ببینید | یک اتفاق عجیب در خندوانه | ماجرای کسی که 17 سال نخوابیده است

شب گذشته د برنامه خندوانه یک اتفاق عجیب افتاد که جززدیات آن را در ادامه مظلب می خوانید.
ببینید | یک اتفاق عجیب در خندوانه | ماجرای کسی که 17 سال نخوابیده است

به گزارش روابط گستر؛ خندوانه جزء بهترین برنامه های تولید شده تلویزیون در این چند سال اخیر است. خندوانه ساخته "رامبد جوان" بازیگر، کارگردان و مجری توانمند کشور است. در خندوانه گاه اتفاقات عجیب رخ می هد. در برنامه شب گذشته خندوانه، ماجرای دونده ای را می بینید که 17 سال نخوابیده است. 

ویدئوی برنامه خندوانه و ماجرای 17 سال نخوابیدن این دونده را ببینید.

دیگران چه می خوانند:

خندوانه

خندوانه برنامه‌ای تلویزیونی به تهیه‌کنندگی سید علی احمدی و کارگردانی و اجرای رامبد جوان است و چهار شب در هفته پخش می‌شود. مسابقه‌های مختلف ابداعی، بخش‌های نمایشی، موسیقیایی، استندآپ کمدی و... اولویت‌های جدی خندوانه هستند.  خندوانه مدت‌هاست یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی ایران محسوب می‌شود. این برنامه در اسفند 98 مجدداً از شبکه‌های یک سیما و شبکه نسیم بازپخش شد. فصل هفتم خندوانه قرار بود از اواخر سال 1398 تولید شود که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا رامبد جوان تولید آن را یکسال به عقب انداخت تا از 20 اسفند 1399 به مناسبت عید مبعث، خندوانه به آنتن شبکه نسیم برگشت. قرار بود پخش فصل هفتم تا 14 مرداد 1400 و تا قبل از شروع ماه محرم ادامه داشته باشد اما با ابتلای رامبد جوان به ویروس کرونا این فصل زودتر از موعد به پایان رسید. در 18 آبان 1400 فصل هشتم این برنامه روی آنتن شبکه نسیم رفت.

ایده اولیه خندوانه
ایدهٔ اجرای برنامه، یک بار در سال 1383 توسط رامبد جوان به شبکهٔ پنج داده شده بود، ولی به خاطر تأمین نشدن بودجه و مسائلی آن ساخت این برنامه به تعویق افتاد.

از 2000 مقاله‌ای که دربارهٔ خندیدن و خنده در جهان تألیف و نوشته شده بود، تقریباً 900 مورد استخراج و بن‌مایه علمی برنامه شد. بارزترین بخش این مقالات توجه به اثرات حیرت‌انگیز خنده در انسان‌ها بود.

محتوای برنامه خنداونه
این برنامه از تماشاگرانی تشکیل شده که با تست خنده و از میان افراد متقاضی به برنامه وارد شده‌اند و در طول برنامه لبخند به لب دارند و به آن‌ها «هیئت داورانِ خندوانه» گفته می‌شود. برنامه با مقدمهٔ رامبد جوان شروع می‌شود و پس از آن او و حضار، ترانهٔ شاد برنامه را می‌خوانند. بعد، مهمان برنامه را همراه با تشویق به داخل دعوت می‌کنند. در میان مصاحبه، گفتگویی با دوستان و همکاران وی نشان داده می‌شود. گفتگو با مهمان با شوخی و خنده همراه است. از مهمان برنامه خواسته می‌شود که پنج ثانیه به سمت دوربین لبخند بزند و مردم با فرستادن پیامک، در برنامهٔ پایانیِ هر هفته بهترین لبخند را گزینش می‌کنند. در طی برنامه، نیما شعبان‌نژاد و جناب خان (فصل‌های 2 و 3) نقش آفرینی می‌کنند. در فصل 4 عروسک جناب خان از برنامه خارج شد و 4 عروسک برادر به برنامه دعوت شدند که حضور آنها نا‌موفق بود و از این برنامه کنار گذاشته شدند. در فصل 5 خندوانه که با بازگشت جناب خان نیز همراه بود، برای نخستین بار برنامه در سه شب آخر هفته (روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) روی آنتن می‌رفت و زمان برنامه مقدار قابل توجهی افزایش یافته بود. این روند در فصل ششم هم ادامه یافت.

از بخش‌های دیگر برنامه می‌توان به استندآپ کمدی، مسابقه، میان‌برنامه (مصاحبه با مردم)، انیمیشن و نماهنگ اشاره کرد. به گفته محمدرضا زائری «برنامه خندوانه یکی از بهترین الگوها در تجربه‌های رسانه ای است».

مسابقه‌های بزرگ خندوانه
خنداننده برتر
خنداننده برتر مسابقه‌ای بود که در سال 1394 از خندوانه پخش شد. این مسابقه با محوریت استندآپ کمدی میان 16 کمدین و به صورت حذفی، با رای مردم برگزار می‌شد.

علی‌رضا خمسه، امین حیایی، سروش صحت، سیدجواد رضویان، مهران غفوریان، رضا شفیعی‌جم، بیژن بنفشه‌خواه، سپند امیرسلیمانی، امیرمهدی ژوله، شقایق دهقان، الیکا عبدالرزاقی، امیر کربلایی‌زاده، سجاد افشاریان، علی‌رضا مسعودی، نادر سلیمانی و هومن حاجی‌عبداللهی 16 کمدینی بودند که در این مسابقه شرکت کردند و در نهایت در آخرین قسمت برنامه به دلیل اتمام فصل دوم و نبودن فرصت برای اجرای فینالیست‌ها و رأی‌گیری که نیاز به ساختن چند قسمت دیگر از خندوانه بود رامبد جوان و عوامل برنامه تصمیم گرفتند که به صورت مشترک مهران غفوریان و امیرمهدی ژوله را به عنوان نفر اول خنداننده برتر معرفی کنند.

شکایت‌ها از پیامک‌های تبلیغاتی خندوانه
برنامه خندوانه مسابقه پیامکی دارد که تماشاگران با ارسال شماره‌ای در آن شرکت می‌کنند، بعد از یک بار ارسال شماره همراه کاربر در سامانه پیامکی خندوانه ذخیره می‌شود و روزانه پیامک‌هایی برای کاربر فرستاده می‌شود که هم هزینه‌ای از مشترک کسر می‌شود و هم برای او مزاحمت ایجاد می‌کند، در بسیاری از وبسایت‌ها از این موضوع شکایت شده‌است طوری‌که عبارت "لغو پیامک خندوانه " در وبسایت گوگل ترند شده‌است، تقریباً روشی برای لغو پیامک خندوانه موجود نیست.

ببینید | یک اتفاق عجیب در خندوانه | ماجرای کسی که 17 سال نخوابیده است

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟