سهام عدالتl عدم واریز سود سهام عدالت

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه سهام عدالت گفت: شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت مهم ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود. مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت مهم ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود.
سهام عدالتl عدم واریز سود سهام عدالت

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است. سهام عدالت بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌است.بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود. درباره عدم واریز سود سهام عدالت مطلب زیر را بخوانید:

به دنبال پیگیری سهامداران برای زمان واریز سود سال 99 سهام عدالت، «سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی در چند روز گذشته از واریز این سود در تاریخ 21 اسفند ماه خبر داد. در همان زمان هم «مجید عشقی»، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: سود سهام عدالت در تاریخ اعلام شده به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

دیگران چه می خوانند:

به دنبال پیگیری‌های مسؤولان برای اجرای وعده داده شده، سود سهام عدالت روز گذشته (شنبه 21 اسفند ماه) با تلاش مستمر سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب سهامداران واریز و از همان زمان اعلام شد که اگر سهامداران اقدام به فروش سهام خود نکرده باشند، سود سهام عدالت را به طور کامل دریافت می‌کنند؛ در غیر این صورت از رقم سود سهام عدالت کسر خواهد شد.

اکنون با توجه به تکمیل پرداخت سود سهام عدالت، برخی از سهامداران نسبت به رقم‌های واریزی معترض هستند و با تماس به خبرگزاری ایرنا اعلام کرده‌اند که با وجود عدم فروش سهام خود در بازار، سود واریز شده به حساب آنها کمتر از رقم‌های اعلام شده است و همچنین در این میان افرادی بودند که نسبت به عدم واریز سود به حساب خود معترض بودند.

در این زمینه حسین قشمی، مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه عملیات پرداخت سود سهام عدالت به اتمام رسیده است، اظهار کرد: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود.

وی افزود: بیش از دو میلیون و 300 هزار نفر از مشمولان سهام عدالت نتوانسته بودند که سود سهام سال 1398 خود را دریافت کنند، اما 307 هزار نفر شماره شبای معتبر خود را در روزهای گذشته اصلاح کردند، به طوری که سود سال‌های 1398 و 1399 به صورت یکجا به حساب آنها واریز شد.

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: سهامدارانی که تاکنون پیامک واریز سود خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir، تارنمای سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir و یا تماس با مرکز تماس 1569 داخلی یک از وضعیت واریزی سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

به گزارش ایمنا، افرادی که دارای پرتفوی 492 هزار تومانی سهام عدالت هستند 5 میلیون و 320 هزار و 399 ریال سود به آنها اختصاص پیدا می‌کند.

افراد دارای پرتفوی 532 هزار تومانی سهام عدالت، 5 میلیون و 752 هزار و 944 ریال و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی رقمی معادل 10 میلیون و 813 هزار و 871 ریال سود پرداخت می‌شود.

البته برخی از افراد ممکن است بخشی از پرتفوی خو را فروخته باشند یا پاره از سهم را در اختیار داشته باشند، بنابراین ممکن است این اعداد متفاوت باشد.

سهام عدالتl عدم واریز سود سهام عدالت

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟