پیش‌بینی طلا در سال ۱۴۰۱ l در شرایط ثبات بازار طلا بخریم ؟

با توجه به ابهاماتی که درحال حاضر در آینده موضوعات سیاسی و اجتماعی بین‌المللی وجود دارد برای طلا چه چشم‌اندازی وجود دارد؟ یک کارشناس بازارهای مالی درباره قیمت طلا گفت: بالاترین قیمت قابل پیش‌بینی برای طلا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
پیش‌بینی طلا در سال ۱۴۰۱ l در شرایط ثبات بازار طلا بخریم ؟

بازارهای مالی  و طلا سال پرنوسانی را پشت سر گذاشتند؛ بازار طلا نیز از این قاعده مستثنی نبود. اما چه عواملی روی قیمت طلا موثر بود؟انس جهانی طلا عاملی بین‌المللی است که نوسان آن تاثیری مستقیم روی طلا داخلی دارد. جنگ روسیه و اوکراین قیمت طلا را به صورت بی‌سابقه‌ای افزایش داد. به گونه‌ای که قیمت طلا به سقف قیمتی خود در چند سال اخیر رسید.

قیمت طلا پنجشنبه 17 مارس با روند کاهشی نزدیک به پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای خود رسید، این درحالی بود که با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا انتظار می‌رفت انس جهانی مسیر صعودی را تجربه کند.

دیگران چه می خوانند:

عامل دیگری که درصد دخالت بیشتری نیز دارد نرخ دلار است. دلار با تاثیر از برجام که در این چندماهه خبرهای مختلفی از آن رسیده است در دو کانال 25 و 26 هزار تومان متغیر بوده است.

چشم‌انداز طلا
مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اگر نقاط تعادلی طلای داخلی را یک میلیون 250 هزار تومان تا یک میلیون و 300 هزار تومان درنظر بگیریم در آینده نرخ بالاتر از یک میلیون و 500 هزار تومان نمی‌رود و پایین‌تر از یک میلیون و 50 هزار تومان نمی‌آید.


او درمورد آینده قیمت طلا درصورت امضای برجام ادامه داد: درصورت احیای برجام و اگر اتفاق خاص دیگری نیفتد طلا در همین حد باقی می‌ماند و بازه شگفت‌انگیری را تجربه نمی‌کند.

دیبا در مورد معاملات در شرایط ثبات بازار بیان کرد: معمولا در شرایطی که بازار در این سطح و ثبات قرار می‌گیرد عده زیادی به فکر فروش دارایی‌هایی می‌افتند تا سرمایه خود را به بازار دیگری منتقل کنند که اغلب پشیمان می‌شوند. در این سطح باید به مرور خرید کرد تا در زمان رشد بتوان سود خوبی بدست آورد.

بازدهی بازار طلا در سالی که گذشت
طلا در 25 اسفند 1400 نسبت به سال گذشته با بازدهی 16/90 درصدی با نرخ یک میلیون 221 هزار و 196 تومان به کار خود پایان داد. قیمت طلا در 25 اسفند سال 1399 حدود یک میلیون و 44 هزار تومان تعیین شده بود.

 

پیش‌بینی طلا در سال ۱۴۰۱ l در شرایط ثبات بازار طلا بخریم ؟

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟