حضور نیکی کریمی در کنار ستاره هالیوود | نیکی کریمی و رابرت دنیرو در فستیوال فیلم ترایبکا 2022

عکس متفاوت نیکی کریمی در کنار رابرت دنیرو بازیگر و فیلمساز مطرح هالییود در مراسم ناهار هیئت داوران فستیوال فیلم ترایبکا 2022 وایرال شد.
حضور نیکی کریمی در کنار ستاره هالیوود | نیکی کریمی و رابرت دنیرو در فستیوال فیلم ترایبکا 2022

به گزارش روابط‌گستر؛ عکس خاص نیکی کریمی و رابرت دنیرو در مراسم ناهار هیئت داوران فستیوال فیلم ترایبکا 2022 منتشر شد. نیکی کریمی و رابرت دنیرو هردو از بازیگران و کارگردانان مطرح سینمای کشور خود هستند. نیکی کریمی چهره ای دوست داشتنی در میان ملت ایران است.

بیست و یکمین جشنواره فیلم ترایبکا از 8 تا 19 ژوئن در نیویورک برگزار می شود و نیکی کریمی هم داور این جشنواره است.
نیکی کریمی یکی از داوران بخش مسابقه بین الملل بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا می باشد . جشنواره فیلم ترایبکا (Tribeca Film Festival) جشنواره‌ای است که در سال 2002 توسط رابرت دنیرو و جین رزنتال در واکنش به رویداد حملات 11 سپتامبر 2001 به برج‌های مرکز تجارت جهانی و به منظور همدردی با بازماندگان واقعه در محله ترایبکا منهتن بنیان گذاشته شد.

دیگران چه می خوانند:

ترایبکا یک جشنواره فیلم برجسته و معتبر است که مجموعه متنوعی از فیلم های مستقل را به نمایش می گذارد. دریافت کنندگان جوایز جشنواره ترایبکا برای بهترین فیلم کوتاه روایی، بهترین مستند کوتاه و بهترین انیمیشن کوتاه، واجد شرایط بررسی در بخش های فیلم کوتاه اسکار خواهند شد.
رابرت دنیرو به همراه جین رزنتال و کریگ هتکاف از پایه گذاران جشنواره ترایبکا هستند. رابرت دنیرو می‌گوید هدف برپایی این جشنواره، احیای زندگی در شهر نیویورک پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر سال 2001 بوده‌ است.

نیکی کریمی کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر سینمای ایرانروزانا آرکِت، بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی، لوسی بوینتون، بازیگر آمریکایی، آنتونی ادواردز، بازیگر و کارگردان آمریکایی، ازازل جیکوبز کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس نیویورکی داوران بخش مسابقه بین الملل بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا هستند.

مهمترین جایزه ایران از این جشنواره ، جایزه بهترین فیلم سال 2009 برای «درباره الی» اصغر فرهادی بوده است.

سال 1396 هم فیلم کوتاه «روتوش» ساخته کاوه مظاهری از ایران برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره ترایبکا شد، اما کارگردان این فیلم به علت عدم صدور ویزای آمریکا از حضور در این جشنواره باز‌ماند.

ترایبکا سالانه بیش از دو میلیون تماشاگر و حدود 420 میلیون دلار درآمد دارد. جایزه‌های این جشنواره در بخش‌های بهترین فیلم داستانی، بهترین فیلم‌ساز داستانی تازه‌کار، بهترین بازیگر مرد و زن فیلم داستانی، بهترین مستند و بهترین مستندساز تازه‌کار، به برندگان اهدا می‌شوند.

بیوگرافی نیکی کریمی
نیکی کریمی( niki karimi) (متولد 19 آبان ماه 1350، تهران) هنرپیشه، کارگردان، مترجم و عکاس ایرانی است. نیکی کریمی تا به حال در چند جشنواره جهانی فیلم به عنوان داور حضور داشته است. کریمی با کسب چهار جایزه از جشنواره های مختلف بین المللی یکی از موفق ترین بازیگران ایرانی از نظر تعداد جوایز جهانی بوده است.

نیکی کریمی از دوران دبستان بازي در گروه‌های کوچک تئاتری را آغاز کرد. اولین نقش سینمایی اش را در سال 1368 در فیلم« وسوسه» به کارگردانی جمشید حیدری به دست آورد. ولی نخستین حضور جدی اش را میتوان در فیلم« عروس» به کارگردانی بهروز افخمی در سال 1369 دانست. نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب را اولین ستاره های سینمای ایران بعد از انقلاب می دانند. بعد از آن، نیکی کریمی در دو فیلم مهم از داریوش مهرجویی به نام های« سارا» و« پری» ایفای نقش کرد. در سال 1371 بازي در فیلم« سارا» ( اقتباسی از« خانه عروسک» اثر هنریک ایبسن) توانست برای او جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره های سن سباستین و نانت را به ارمغان بیاورد.

بیوگرافی رابرت دنیرو

رابرت دنیرو با نام کامل رابرت آنتونی دنیرو جونیور به انگلیسی Robert De Niro در 17 اوت 1943 در منهتن نیویورک، آمریکا متولد شد.

رابرت تنها فرزند ویرجینیا آدمیرال و رابرت دنیرو پدر بود که هر دو نقاش بودند، وقتی که رابرت دو ساله بود این دو از هم جدا شده بودند.

قد او 177 سانتیمتر است.

دنیرو دوران ابتدایی را در منهتن گذراند، سپس برای کلاس هفتم و هشتم به دبیرستان الیزابت ایروین رفت و در رشته ی موسیقی و هنر برای کلاس نهم پذیرفته شد، اما در سن 16 سالگی ترک تحصیل کرد و در استودیوی هنری اچ بی در کلاس های بازیگری لی استراسبرگ، بازیگری را آموخت.
فیلم های رابرت دنیرو
رابرت دنیرو در سال 1968 اولین فیلم خود را با عنوان احوالپرسی اثر برایان دی پالما کارگردان جوان آن سال های سینما بازی کرد.

از فیلم های معروف او می توان به فیلم پدر خوانده در کنار آل پاچینو و مارلون براندو، فیلم راننده تاکسی در کنار جودی فاستر، روزی روزگاری در آمریکا، شکارچی گوزن در کنار مریل استریپ، گاو خشمگین، مخمصه، بیداری ها، تنگه وحشت، مردان افتخار، کازینو، ملاقات با والدین، راهنمای عشق 3 در کنار مونیکا بلوچی، دفترچه امیدبخش در کنار بردلی کوپر و جنیفر لارنس و جوی در کنار جنیفر لارنس اشاره کرد.

حضور نیکی کریمی در کنار ستاره هالیوود | نیکی کریمی و رابرت دنیرو در فستیوال فیلم ترایبکا 2022

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟