند.

میزان مثبت بودن تست PCR، ارقام بستری شدن در بیمارستان‌ها و داده‌های بررسی‌شده از فاضلاب بسیاری از استان‌های کشور کانادا, افزایش انتقال ویروس را نشان می‌دهد. کارشناسان می‌گویند داده‌ها از سراسر جهان نشان می‌دهد که خطر عفونت مجدد به سویه اومیکرون علی‌الخصوص زیرمتغیر‌های آن بیشتر است.

عوامل زیادی وجود دارد که چرا فردی ممکن است دوباره به ویروس کرونا آلوده شود و محققان در تلاش هستند درک بهتری از عفونت مجدد و در طول همه‌گیری  اومیکرون به دست آورند. داده‌های منتشرشده توسط بهداشت عمومی "انتاریو" در هفته گذشته نشان می‌دهد که حدود 11730 کانادایی از نوامبر 2020 مجدداً به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به‌گفته مقامات بهداشت "انتاریو" در کانادا، عفونت مجدد زمانی است که فردی دو مورد تأییدشده آزمایشگاهی "SARS-CoV-2" با شواهدی مبنی بر عفونت‌های جداگانه ناشی از متغیرهای ویروسی مختلف داشته باشد.

دانشمندان آفریقای جنوبی در ماه دسامبر هشدار داده بودند که احتمال ابتلای مجدد به سویه اومیکرون میان افرادی که قبلاً با ویروس کرونا مبارزه کرده بودند بیشتر از جهش‌‌های قبلی است.

اخیراً افزایش دوباره عفونت‌های مجدد در بخش‌هایی از جهان مانند بریتانیا مشاهده شده است. قبل از 6 دسامبر، نسبت موارد روزانه در انگلیس که تصور می‌شد عفونت مجدد باشد، برای نزدیک به 6 ماه کمتر از دو درصد بود, اما داده‌های دفتر آمار ملی انگلیس (UKHSA) نشان داد که این نرخ تا فوریه به 9.9 درصد افزایش یافته است.

افزایش ابتلا کودکان به ویروس کرونا | تاکید بر واکسیناسیون کرونا

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟