سند معماری یكپارچه فناوری اطلاعات و مركز عملیات امنیت وزارت اقتصاد رونمایی شد

امروز در مراسمی با حضور دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و داریی از سند معماری یکپارچه فناوری اطلاعات و مرکز عملیات امنیت وزارت اقتصاد رونمایی شد .
سند معماری یكپارچه فناوری اطلاعات و مركز عملیات امنیت وزارت اقتصاد رونمایی شد

به گزارش شادا، مراسم رونمایی از سند معماری یکپارچه فناوری اطلاعات و مرکز عملیات امنیت وزارت اقتصاد با حضور دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر سید محمد امین آقامیری رییس مرکز ملی فضای مجازی، احمد تقوایی نجیب رییس مرکز نوآوری اقتصادی، فناوری اطلاعات وامنیت فضای مجازی وزارت اقتصاد، جمعی از مدیران و کارشناسان این مرکز و خبرنگاران رسانه های کشور در محل سالن جهاد وزارت اقتصاد برگزار شد.

گفتنی است؛ در طراحی سند معماری یکپارچه فناوری اطلاعات وزارت امور اقتصادی و دارایی، علاوه بر توصیف معماری وضع موجود و طراحی معماری وضع مطلوب در چهار لایه خدمات کسب و کار، داده و اطلاعات‌، سامانه‌های نرم‌افزاری و زیرساخت، برنامه عملیاتی لازم برای دستیابی به وضعیت مطلوب این وزارتخانه در هر چهار لایه مذکور، به صورت هم ‌راستا با اهداف و راهبردهای مشخص‌شده در سطح وزارتخانه فراهم میشود.

دیگران چه می خوانند:

تقویت حاکمیت فاوا، تقویت حاکمیت داده، تحقق برنامه تحول دیجیتال در حوزه اقتصاد کشور، بسترسازی برای تحقق اقتصاد هوشمند، تقویت مدیریت منابع (سرمایه انسانی، مالی، دانش، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری) در حوزه فاوا از جمله مواردی است با اجرای این پروژه به توانمندی‌های وزارت اقتصاد افزوده می‌شود. مرکز عملیات امنیت (SOC) نیز به‌عنوان یک مرکز نظارتی و عملیاتی، وظیفه‌ی پایش، تحلیل و پاسخ به رویدادهای امنیتی در زیرساخت‌های اطلاعاتی و شبکه‌های سازمان را دارد.

ایجاد این مرکز به دلیل افزایش حملات سایبری و تهدیدات پیچیده‌ای است که سیستم‌های اطلاعاتی و داده‌های حساس را هدف قرار می‌دهند. هدف اصلی از تأسیس SOC، تضمین امنیت و سلامت اطلاعات، حفاظت از داده‌های حساس و حفظ تداوم فعالیت‌های سازمانی در مواجهه با تهدیدات سایبری است. این مرکز از طریق نظارت مداوم و تحلیل تهدیدات، امکان واکنش سریع و مؤثر به حوادث امنیتی را فراهم می‌کند.پروژه مرکز عملیات امنیت از تیرماه 1402 به صورت رسمی آغاز شده و در حال حاضر، این پروژه در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

 

 

 

سند معماری یكپارچه فناوری اطلاعات و مركز عملیات امنیت وزارت اقتصاد رونمایی شد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟