اخبار حوادث | تعرض به دختر همسایه و فرار با وثیقه | متهم در خیابان دستگیر شد

یک پسر جوان پس از تعرض به دختر همسایه به زندان افتاد و با گذاشتن وثیقه از رندان خارج و فرار کرد.
اخبار حوادث | تعرض به دختر همسایه و فرار با وثیقه | متهم در خیابان دستگیر شد

به گزارش روابط گستر؛ اخبار حوادث از هر موضوعی خبر می دهد. در اخبار حوادث محدودیت وجود ندارد. اخبار حوادث از جرم و جنایت گرفته تا فرا رو خیانت و ... در هر بخشی از جوادث خبر دارد. تعرض در جامعه امروزی زیاد شده است و اخبار حوادث این موضاعات را نیز انتشار می دهد. در اخبار حوادث امروز از تعرض یک پسر جوان به دختر همسایه و حکم 30 سال زندان برای این پسر  خبر دارد. 

سیدگی به این پرونده از اوایل بهار سال 90 و به دنبال شکایت دختر جوانی به  پلیس آغاز شد.

دیگران چه می خوانند:

دختر جوان در تحقیقات گفت: در حال عبور از خیابان بودم که یکی از همسایه‌هایمان را دیدم که مقابل در خانه‌شان ایستاده بود. خیابان خلوت بود و فرزاد - مرد همسایه - به محض اینکه می‌‌خواستم از مقابل خانه‌شان رد شوم ناگهان به من حمله کرد و مرا به داخل خانه هل داد.
او بلافاصله در خانه را بست و به زور من را به زیرزمین خانه‌شان برد و مورد  آزار و اذیت قرار داد، بعد هم تهدید کرد که اگر از این موضوع به کسی حرفی بزنم، صورتم را با چاقو زخمی و خط خطی کرده و تصاویری که از من گرفته بود را منتشر می‌‌کند. با شکایت دختر جوان، تحقیقات از سوی کارآگاهان پلیس آغاز و در بررسی‌های اولیه مشخص شد فرزاد بعد از درگیری با یکی از هم‌محله‌ای‌هایشان، متواری شده است.

دستگیری مرد شیطان صفت در خیابان
مشخصات پسر جوان به تمامی واحدهای گشت پلیس اعلام شد و دو هفته بعد از شکایت دختر جوان، مأموران پلیس حین گشت در محل، فرزاد را در خیابان شناسایی کردند و دستور ایست دادند، اما او بی‌توجه به این دستور پا به فرار گذاشت و به ناچار مأموران گشت پلیس با رعایت قوانین به‌کارگیری سلاح شروع به شلیک کردند.

با اصابت گلوله به فرزاد، در نهایت تسلیم پلیس شد و وی را برای درمان به بیمارستان انتقال دادند. فرزاد از همان ابتدای دستگیری منکر آزار و اذیت دختر همسایه شد، اما مدارک و شواهدی که در تحقیقات به دست آمد، اظهارات دختر جوان را تأیید می‌‌کرد.

بدین ترتیب پرونده برای محاکمه متهم و صدور حکم به دادگاه کیفری استان  تهران ارجاع شد و قضات شعبه 77 دادگاه حکم اعدام وی را صادر کردند.

فرزاد به رأی صادره اعتراض کرد، اما دیوان‌عالی کشور اعتراض محکوم را رد و پرونده را برای اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام دادسرای امور جنایی پایتخت ارجاع کرد. فرزاد که خود را در یک‌قدمی چوبه دار می‌‌دید، توبه‌نامه نوشت، اما هر دو بار توبه‌نامه او از سوی کمیسیون عفو و بخشودگی رد شد.

گذشت شاکی
در حالی که روند رسیدگی به پرونده ادامه داشت، در سال 98 شاکی پرونده با حضور در دادگاه به قضات گفت از حق خود برای اعدام شاکی گذشت کرده است و بدین ترتیب مرد زندانی را بخشید. پس از این ماجرا پرونده بار دیگر در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفت و این بار قضات با در نظر گرفتن برخی ملاحظات رأی بر حبس ابد دادند.

باتوجه به اینکه متهم بیش از 9سال در  زندان  به سر برده بود و از سوی دیگر به خاطر ابتلا به بیماری در زندان تحت درمان قرار داشت، با تقاضای وی پرونده بار دیگر بررسی و این‌بار حکم حبس ابد او شکسته و به 30سال زندان تبدیل شد. با شکسته شدن حکم، فرزاد این‌بار درخواست مرخصی داد و اوایل سال 99، با سپردن وثیقه برای یک ماه مرخصی درمان از زندان خارج شد، اما با پایان دوره مرخصی، فرزاد به زندان برنگشت که به دستور قضات حکم جلب او صادر شد تا اینکه با گذشت دو سال از این فرار، در نهایت در یکی از محله‌های جنوبی پایتخت، شناسایی و دستگیر شد و برای گذراندن بقیه دوران محکومیتش به زندان انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: تجاوز جنسی و مجازات آن
تجاوز جنسی که در نظام حقوقی ایران، مترادف با " زنای به عنف " و " لواط به عنف " می باشد ، نزدیکی جنسی با فردی است که به این نزدیکی رضایت نداشته است. تجاوز جنسی از طریق چهار مرتبه اقرار، شهادت چهار مرد و علم قاضی قابل اثبات بوده و مجازات قانونی آن، اعدام می باشد. 

هر چند نظام های حقوقی از حیث مقررات مرتبط با رابطه خارج از چهارچوب ازدواج، دیدگاه های متفاوتی را اخذ نموده اند، اما هنگامی که نوبت به رابطه جنسی اجباری و اتهام تجاوز جنسی می رسد، تمامی آن ها ، مقررات بسیار سخت گیرانه ای را در رابطه با مجازات متجاوز اعمال می کنند. 

در رابطه با تجاوز جنسی دو مساله می بایست مورد توجه قرار گیرد: اول اینکه با توجه به عدم ذکر عنوان تجاوز در قانون مجازات اسلامی، غالبا تجاوز جنسی به معنای زنای به عنف در نظر گرفته شده؛ حال آنکه، قربانی تجاوز جنسی ممکن است یک مرد بوده و از این نظر، لواط به عنف نیز مصداقی از تجاوز جنسی می باشد. دوم آنکه، تجاوز جنسی غالبا مترادف با آزار جنسی دانسته شده، در حالی که تجاوز جنسی تنها یکی از مصادیق آزار جنسی بوده و دامنه آزار جنسی وسیعتر از تجاوز می باشد. 

با توجه به این مساله، در این مقاله به تحلیل حقوقی جرم تجاوز جنسی می پردازیم. با این توضیح که نخست، به تعریف این جرم و تحلیل ماهیت تجاوز جنسی و تفاوت آن با آزار جنسی پرداخته، سپس، روش های اثبات آن را معرفی نموده و در پایان در مورد مجازات تجاوز جنسی صحبت خواهیم کرد.

مجازات تجاوز جنسی چیست

مواد 224 و 234 قانون مجازات اسلامی، مجازات تجاوز جنسی را در نظام حقوقی کشور ما مشخص نموده است. ماده 224: « حد زنا در موارد زیر اعدام است: ... ت- زنای به عنف یا اکراه از سوی زانی که موجب اعدام زانی است.» ماده 234:« حد لواط برای فاعل، درصورت عنف و اکراه ... اعدام... است»

بنابراین چنانچه فردی، به زن یا مرد دیگری تجاوز نموده و این اتهام از طریق اقرار یا شهادت یا علم قاضی به اثبات برسد، متجاوز جنسی به اعدام محکوم خواهد شد و از آنجا که این مجازات از نوع مجازات حدی بوده، قاضی حق تخفیف، تبدیل و یا تعلیق آن را نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که چنانچه عمل متهم، عنوان تجاوز جنسی را نداشته و صرفا آزار جنسی باشد، مجازات این عمل مجرمانه، مطابق مواد 140 و 141 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی ( تعزیرات و مجازات های بازدارنده) تعیین خواهد گردید. در ادامه می توانید متن این دو ماده را ملاحظه نمایید.

ماده 140: « هر گاه زن و مردی که بین آن‌ها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه‌ شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه‌ کننده تعزیر می‌ شود.»

ماده 141: « هر کس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا ( 74 )‌ ضربه شلاق محکوم می ‌گردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی ‌باشد ولی عفت عمومی را جریحه ‌دار نماید فقط به‌حبس از ده روز تا دو ماه یا تا ( 74 ) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.»

منبع: رکنا

اخبار حوادث | تعرض به دختر همسایه و فرار با وثیقه | متهم در خیابان دستگیر شد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟