محمدحسین صوفی ثبت جهانی هگمتانه را تبریک گفت

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و از فعالان و کارشناسان حوزه فرهنگی در پیامی ثبت «هگمتانه» در فهرست میراث جهانی را به ملت ایران تبریک گفت.
محمدحسین صوفی ثبت جهانی هگمتانه را تبریک گفت

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، محمدحسین صوفی روز شنبه 6 مرداد ماه 1403 در پی ثبت جهانی منطقه باستانی هگمتانه با انتشار پیامی این موفقیت بزرگ که در چهل و ششمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در دهلی نو کشور هندوستان، محقق شد را به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مردم شریف همدان و تمام هموطنان تبریک گفت.

متن پیام مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به شرح زیر است: 

دیگران چه می خوانند:

«ثبت جهانی یادگار مردمان آریایی ماد، نخستین پایتخت میهن عزیز و پهناورمان ایران که با گذشت بیش از سه هزار سال همچنان استوار و پابرجا، تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی ایرانی را به رخ جهانیان می‌کشد، اتفاقی بس شکوهمند و بزرگ و مایه افتخار و غرور هر ایرانی است. اما شور و شعف این اتفاق بزرگ، برای همدانی‌ها از جمله بنده که در خاک پاک این منطقه باستانی رشد کرده و در آن خطه پرگوهر برای خدمت به مردم شریف این مرز و بوم قدم به حوزه فرهنگ گذاشته و بیش از سی سال از دوران خدمت خویش را برای حفظ و اعتلای غنای فرهنگی ایران زمین صرف کرده‌ام، بیش از سایرین مایه مباهات و فخر است.

در این میان تلاش‌های ارزشمند و متعهدانه مهندس عزت‌الله ضرغامی وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جناب آقای دکتر علی دارابی قائم ‌مقام محترم وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی کشور در راستای صیانت و حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی کشور عزیزمان ایران، شایسته صیمانه‌ترین قدردانی‌هاست.

 از این‌رو این موفقیت بزرگ و ثبت «هگمتانه» به عنوان بیست و هشتمین اثر ثبتی ایران در فهرست میراث جهانی طی چهل و ششمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که نشان از درایت، مدیریت و همت بلند عزیزان دست‌اندرکار این پرونده دارد را صمیمانه و خالصانه تبریک می‌گویم.

بی شک ثبت جهانی «هگمتانه»، این اثر شکوهمند ایران باستان، به حفظ و نگهداری بیش از پیش این یادگار کهن بی بدیل ایران زمین و جذب بیشتر گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایرانی کمک شایانی خواهد کرد. امیدوارم در آینده نزدیک شاهد درخشش این منطقه ویژه تاریخی در سطح جهانی و حضور گردشگران از سراسر دنیا باشیم.

محمدحسین صوفی 
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی»

محمدحسین صوفی ثبت جهانی هگمتانه را تبریک گفت

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟