ثبت بهترین رکوردها در ۳ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ توسط فولاد اکسین

شرکت فولاد اکسین خوزستان که باکیفیت‌ترین کارخانه تولیدکننده ورق آهن در ایران شناخته می‌شود در سال ۱۴۰۲ موفق به ثبت رکوردهای متعدد در تولید شد. این شرکت با یک برنامه‌ریزی دقیق توانست در حوزه بهره برداری بهترین عملکرد در آماده بکاری عملیاتی، بهترین رکورد توقفات فنی و کمترین توقفات اضطراری خط تولید در سه ماهه ابتدایی سال جاری را به ثبت برساند.
ثبت بهترین رکوردها در ۳ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ توسط فولاد اکسین
دیگران چه می خوانند:

به گزارش روابط گستر، استان خوزستان از گذشته تاکنون نقش مهمی را در تأمین محصولات فولادی کشور داشته است. شرکت فولاد خوزستان و فولاد اکسین خوزستان، دو شرکت اصلی و مهم در تأمین فولاد کشور است. فولاد اکسین خوزستان در سال جاری منویات رهبرمعظم انقلاب در تحقق شعار و رسیدن به رشد تولید برای کاهش اثرات تورمی را در دستور کار خود قرار داد و موفق شد با یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجم به رکوردهای متعدد و تولید بالاتر از استانداردهای جهانی دست پیدا کند.
 
شرکت فولاد اکسین خوزستان در کیلومتر 10 جاده بندر امام خمینی از شرکت‌های مطرح فولادی در جنوب کشور است که در زمینه تولید ورق‌های فولادی برای مخازن ذخیره‌سازی فراورده‌های نفتی و محصولات فولادی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 1384 تأسیس شده و در سال 1388 با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های به‌روز، تولید انبوه خود را آغاز کرد و در حال حاضر با تولید محصولات خاص در زمینه ورق‌های عریض و خواص موردنظر مشتریان، باکیفیت‌ترین کارخانه تولیدکننده ورق آهن در ایران شناخته می‌شود.
 
شرکت فولاد اکسین خوزستان با برنامه‌ریزی صحیح و انسجام در تمام واحد‌ها، در سه ماهه اول سال 1402، رکوردهای پیاپی در آماده بکاری و تولید ورق های فولادی را ثبت کرد. مدیر عامل شرکت، عملکرد تیمی و همدلی کارکنان شرکت را به عنوان عامل اصلی این موفقیت‌ها برشمرد و از همراهی اعضای هیات مدیره تشکر کرد. علاوه بر آماده بکاری عملیاتی خط تولید 95.2 درصدی، کمترین میزان توقفات فنی و اضطراری نیز در این شرکت ثبت شد. تولید انبوه ورق‌های فولادی با استحکام بالا، باعث نقش آفرینی فولاد اکسین در اجرای پروژه‌های ملی شده است.
 
 فولاد اکسین خوزستان یکی از شرکت های سرآمد در صنعت فولاد کشور است که با تولید انبوه ورق های عریض فولادی استحکام بالا در اجرای پروژه‌های ملی به خوبی نقش‌آفرینی می کند. این شرکت به‌منظور ایجاد محیطی ایمن و سالم برای همکاران و ذینفعان و نیز حفظ و صیانت از محیط‌زیست، از استقرار سیستم مدیریت کیفیت مطابق با ISO 9001، کیفیت ویژه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ISO/TS 29001، محیط‌زیست ISO 14001 و ایمنی و بهداشت حرفه‌ای OHSAS 18001 بهره می‌برد. محصولات این کارخانه نیز مطابق با استانداردهای خاص هر قطعه و کاربرد آن ساخته می‌شوند.
 
شرکت فولاد اکسین با تأمین نیاز صنایع گوناگون به ورق‌های عریض فولادی و عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی و ماشین‌سازی و رفع نیاز محصولات استراتژیک صنعت کشور، به ثبت رسیده است. ظرفیت اسمی تولید ورق در شرکت فولاد اکسین خوزستان سالیانه 1050 هزار تن است و بیشترین مواد اولیه مصرفی، تختال (اسلب) فولادی می‌باشد که از کارخانه‌های فولادسازی با ریخته‌گری مداوم تأمین می‌شود.
 
همواره تامین مواد اولیه اسلب برای فعال بودن خطوط تولید از اهمیت بالایی برخوردار بوده است، به همین منظور در هفته های پایانی سال گذشته، برنامه ریزی و پیگیری های زیادی برای تامین اسلب انجام شد که نتیجه این اقدام فولاد اکسین توانست رکورد تولید 2 سال اخیر شرکت را بشکند.
 
بنابر اعلام مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان، ثبت رکورد جدید تولید ماهانه به میزان 76 هزار و 370 تن ورق فولادی نسبت فعالیت خطوط تولید این شرکت در طول 24 ماه گذشته با برنامه ریزی کارشناسی و تامین مواد اولیه که از روزهای پایانی سال گذشته انجام شده بود، انجام گرفت. همچنین با توجه به هدفگذاری در  تولید پایدار ورق های فولادی و همچنین آمادگی بالای خطوط کارخانه، فولاد اکسین موفق شد تا تولید 76 هزار و 370 تن ورق فولادی در پایان فروردین ماه امسال را رقم بزند.
 
اکسین خوزستان با تمرکز بر تحقیق و پژوهش در مرکز تحقیقات و توسعه (R&D) و با به‌کارگیری دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه چمران اهواز، به جایگاه واقعی در صنعت فولاد ایران دست یافته است. مرکز تحقیقات و توسعه فولاد اکسین خوزستان در سه حوزه "پژوهش و فناوری"، "نظام مشارکتی پیشنهادها" و "مدیریت دانش‌محور" فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

ثبت بهترین رکوردها در ۳ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ توسط فولاد اکسین

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟