جدیدترین زمان واریز سود سهام عدالت اعلام شد | از واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث چه خبر؟

سود سهام عدالت جاماندگان تا نیمه دوم تیرماه واریز خواهد شد.
جدیدترین زمان واریز سود سهام عدالت اعلام شد | از واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث چه خبر؟

به گزارش روابط‌گستر؛ طبق اعلام معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، سود سهام عدالت جاماندگان تا نیمه دوم تیرماه واریز خواهد شد. پس جاماندگان سهام عدالت می توانند سود سهام عدالت خود را ماه آینده دریافت کنند. البته ممکن است تغییراتی نیز در دریافت سود سهام عدالت ایجاد شود. زیرا در این یکی دو سال اخیر بحث سهام عدالت و سود سهام عدالت بسیار داغ بوده است و همواره بحث و جدل در آن وحود داشته است.

سود سهام جاماندگان سهام عدالت (سهامداران سهام عدالت که تاکنون موفق به دریافت سود عملکرد سال‌های 98 و 99 خود نشده اند) در نیمه دوم تیرماه به حساب آنها واریز می ‌شود. این افراد نگران سودهای خود نباشند این سودها محفوظ است.

دیگران چه می خوانند:

محمود حسنلو گفت: سود سهام جاماندگان سهام عدالت (سهامداران سهام عدالت که تاکنون موفق به دریافت سود عملکرد سال‌های 98 و 99 خود نشده اند) در نیمه دوم تیرماه به حساب آنها واریز می ‌شود. این افراد نگران سودهای خود نباشند این سودها محفوظ است.

وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و 800 هزار نفر همچنان به علت داشتن شماره شبای نامعتبر موفق به دریافت سود سهام خود نشده اند.

حسنلو از جاماندگان دریافت سود سهام عدالت که تاکنون به ثبت نام و احراز هویت خود در سامانه سجام اقدام نکرده اند، نیز خواست هرچه زودتر با مراجعه به سامانه سجام به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند تا در مرحله بعدی سود سهام به حساب آنها واریز شود.

وضعیت سهام عدالت متوفیان
محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، در زمینه سهام عدالت متوفیان می‌گوید: پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌ها نشان می‌دهد که بتوانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور 1401 کلید بزنیم.

پیش از این اعلام شده بود که وراث این افراد باید امور مربوط به انحصار ورثه را انجام دهند و پس از آن در انتظار راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برای تقسیم سود سهام متوفی به وراث منتظر بمانند. پس از راه‌اندازی این سامانه سود سهام عدالت فرد متوفی، بر اساس انحصار ورثه، به حساب وراث واریز خواهد شد.

سهام عدالت از جمله دارایی هایی است که بخش عمده ای از افراد کشور آن را در اختیار دارند و همین مساله سبب شده تا برخی در زمینه سوء استفاده از آن اقدام کنند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای در مورد کلاهبرداری سایبری برای دریافت سود سهام عدالت به عموم مردم هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: به تازگی مجرمان سایبری با ترفندی جدید و با ارسال پیامک و یا پیام در شبکه های اجتماعی با نام واریز سود سهام عدالت مترصد کلاهبرداری از مردم هستند.

پیام‌های جعلی که به تازگی منتشر شده است، از مخاطبان درخواست می‌کند که برای دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کند که سهامداران باید نسبت به این اقدام کلاهبردارانه آگاه باشند.

جاماندگان سهام عدالت کجا ثبت‌نام کنند؟
سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

اشخاص می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir به صورت حضوری و غیرحضوری، ثبت‌نام خود را در این سامانه انجام دهند.

سهامداران باید نسبت به احراز هویت خود در سامانه سجام اقدام کنند تا از منافع ویژه آن که شامل دریافت سود سهام عدالت، سود سنواتی و سالیانه، حضور در مجامع الکترونیک و… می‌شود، بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است که شرکت سپرده‌گذاری، با انتشار اطلاعیه‌ای درخصوص کلاهبرداری سایبری برای دریافت سود سهام عدالت، به عموم مردم هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: به ‌تازگی مجرمان سایبری با ترفندی جدید و با ارسال پیامک یا پیام در شبکه‌های اجتماعی با نام واریز سود سهام عدالت، مترصد کلاهبرداری از مردم هستند. پیام‌های جعلی که به تازگی منتشر شده است، از مخاطبان درخواست می‌کند که برای دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کند که سهامداران باید نسبت به این اقدام کلاهبردارانه آگاه باشند.

منبع: همشهری آنلاین/تجارت نیوز

جدیدترین زمان واریز سود سهام عدالت اعلام شد | از واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث چه خبر؟

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟