اخبار حوادث | کوهنورد بروجردی نجات پیدا کرد | عملیات جست و جو بعد از 10 ساعت نتیجه داد

یک کوهنورد بروجردی که به ارتفاعات "پالنگان" رفته بود بعد از گرفتار شدن در این ارتفاعات بعد از 10 ساعت تلاش نیروهای هلال احمر نجات یافت.
اخبار حوادث | کوهنورد بروجردی نجات پیدا کرد | عملیات جست و جو بعد از 10 ساعت نتیجه داد

به گزارش روابط گستر؛ اخبار حوادث در هرروز حوادث مختلف و متفاوتی را پوشش می دهد. در اخبار حوادث سعی می شود موضوع حوادث به خوبی و کامل منتشر شود. اخبار حوادث راجع به تمام حوادث اتفاق افتاده در هر موضوعی خبر دارد. در اخبار حوادث امروز از نجات پیدا کردن کوهنورد بروجردی در ارتفاعات "پالنگان" توسط نیروهای هلال احمر خبر می دهیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: عملیات سخت و نفس گیر 10 ساعته نجات کوهنورد 33 ساله و گرفتار شده در کوه های پالنگان (مابین روستای یوزیدر - پالنگان) ساعاتی پیش با موفقیت به پایان رسید.
مهدی خوش قدم در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار کرد: در پی وقوع حادثه در ساعت 11و 20 دقیقه امروز صبح در کیلومتر 31 محور کامیاران - پالنگان (مابین روستای یوزیدر - پالنگان) و اطلاع توسط مردم منطقه به مرکز EOC دو تیم عملیاتی کوهستان از پایگاه امداد و نجات گردنه‌ مروارید شهرستان کامیاران به محل اعزام شد.

دیگران چه می خوانند:

وی افزود: در این عملیات یک دستگاه کمکدار سبک (وانت تک کابین و دوکابین، آنست) و یک آمبولانس به محل اعزام شده که این عملیات نفس گیر بعد از 10ساعت با موفقیت در ساعت 21 و 30 دقیقه امشب به پایان رسید.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کردستان بیان کرد: کوهنورد گرفتار در صخره های خیوال_ پالنگان به علت ضعف عمومی بدن در حد فاصل روستای یوزیدر - پالنگان توسط دو تیم کوهستان جمعیت هلال احمری شهرستان کامیاران امدادرسانی شد.

وی بیان کرد: مصدوم پس از امداد رسانی و انتقال به نقطه امن، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر جهت درمان به شهرستان کامیاران انتقال یافت.

شایان ذکر است، عملیات این حادثه توسط نجاتگران و پرسنل اعزامی، سید خلیل حسینی، فواد محمدی، صباح دوست محمدی، ابوبکر یوسفی، فردین احمدی و کاوه محمدی صورت گرفت.

پالنگان

روستای پالنگان یکی از دیدنی‌ترین روستاها و جاذبه های گردشگری استان کردستان است که مردمان محلی به آن پلنگان نیز می‌گویند. پالنگان با معماری شگفت‌انگیز پلکانی و طبیعتی زیبا و بکر در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است و لقب‌های «بهشت گمشده» و «ماسوله کردستان» دارد. روستای پالنگان از توابع کامیاران در استان کردستان نمونه‌ ارزشمندی از روستاهای پلکانی ایران است. باهم به این روستا سفر می‌کنیم و گشت وگذاری تکرارنشدنی در طبیعت زیبای آن خواهیم داشت.

 آدرس و مسیر دسترسی روستای پالنگان

روستای پالنگان یکی از جاهای دیدنی کامیاران از شهرستان‌های استان کردستان است که در مرز این استان و کرمانشاه و در ابتدای منطقه اورامان یا هورامان قرار دارد. فاصله کامیاران تا سنندج 70 کیلومتر و فاصله پالنگان تا کامیاران 57 کیلومتر است.

روستای دیدنی و حیرت‌انگیز پالنگان با طبیعت زیبا و تماشایی در منطقه‌ای کوهستانی و در دامنه‌ی ارتفاعات شاهو جای گرفته است. جنوب غربی این روستا را کوه‌های کل و سرلو و جنوب شرقی آن را گردنه زمان گريوه احاطه کرده است که پالنگان همچون نگینی در میان می‌درخشد. ارتفاع این روستا از ارتفاع آن از سطح دريا در حدود 1020 متر است و با اقليمی معتدل و خشک دارد که در فصل‌های بهار و تابستان با آب و هوايی معتدل و مطبوع میزبان گردشگران زیادی است. البته در پاییز و زمستان نیز با وجود سردی هوا زیبایی و جلوه‌ خاص خود را دارد.

مسیر دسترسی پالنگان
بهتر است بدانید که روستای پالنگان از طريق شهرهای مختلف دسترسی دارد. شما می‌توانید کامياران، پاوه، سروآباد و سنندج این روستای تماشایی بروید و در ضمن نگران جاده نباشید چراکه تمامی جاده‏‌های منتهی به پالنگان از این شهرها آسفالت است. اما مسیرتان را با توجه با اینکه از کدام مبدا حرکت کردید می‌توانید انتخاب کنید.

اگر از تهران یا شهرهای مرکزی ایران راهی می‌شوید، کرمانشاه گزینه‌ی مناسب‌تری برایتان خواهد بود زیرا تمام این مسیر آزادراه و دارای ترافیک روان است. هر مسیری را که انتخاب کنید مقصد بعدی شما کامیاران خواهد بود. کامیاران در میانه راه سنندج به کرمانشاه قرار دارد. باید از کامیاران وارد جاده روستای «توبره ریز» شوید و بعد جاده را مستقیم ادامه دهید تا تابلوی سبز رنگ روستای پالنگان را ببینید. در طول راه نیز از روستاهای ماویان، گشکی، گازرخانی، بزوش، کاشتر و یوزیدر عبور خواهید کرد که می‌توانید از این روستاها نیز دیدن کنید.

در صورت استفاده از وسیله‌ی نقلیه‌ی عمومی می‌توانید فاصله‌کرمانشاه یا سنندج را تا کامیاران به‌راحتی با مینی‌بوس یا تاکسی طی کنید. مینی‌بوس‌های پالنگان برنامه‌ی مشخصی برای حرکت ندارند، اما می‌توانید با تاکسی‌های خطی راه بیفتید. این تاکسی‌ها در اول جاده توبره ریز می‌ایستند. اگر مایل به گرفتن تاکسی به‌صورت دربست باشید، تاکسی تلفنی‌های کامیاران شما را تا پالنگان می‌برند. 

منبع: ایسنا/کجارو

اخبار حوادث | کوهنورد بروجردی نجات پیدا کرد | عملیات جست و جو بعد از 10 ساعت نتیجه داد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟