جزئیات و فرمول افزایش حقوق بازنشستگان

علی اصغر بیات و علی دهقان‌کیا درباره زمان افزایش حقوق بازنشستگان و واریز آن به حساب این افراد توضیح دادند. جزئیات و فرمول افزایش حقوق بازنشستگان را در این مطلب می خوانید.
جزئیات و فرمول افزایش حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان یکی از دغدغه های دولت و بازنشستگان است و هر سال در فروردین ماه افزایش حقوق بازنشستگان به یک التهاب برای هر دو طرف تبدیل می شود. امسال نیز افزایش حقوق بازنشستگان با حاشیه های فراوانی رو به رو شد و بلاخره پرونده افزایش حقوق بازنشستگان با افزایش 57 درصدی بسته شد . طبق اعلام دولت افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ماه 1401 پرداخت خواهد شد.

به گزارش روابط گستر؛ چهارشنبه هفته گذشته، موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق مستمری‌بگیران و به عبارتی اعمال ماده 96 و 111 قانون سازمان تأمین اجتماعی در افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت خبر داد.

دیگران چه می خوانند:

فرمول افزایش حقوق بازنشستگان

اخیرا محمدحسن زدا، سرپرست اسبق سازمان تامین اجتماعی در صفحه اینستاگرامی خویش، درباره چگونگی افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تعیین حداقل حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تابعی از ماده 111 قانون تامین اجتماعی است که بر اساس آن شورای عالی کار هر سال حداقل حقوق را تعیین می‌کند و سازمان تامین اجتماعی مکلف است که همان را برای حداقلی‌بگیران اعمال کند.

وی افزود: بر این اساس برای سال جاری کسانی که در سال گذشته حقوق پایه‌شان 2 میلیون و 650 هزار تومان بوده با مصوبه شورای عالی کار افزایش یافته و به 4 میلیون و 179 هزار تومان رسیده است.

این کارشناس حوزه تامین اجتماعی گفت: برای سایر سطوح درآمدی نیز ماده 96 قانون تامین اجتماعی حاکم است که حقوق باید بر اساس هزینه زندگی تعیین شود. 

مرحله بعدی متناسب‌سازی است

به گفته علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران، آخرین رایزنی‌های صورت گرفته جهت افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401، انجام گرفته که تأکید کانون بازنشستگان بر این بود که حقوق بازنشستگان متناسب با حقوق شاغلین افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در اواخر سال گذشته شورای عالی کار برای حداقل‌بگیران 57.4 درصد و سایر سطوح 38 درصد به همراه 500 هزار تومان به عنوان مبلغ ثابت برای افزایش حقوق شاغلان در نظر گرفته شده، گفت: بازنشستگان هم انتظار دارند حقوقشان همانند شاغلین در سال 1401 افزایش یابد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه پس از مشخص شدن افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری به سراغ ادامه متناسب‌سازی خواهیم رفت، افزود: در این بخش نیز امیدواریم دولت منابع مورد نیاز را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهد تا شاهد اجرای مراحل بعدی متناسب‌سازی باشیم.

افزایش 57 درصدی حقوق بازنشستگان

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی، در ارتباط با میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در برنامه تلویزیونی گفت: در خصوص افزایش حقوق جلسات متعددی برگزار شد و با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه حداقل بگیران 57.4 درصد به حقوقشان اضافه می‌شود گفت: بازنشستگان سایر سطوح 38 درصد به‌علاوه 515 هزار تومان به حقوقشان اضافه می‌شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی تاکید کرد: افزایش حقوق بازنشستگان اردیبهشت‌ماه اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه با حقوق اردیبهشت به حساب بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

جزئیات و فرمول افزایش حقوق بازنشستگان

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟