علی دایی در افتتاح رستوران خواننده پاپ l جزییات زندگی علی دایی

رستوران فرزاد فرزین خواننده مطرح پاپ با حضور هنرمندان (خوانندگان و بازیگران) و علی دایی آقای گل جهان افتتاح شد.
علی دایی در افتتاح رستوران خواننده پاپ l جزییات زندگی علی دایی

علی دایی که خودش در تجارت دستی بر آتش دارد و علی دایی در اتاق فکر بازرگانی عضویت دارد در افتتاحیه خصوصی رستوران فرزاد فرزین حضور پیدا کرد. فرزاد فرزین که هوادار دو آتیشه پرسپولیس است همیشه از علی دایی و اسطوره‌های این باشگاه به نیکی یاد کرد کرده است.

علی دایی (زادهٔ 14 بهمن 1348)[الف] بازیکن فوتبال بازنشستهٔ تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس است که علاوه بر بازی در لیگ برتر ایران، سابقه حضور در لیگ‌های ستارگان قطر، امارات و بوندسلیگا آلمان را هم در کارنامه دارداو اکنون مربی فوتبال، تجارت‌پیشه، کارآفرین و بنیانگذار و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است.

دیگران چه می خوانند:

دایی که بهترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران به‌شمار می‌رود؛ در نظرسنجی‌های سایت ای‌اف‌سی و برنامه نود با کسب اکثریت آرا به ترتیب به عنوان بهترین مهاجم تاریخ جام ملت‌های آسیا و نیز بهترین مهاجم بعد از انقلاب در ایران انتخاب شد. دایی از سوی ای‌اس‌پی‌ان به عنوان یکی از ده بازیکن برتر تاریخ فوتبال آسیا انتخاب شده و همچنین توسط فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال در تیم منتخب قرن 20 آسیا قرار گرفته‌است.او با زدن 109 گل در 149 بازی ملی، دومین گلزن در رده بازی‌های ملی فوتبال مردان جهان است، درحالیکه سال‌ها عنوان بهترین گلزن بازی های ملی جهان را به یدک می‌کشید.[8] او با ثبت 14 گل، رکورد بیشترین گلزنی در تمام ادوار جام ملت‌های آسیا را هم در اختیار دارد.

در 15 تیر 1400، خروجی بزرگراه باکری تهران به اتوبان کرج تا ورودی اصلی مجموعه ورزشی آزادی به نام علی دایی به ثبت رسید. همچنین به پاس خدماتش در کمک‌رسانی به مردم در زلزله کرمانشاه نام گونه‌ای از ماهیان تازه کشف شده رودخانه سیمره «کتفیش علی دایی» (Glyptothorax alidaeii) نهاده شد.

آغاز
علی دایی فوتبال خود را از استقلال اردبیل آغاز کرد.[11] او پس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران، به تیم تاکسیرانی تهران پیوست. دایی پس از آن، چهار سال در تیم بانک تجارت در مسابقات لیگ تهران به میدان رفت و از آنجا بود که مورد توجه مربیان وقت تیم‌های فوتبال قرار گرفت و برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد. دایی پس از آن به تیم پرسپولیس تهران پیوست و دوران فوتبال حرفه‌ای خود را با بازی در جام آزادگان آغاز کرد.

پرسپولیس
فصل 1373
علی دایی در سال 1373 به پرسپولیس پیوست. دایی در اولین فصل حضور در پرسپولیس همراه با فرشاد پیوس در خط حمله این تیم 35 گل به ثمر رساندند که دایی زننده 15 گل از این تعداد بود. در رقابت‌ها جام آزادگان که در فصل 1373 با حضور 24 تیم در دو گروه 12 تیمی برگزار شد، پرسپولیس و کشاورز از گروه دو، همراه با سایپا و استقلال از گروه یک به جمع چهار تیم پایانی راه یافتند.

در بازی نیمه نهایی این رقابت‌ها پرسپولیس به مصاف استقلال رفت. در دیدار رفت و در حالی که بازی با تساوی 2–2 دنبال می‌شد، این مسابقه به جنجال کشیده شد و با آمدن تماشاگران به زمین مسابقه، این بازی ناتمام به پایان رسید. پس از مدتی با حکم کمیته انضباطی، پرسپولیس با نتیجه 0–3 بازنده دیدار رفت اعلام شد. در بازی برگشت که در بندرعباس برگزار شد، دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند و در نهایت پرسپولیس در مجموع با نتیجه 0–3 در دوبازی رفت و برگشت مغلوب استقلال شد و از رسیدن به فینال رقابت‌های جام آزادگان بازماند.[14] در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها، پرسپولیس از بازی با کشاورز انصراف داد و دایی به همراه این تیم، به مقام چهارم جام آزادگان رسید.

فصل 1374

در 2016
علی دایی در دومین فصل حضور در پرسپولیس چهار گل در مسابقات لیگ به ثمر رساند و به همراه این تیم جام آزادگان را فتح کرد. دایی در دو بازی پرسپولیس در مقابل تیم‌های پاس (هفته هفتم) و ملوان (هفته بیست و هشت) که با برتری 1–0 پرسپولیس به پایان رسید، زننده گل‌های این تیم بود. دایی در آخرین بازی جام آزادگان در مقابل استقلال اهواز که با نتیجه 3–1 به سود پرسپولیس به پایان رسید، دو گل برای این تیم به ثمر رساند. عملکرد دایی در این فصل مورد توجه سرمربی تیم ملی قرار نگرفت و در سال 1374 برای تیم ملی به میدان نرفت.

فصل 1375

دایی آخرین بار در دومین مرحله شانزدهمین دوره جام باشگاه‌های آسیا، در مقابل آلیما قزاقستان برای پرسپولیس به میدان رفت. پرسپولیس که در بازی رفت با نتیجه 0–3 بازی را به آلیما قزاقستان واگذار کرده بود، در بازی برگشت با نتیجه 5–0 در ورزشگاه آزادی تهران این تیم را شکست داد[16] و به مرحله گروهی جام باشگاه‌های آسیا در منطقه غرب آسیا صعود کرد.[17] در این مسابقه که آخرین حضور دایی برای پرسپولیس به‌شمار می‌رفت او دو گل به ثمر رساند.[16] دایی در شهریور 1375 از پرسپولیس جدا شد و به السد قطر پیوست.

السد قطر
علی دایی در شهریور 1375 به السد قطر پیوست.دایی در فصل 97–1996 به همراه این تیم به مقام پنجم لیگ قطر دست پیدا کرد.

علی دایی در افتتاح رستوران خواننده پاپ l جزییات زندگی علی دایی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟