ببینید | سوپر استار زن سینمای ایران معتاد است؟!

صدف اسپهبدی، بازیگر سینما:به هیچ وجه نخواستم برای درک نقش معتاد مواد مصرف کنم و معتاد نیستم و تمام سعی خودم را کردم برای نقش فریبا در فیلم علفزار شبیه یک معتاد رفتار کنم ولی معتاد نیستم.
ببینید | سوپر استار زن سینمای ایران معتاد است؟!

صدف اسپهبدی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که در سریال «سفر در خانه» نقش آفرینی و در برنامه «همیشه خونه» در کنار فرهاد جم مجری بوده است و در چهلمین جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن مکمل برای فیلم «علف‌زار» را برنده شود در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا از سختی های نقشش گفت که در ذیل می‌خوانید

صدف اسپهبدی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با  برنا و در پاسخ به این سوال که برای رسیدن به نقش و درک آن چه کارهایی کرده است و آیا برای درک آن از مصرف مواد مخدر استفاده کرده یا خیر گفت: به هیچ وجه، همه دوستان در جریان هستند که من به دلایل شخصی علاقه‌ای ندارم که به این سمت بروم و شاید یکی از سختی های این نقش همین بود چون من اصلا تجربه شخصی از این داستان نداشتم و نه دلم می خواست که انجامش بدهم.

دیگران چه می خوانند:

این بازیگر افزود: کارهایی که از دستم بر می‌آمد این بود که از نزدیک کسانی که مواد مصرف می‌کردند را مشاهده کنم و تعدادی از دوستان که در این زمینه باتجربه بودند خیلی به من کمک کردند، که آدم هایی که مصرف می کنند چه شرایطی دارند و چه عادت های رفتاری و یا ذهنی برای آن ها بوجود می آید. تک تک این مسائل  را در این هشت ماه بررسی کردم و تلاش کردم که فریبای قصه آن چیزی شود که باید باشد. امیدوارم که مخاطبان هم دوست داشته باشند.

صدف اسپهبدی بازیگر زیبا و جذاب نقش فریبا در فیلم علف زار
صدف اسپهبدی از جمله بازیگران نوظهور و تازه کار ایرانی هستند که بیشتر در عرصه ی تئاتر فعالیت دارند، همچنین خانم اسپهبدی در 22 بهمن سال 1400 جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در فیلم علف زار گرفتند

بیوگرافی صدف اسپهبدی

صدف اسپهبدی متولد 15 بهمن ماه سال 1372 در تهران می باشند، ایشان ، بازیگر سینما و تلویزیون هستند.خانم اسپهبدی فارغ التحصیل بازیگری از دانشکده هنر و معماری از دانشگاه آزاد می باشند.

صدف اسپهبدی ، به عنوان فرزند دوم خانواده چهار نفره به دنیا آمده اند. پدرشان آقای (حمید اسپهبدی) و مادرشان خانم (حمیرا بیرامی) نام داردند‌ و تنها خواهرشان نیز پزشک می باشند.
صدف اسپهبدی به صورت حرفه ای فعالیت خود را از سال 1395 وقتی که 23 ساله بودند با فیلم کوتاه (dystopia) (دیستوپیا) به کارگردانی آقای سپهر کشن فلاح شروع کردند.

نقش آفرینی صدف اسپهبدی در اولین فیلم ، (نیمه بلند)
خانم اسپهبدی در همان سال 1395 اولین تجربه فیلم نیمه بلند خود را در فیلم (راحانا) به کارگردانی آقاب کاظم دانشی و در کنار آقای علیرضا مهران و آقای محسن صادقی به دست آوردند.
ایشان در این فیلم نقش دختر تک تیرانداز سوری بنام راحانا که توانسته تعداد زیادی از نیروهای داعش را به هلاکت برساند ، بازی می کردند.

وارد شدن صدف اسپهبدی در قاب تلویزیون
خانم صدف اسپهبدی در سال 1396 با مجموعه طنز خانوادگی بنام «سفر در خانه» در کنار آقای حسن پورشیرازی و خانم بهنوش بختیاری وارد قاب تلویزیون از شبکه نسیم شدند.
صدف اسپهبدی در تابستان سال 1397 بعنوان مجری در کنار (فرهاد جم) اجرای برنامه (همیشه خونه) را در شبکه آموزش حضور داشتند.

خانم اسپهبدی در سال 1398 نقش فرعی در سریال ماه رمضانی (دلدار) را تجربه کردند.

سپس در همین سال در فیلم (الف امنیت) کنار آقای علیرضا جلالی تبار و آقای حمیدرضا هدایتی حضور داشتند.

نقش آفرینی صدف اسپهبدی در فیلم سینمایی (علف زار)
صدف اسپهبدی در سال 1400 در فیلم سینمایی (علف زار) به کارگردانی آقای کاظم دانشی و به تهیه کنندگی آقای بهرام رادان در کنار آقای (پژمان جمشیدی) و خانم (سارا بهرامی) حضور داشتند.
نقش آفرینی سخت و متفاوت در فیلم سینمایی (علف زار) چگونه بود؟
من هر شب برای کاهش وزن 10 کیلومتر می دویدم و اثرات این کاهش وزن بیش از اندازه بود ، از تغییرات هورمونی و ریزش مو تا از دست دادن مواد مغذی …

برای بازی در نقش زن معتاد این فیلم 25 کیلو از وزن خود را کم کرده ام.قبل از بازی در نقش معتاد به من می گفتند که سمت نقش های خاص نروم.

به دلیل اینکه نقش های خاص شاید از نظر فیزیکی و بیان ، بار کمکی اضافه دارند ولی در این میان تلاش بازیگر برای ایفای نقش کمتر دیده می شود، بخصوص برای من که اولین تجربه سینمایی ام بود.

به شهرت رسیدن صدف اسپهبدی کسب سیمرغ بلورین
در نهایت خانم اسپهبدی در 22 بهمن ماه ، سال 1400 در اختتامیه جشنواره فیلم فجر جایزه سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در فیلم علف زار گرفتند.
خانم صدف اسپهبدی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

ببینید | سوپر استار زن سینمای ایران معتاد است؟!

ببینید | سوپر استار زن سینمای ایران معتاد است؟!

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟